Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnhoe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door arnhoe op 19-04-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:53

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Zou het niet kunnen dat 1 van de kabels niet goed is?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
arnhoe schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:56:
Ik heb de DVI kabels verwisseld, vervolgens komt het zelfde probleem niet op de linker maar op het rechterscherm.
Je verwisselt de kabels en het probleem zit ineens op het andere scherm? Dan denk ik dat het te maken heeft met de zwaartekracht :Y)

Je hebt je grafische kaart dubbel, je hebt het scherm dubbel en je hebt 2 kabels. Dan zou ik denken dat je uit moet kunnen zoeken wat in je setup het probleem veroorzaakt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 15:03

DarkKnight

Narf

arnhoe schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:56:
Ik heb de DVI kabels verwisseld, vervolgens komt het zelfde probleem niet op de linker maar op het rechterscherm.
Bedoel je hier dat je de kabels onderling verwisseld hebt en dat toen de kleuren ook wisselden van scherm? Zo ja, dan lijkt mij dit een duidelijk kabel probleem. Óf als je de kabels op dezelfde uitgang hebt laten zitten en alleen aan monitor kant hebt omgedraaid, dan kan het een probleem met een vande uitgangen op je videokaart zijn. Dit laatste heb ik zelf een paar jaar terug gehad, waarbij ik maar één van de twee dvi uitgangen kon gebruiken van mij videokaart.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnhoe
DarkKnight schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:05:
[...]

Bedoel je hier dat je de kabels onderling verwisseld hebt en dat toen de kleuren ook wisselden van scherm? Zo ja, dan lijkt mij dit een duidelijk kabel probleem. Óf als je de kabels op dezelfde uitgang hebt laten zitten en alleen aan monitor kant hebt omgedraaid, dan kan het een probleem met een vande uitgangen op je videokaart zijn. Dit laatste heb ik zelf een paar jaar terug gehad, waarbij ik maar één van de twee dvi uitgangen kon gebruiken van mij videokaart.
Ik heb de kabels aan de achterkant van de videokaart veranderd, toen hield het probleem aan, vervolgens videokaart van plaats veranderd, toen weer hetzelfde probleem aan beide schermen. Dus dan moet het dus aan een van de kabels liggen.

Maar tot die conclusie wilde ik zelf nog niet komen, omdat Windows dus een van mijn schermen aangeeft als Analog? En dat is voor mij nog steeds een raadsel waarom hij dat aangeeft.
Rupie schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:04:
[...]

Je verwisselt de kabels en het probleem zit ineens op het andere scherm? Dan denk ik dat het te maken heeft met de zwaartekracht :Y)
Snap jouw cynische opmerking niet zo zeer. Zonde om dit uit te stralen als moderator, geef mij gewoon een helpende hand. Ik kom niet voor niks een vraag stellen.

[ Voor 17% gewijzigd door arnhoe op 18-04-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
ik liep maar te ouwe hoeren joh ;) je geeft zelf keurig aan wat je al geprobeerd hebt en met welk resultaat. je wisselt de kabel en het probleem is op je andere scherm. Het leek mij gezien je conclusies redelijk voor de hand liggend dat je kabel niet goed zou zijn en het leek mij ook niet zo'n heel groot probleem om dat te testen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:22
arnhoe schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:56:Ik heb de DVI kabels verwisseld, vervolgens komt het zelfde probleem niet op de linker maar op het rechterscherm.
Zoals de moderator al met een grapje probeerde aan te geven, de oplossing lijkt volgens jouw beschrijving vrij voor de hand liggend... in bovenstaande zin staat de oplossing; Als je de kabels wisselt en daarmee wisselt het probleem mee = defecte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnhoe
Probleem ligt aan de monitor uiteindelijk, na goede check met kabels switchen bleek de rode waas te blijven op het oude beeldscherm. Samsung komt hem ophalen.

Topic kan gesloten worden.
Pagina: 1