Toon posts:

Verbindings Brug mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
hoii, :P

Ik heb de volgende vraag ik zit hier all een tijdje mee
ik heb een laptop vrij nieuw met wifi ingebouwd maar ik heb ook een usb wifi adapter
nou wat ik me afvroeg of dat ik ze alle 2 tegelijk kan gebruiken ?(ik weet niet of het verschil maakt)
ik had all een verbindings brug gemaakt tussen de 2 adapters maar ik had toen geen verbinding
iets van een IP conflict ofzo zou iemand mij hiermee kunnen helpen ???

alvast bedankt

Tweak57

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Wat zou je er mee willen bereiken? Als je 2x zo snel zou willen gaan moet ik je teleurstellen, zo werkt dat niet helemaal.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een brug is iets anders dan het bundelen van 2 netwerkkaarten.

Er valt trouwens e.e.a. over te vinden, zoek eens op 'teaming' of zoiets. Voor zover ik weet kan Windows, vanaf Windows7, 2 netwerkkaarten bundelen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-02 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

En dan? Dan word je LAN sneller, je internet word echt niet wonderbaarlijk 2x zo snel ofzo ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Bij wifi deel je de bandbreedte met alle deelnemers. Dus een dubbel aantal netwerkkaarten halveert de snelheid per kaart. Je schiet er dus niks mee op.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21

lordsnow

I know nothing

Met een 300N router haal je rond de 75-85Mbps, en deze snelheid wordt gedeeld met alle draadloze verbindingen. Dus als je twee netwerk adapters op 1 PC al werkend krijgt, wanneer ze beide verbonden zijn met dezelfde router schiet je er dus niets mee op.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-02 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

Pogostokje schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:01:
Bij wifi deel je de bandbreedte met alle deelnemers. Dus een dubbel aantal netwerkkaarten halveert de snelheid per kaart. Je schiet er dus niks mee op.
Niet geheel kloppend wat je hier zegt..

Stel je zit op 10m afstand van het WiFi verzendpunt. En je behaalt hier zo'n 30% van de snelheid. Theoretisch gezien kan je met 2 kaarten gezamelijk 2x30% (60%) halen.

Als je echter als je meer als 70% van de huidige bandbreedte wegtrekt, voegt een 2e adapter weinig toe.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

D4NG3R schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:03:
[...]

Niet geheel kloppend wat je hier zegt..
Gezien de vraag en de manier waarop deze gesteld is, voldoende dekkend voor het kennisniveau van de vraagsteller.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:56
Deze vraag is al vaker voorgekomen. En omdat dit topic nergens heen gaat zet ik er fijn n groot ijzeren slot op :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.