Wat voor laptop kopen voor opleiding?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-12 11:14
Goedeavond Tweakers,

Ik heb als vervolgopleiding Civiele Techniek gekozen (op HvA). En koop waarschijnlijk wel een laptop omdat ik hoorde dat de pc's daar altijd bezet zijn:P.

Nu zegt mijn eerste gevoel al direct: snelle laptop :9 . Maar het nadeel hiervan is dat je batterij snel leeggaat, je een blok beton meezeult etc.. deze laptops zijn ook duur, maar dan verkoop ik gewoon mijn oude pc

Ook kan ik zware programma's op mijn pc thuis gebruiken, en een simpele laptop erbij kopen voor de on-school zaken.

Ik weet alleen dat AutoCAD redelijk veel gebruikt wordt, volgens mij niet een heel zwaar programma, maar hoe zit het met de rest ( verschilt per hogeschool helaas:P)?

Dus zal ik mijn pc verkopen en een power notebook kopen of zal ik een simpele laptop voor het kleine werk kopen en mijn "oude" pc houden? Ik vind het een beetje lastig omdat ik niet precies weet wat vereist wordt daar.

Misschien heeft 1 van jullie civiel gedaan (of doet het), ? zou diegene mij dan kunnen vertellen wat ik ongeveer nodig heb? dan kan ik namelijk een keuze maken:)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bij de bouwkunde opleiding wordt het meeste nu in 3d getekend. Ik denk dat het met de civile techniek niet anders is en dat ze daar gebruik maken van civil3d van Autodesk.

Ik heb een Acer Timeline met een su9400 cpu en deze is goed genoeg voor wat 2d werk in Autocad maar als ik in Revit 3d ga tekenen dan krijgt deze laptop het al erg snel moeilijk.

Ik gebruik hier thuis dus ook een desktop voor het zwaardere werk.

• evanraalte
Is dat niet irritant omdat je veel werk op school moet doen? Ik moet zelf met de trein naar school volgend jaar en dus kan ik niet makkelijk bij mijn PC:(.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-12 20:47
Wat denk je er van om te wachten tot je met de studie bezig bent?

Kun je dan op je gemakje bekijken wat je nodig hebt en in één keer het juiste bestellen.
(Misschien zijn er altijd zat pc's beschikbaar omdat iedereen een laptop meezeult..)

while (! ( succeed = try ()));

• evanraalte
Ik heb op dit moment helemaal geen laptop dus ik schaf liever een laptop aan voordat de school begint. Verder vindt ik het gewoon fijn om mijn eigensysteempje bij de hand te hebben en zullen die pc's op school ook wel niet al te snel zijn :P ( is op mijn middelbare school iig het geval). Verder kan ik ook geen software installen op school pc's dus een laptop is wel een must eigenlijk.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het tekenwerk is maar een klein onderdeel van de opleiding en de 2.5 uur die ik elke dag in de trein zat kon ik me goed vermaken met me 13.3 inch lichte laptop met goede accu.

En tekenwerk op een 15.6 inch is eigenlijk ook nog veel te klein.

PS als je nog geen laptop hebt dan zou ik gewoon wachten tot de opleiding begint.
Een laptop is zo gehaald bij de MM ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 17-04-2011 21:53 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou naar een laptop met een i3 kijken, die zijn snel en zuinig. Zijn er wel een aantal die een uur of 6 werken op een acculading.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-12 19:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou heb je al een aantal slotje van mijn collega's gehad waarin uitgelegd wordt hoe we met dit soort vragen omgaan, zoals: Verwijderd in "PC configuratie geschikt?".

Ik stel voor dat je die nog eens goed leest, want ze zijn ook hier van toepassing.

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.