Toon posts:

Samsung Plasma schakelt zichzelf periodiek uit/aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een tweedehands Samsung 42" Plasma gekocht (PS42C91H), maar mijn vriendin merkt net dat hij bij het bekijken van digitale tv (nog dmv SCART-aansluiting) telkens na een aantal minuten uit en terug aan gaat. (zelf ben ik momenteel niet ter plaatse)

De televisie schakelt zichzelf als het ware uit voor een vier-vijf-tal seconden, waarna hij terug aangaat en verder speelt net alsof er niets is gebeurd.

Vreemd genoeg doet dit probleem zich niet voor als ik gebruik maak van m'n PS3, via HDMI aangesloten..

Op het internet heb ik al talloze klachten geleden over Samsung televisies die spontaan aan en uit gaan, maar die gaan telkens gepaard met een klikkend geluid, wat bij mij niet het geval is.

Heeft er hier iemand ervaring mee? Ik kan zo namelijk echt niet verder..

Mijn vriendin heeft reeds de verschillende in/uit poorten geprobeerd van zowel digibox als tv, en een andere SCART-kabel.

De enigste optie die ik nu zie, is kiezen voor HD digitale tv, zodat ik hem kan aansluiten via de HDMI-poort. Maar hoelang zal die het nog rekken vooraleer die ook dergelijk gedrag begint te vertonen.. Of zal het goed blijven gaan? De verkoper zegt er alleszins nooit zelf last van gehad te hebben, maar die gebruikte ook enkel de HDMI aansluitingen.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:02:
Op het internet heb ik al talloze klachten geleden over Samsung televisies die spontaan aan en uit gaan, maar die gaan telkens gepaard met een klikkend geluid, wat bij mij niet het geval is.
Dit klopt, maar dit hoort. 45 minuten nadat je hem uitzet, gaat ie even aan en daarna weer uit om (ik dacht) te zoeken naar software updates. Dit doet mijn Samsung TV ook (beide) ;)

Is het niet een slecht contactje van de HDMI kabel? Dat het beeld daardoor even wegvalt, dan zou die alleen niet echt uit moeten gaan.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

Verwijderd

Topicstarter
Nenee, misschien is het niet duidelijk in de OP, maar ik bedoel dat de televisie uit gaan wanneer hij simpelweg aan het spelen is, en dan 5 secondjes later terug aan en verder speelt.

Dus ik kijk televisie, plots het tududoem geluidje (tv schakelt zichzelf uit), vier-vijf seconden niets, tududoem (tv schakelt zichzelf terug aan), en terug beeld. En dit gebeurt enkel bij m'n digitale tv, die aangesloten is via SCART, HDMI geeft geen probleem (tot dusver ik heb kunnen testen).

Zou het kunnen dat een brakke SCART-poort dit veroorzaakt? Het rare is dan dat ze allebei zouden kapot zijn.. Hoe ik het zie is dat er ergens een kortsloting / overspanning oid is, waardoor de tv zichzelf "uit veiligheid" uitschakelt, maar waar of hoe..

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:24
Ik (en 2 vrienden) heb hetzelfde toestel, maar geen probleem.
Zoieso kan deze tv niet zelf gaan zoeken naar firmware, want er zit geen lan/wifi/usb op.

Kun je geen contact opnemen met samsung?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is aangekocht in augustus 2008, dus al een bijna een jaar uit garantie.. Ik zal deze week eens zien of ik Samsung kan contacteren over deze kwestie.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ophidian schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:06:
[...]

Dit klopt, maar dit hoort. 45 minuten nadat je hem uitzet, gaat ie even aan en daarna weer uit om (ik dacht) te zoeken naar software updates. Dit doet mijn Samsung TV ook (beide) ;)

Is het niet een slecht contactje van de HDMI kabel? Dat het beeld daardoor even wegvalt, dan zou die alleen niet echt uit moeten gaan.
Moeilijk hè, lezen? :+

Hij gaat uit tijdens het spelen, en het gebeurt alleen bij de scart aansluiting.

@TS: heb je al een andere scart kabel en een ander apparaat geprobeerd, zoals een DVD speler?

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 18-04-2011 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
bram1984 schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:59:
[...]

Moeilijk hè, lezen? :+

Hij gaat uit tijdens het spelen, en het gebeurt alleen bij de scart aansluiting.

@TS: heb je al een andere scart kabel en een ander apparaat geprobeerd, zoals een DVD speler?
Wanneer ik terug naar m'n woning ga, was ik van plan eens een ander SCART-apparaat te proberen. Echter werkte het toestel op m'n vorige televisie, dus vond ik het al raar (andere kabel ook al geprobeerd).

Ik vind het simpelweg onrustwekkend wat hij doet, aangezien je over gans het internet mensen kunt terugvinden waarbij hun televisie gelijkaardig gedrag vertoont, en dat niet te herstellen was. In die gevallen maakte de televisie wel nog een bijhorend klikkend geluid, wat niet zo is bij mij.

Alleszins zal ik dit weekend eens testen of een anders SCART-apparaat wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:

Ik heb ondertussen een aantal SCART-apparaten geprobeerd, geen enkele daarvan werkt (lees: tv blijft zichzelf uitschakelen).

Ondertussen heb ik wel een HD Digicorder (met HDMI-aansluiting), waardoor al m'n gebruikte apparaten aan te schakelen zijn via HDMI.

Het rare is nu dat het fenomeen niet voorkomt (in de afgelopen twee weken geen enkele keer voorgekomen, tegenover anders om de minuut) bij aansluitingen via HDMI.

Zet ik de tv echter op analoog signaal, dan schakelt hij zichzelf uit na een aantal seconden beeld gegeven te hebben, en klinkt er een zoemend geluid voor een aantal seconden. De tv gaat daarna terug aan, waarbij je op geen enkele toets kunt drukken op de afstandsbediening. Dit herhaalt zich een aantal keer, tot op het moment dat je wel snel kunt switchen van input (veranderen naar HDMI), en het fenomeen stopt..
Idem bij SCART-aansluitingen.

Ik sta verstomd om wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn, maar zolang alles werkt via HDMI, zal ik mij er maar bij neerleggen en hopen dat het niet "erger" wordt.

In ieder geval de laatste keer dat ik een Samsung toestel koop, ik lees namelijk vaak berichten online in deze aard.
Pagina: 1