Welke HDD aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 14:58
Ik wil graag een externe USB harde schijf aanschaffen. Er is veel keuze, dus ik weet niet zo goed welke ik moet kiezen. Ik vind rond de 50/60 euro wel genoeg. Liefst een kleine die makkelijk mee te nemen is (ik geloof dat dat dan 2,5" wordt?). Ik zie ze van veel verschillende opslaggroottes, hoe meer hoe beter natuurlijk, maar 500 gb lijkt mij al genoeg (anders red ik het waarschijnlijk ook niet met mijn bedrag).

Deze vind ik erg mooi qua look en die kleur zou ik super graag willen, maar ik weet niet of daar meer van zijn (onder de 100 euro!)

Afbeeldingslocatie: http://img.dixons.nl/cache/i/4d6bb9a24fa1b.jpg/400x300/0/img.jpg?timestamp=1303062765482

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Wat heb je zelf al gevonden?
USB2/USB3?
Wat wil je er mee gaan doen? (HD films kijken of alleen fotos opslaan bijv)

Dingen waar je (hoogstwaarschijnlijk) al aan vast zit:
5400RPM schijf, aangezien deze (normaliter) via 2 USB poorten gevoed kunnen worden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Gewoon in de pricewatch zoeken. Filtertje instellen en gaan met die banaan.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:23
Ga je hem gebruiken voor je laptop en neem je hem vaak mee?

Of zet je hem thuis neer als backup?

Ik zou in ieder geval proberen USB 3 te pakken.

[ Voor 20% gewijzigd door jeroen3 op 17-04-2011 20:02 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Bovendien is er nog de mogelijkheid om een losse USB behuizing te kopen en een losse HDD, zodat je die er zelf in kan zetten.
Het voordeel als je kiest voor een 2,5" of 1,8" is dat je geen aparte voeding hebt, die krijgen hun stroom via USB. De grootste capaciteit voor 2,5" is momenteel dacht ik 1 TB

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 14:58
Ik wil hem gebruiken om veel muziek op te zetten, en gewoon als opslagschijf voor mijn laptop.
Hij zal vaak mee genomen worden, vandaar dat ik een klein formaat wel handig vind.

Wat ik zelf al heb gevonden? Ik kom zoveel verschillende schijven tegen...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:23
Ik denk dat je voor goedkope drives die lekker snel zijn toch moet zoeken bij de 320 tot 500 gb.
(er is één 1 TB drive in 3.5" voor 70 euro)
Maar er zijn ook grotere varianten, maar die hebben dan wel als nadeel USB 2. En daar ga je spijt van krijgen als je USB 3 kan of een nieuwe laptop koopt.

Ga anders is naar een winkel en kies er eentje uit, als je hem wilt kiezen en bestellen heb je erg veel keuze.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 18-04-2011 00:40 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
http://tweakers.net/price...WWsOJQ2EaVg7_-1Nd98ce0_cH

Zelf was ik voor een Toshiba StorE gegaan, die komen namelijk met mooie aluminium behuizing

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

2 voorbeeldjes van goedkope schijven van 500GB+ welke worden gevoed DMV 1 of 2 USB poorten:

pricewatch: Toshiba STOR.E ALU 2 500GB Zilver
pricewatch: Western Digital Elements SE 500GB Zwart < Vind ik zelf mooi

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met alle informatie die er te vinden is en met behulp van de proceswatch moet je hier toch echt wel zelf uit kunnen komen. Om toch een paat tips te geven, Lacie heeft over het algemeen inderdaad een leuk design, maar de kwaliteit lijkt wat minder te zijn als ik de topic zo voorbij zag komen in het verleden.

Als je echt een kleine externe HDD wil welke maar een USB aansluiting nodig is en erg mobiel is zou je eens naar de Freecom XXS serie moeten kijken.

Dit topic valt verder onder het kopje winkel- dan wel boodschappen lijstje en gaat daarom op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.