• Isow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb hier een pc die niet meer opstart. Er zit wel stroom op de moederbord, maar wanneer ik de knop in druk doet het niks. Voeding is lijkt mij in prima staat want de groende lampje dat op de moederbord is bevestigd, brand groen, ik heb de kabels van de kabels voor de knop, die het systeem doet starten, bekeken en opnieuw er in gestoken. De pc werkte paar uur geleden wel, maar na een schoonmaakbeurt is de pc er mee gekapt.

PC Specs:

Core 2 Duo
P5QL/EPU moederbord
4 Gb
400 Watt aopen voeding

Heeft er iemand enig idee wat het kan zijn?

mvg

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Wat hield die schoonmaakbeurt precies in?

• ItMeAedri
  • Laatst online: 15-12 16:23
Wat degene boven mij ook zei en:
Controleer alle kabels
Wat gebeurd er precies als je de stroom erop zet? Ik heb geen glazen bol en weet niet wat jij bedoelt met 'doet het niks'.

• Isow
Nou stof verwijderen niks loskoppelen van binnen. Gewoon stofzuiger er overheen halen niet hard gewoon rustig. Met doet niks bedoel ik als ik de power knop in druk om de pc te starten doet de pc het niet alsof er geen stroom op zit maar er zit wel stroom op want het groene lampje op de moederbord brand gewoon. Ik heb de hele pc uit elkaar gehaald en terug gezet alle kabels bekeken. Met andere woorden ik heb eigenlijk helemaal niks gedaan alleen stofzuiger er overheen gehaald en kabels aan de achterkant weer terug aangesloten wou opstarten toen is die er mee gekapt.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:47

-36-

Trust me. I'm an amateur

simpele vraag maar zit de stekker van de powerknop nog vast?

• Isow
Alles zit er aan groene lampje brand maar pc werkt niet

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:45
Is het niet zo dat een stofzuiger statische elektriciteit genereert? In dat geval zou het je moederbord kunnen hebben kortgesloten, ook al was de stroom eraf.

• Isow
De kans is klein als dat zo zou zijn dan zou het lampje niet branden op de moederbord. Maar het lampje brand groen het is vreemd want ik heb de moederbord niet eens aangeraakt alleen de onderdelen schoongemaakt

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10
Lampje groen zegt niets.. Alleen dat er toevallig wat spanning op het mobo staat. Geeft totaal geen enkele garantie op de werking van het mobo zelf.

UNOX: The worst operating system

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-12 13:36
Wat voor zuigkracht had die stofzuiger? Ik weet wel dat ik hier mijn pc niet schoon hoef te maken met de stofzuiger omdat er dan geheid wat stuk kan gaan door de zuigkracht.

• Isow
Dan word het maar terugbrengen om te laten testen in de winkel kan geen stap meer verder bedankt voor alle reacties

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd op je systeem gewoon even te ontladen? PC van het stroom af en 30 sec de aan/uitknop ingedrukt houden.

• Isow
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:42:
Heb je ook al geprobeerd op je systeem gewoon even te ontladen? PC van het stroom af en 30 sec de aan/uitknop ingedrukt houden.
Ooh is dat ook mogelijk niet geprobeerd effe testen. Ik moet de pc nog terug brengen de bonnen zijn zoekgeraakt. Heb de winkel gebeld voor de facturen wacht nog op antwoord hopelijk vandaag
Pagina: 1