Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 verschillende voipbusteraccounts op 1 nummer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe Samsung Galaxy Ace gekocht en daarop CsipSimple erop gezet. Het is een app waarbij je bijna letterlijk alles kan instellen om via wifi / 3G te bellen via voip. Erg handig en goedkoop :)
De laatste tijd veel mee gespeeld met de instellingen om alles perfect werkend te krijgen. Zowel via wifi als op 3G.

Nu probeer ik het volgende situatie op te zetten.

Op mijn vaste internetaansluiting heb ik via de Fritzbox 2 telefoons aangesloten, waarbij alle 2 luisteren naar het inkomende nummer van budgetphone, en alle uitgaande telefoontjes gaan via voipbuster. Met deze constructie heb ik eigenlijk een gelijkwaardige ISDN aansluiting. Heel handig voor ons, aangezien mijn vrouw en ik graag bellen :)

Nu ik ook de Samsung Galaxy Ace in huis heb met een aardige CPU (wel belangrijk bij voip) wil ik nu ook graag mijn voipaccount koppelen op mijn mobiel d.m.v. CsipSimple.

Mijn budgetphone account werkt perfect. Zodra iemand op mijn "vaste nummer" belt, gaat mijn huistelefoon en mijn mobiel tegelijkertijd af.
Nu wil ik ook uitgaand kunnen bellen via voipbuster. Echter, betamax staat niet toe om op 2 verschillende locaties tegelijkertijd ingelogd te zijn. Een pbx is mogelijk een idee, maar dat is geen goede oplossing. Bij diverse testen blijkt dat je ineens over de FUP gaat.

Nu zit ik aan het volgende te denken. Mijn huidige voipbusteraccount (voip1-account) is met een budgetphonenummer geverifieerd, zodat alle uitgaande telefoontjes netjes het vaste nummer meestuurt. Nu wil ik een voip2-account aanmaken en deze ook verifiëren met mijn huidige budgetphonenummer. Die 2de account wil ik gebruiken op mijn mobiel.

Maar.... kan dat wel? Ik kan mij voorstellen dat ze maar 1 vaste nummer toelaten op 1 voipaccount.

Wie kan mij hierover uitsluitsel over geven? Want ik zou het zonde vinden dat ik een 2de voipaccount aanmaak en geld eropzet, en dat het achteraf moet blijken dat het niet werkt.

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:48
Je kunt je nummer bij meerdere betamax laten verifieren. In mijn geval nonoh, 12voip, easyvoip.(of 2x voipbuster, 2x 12voip, ... werkt weet ik niet.)
Heb je overigens geprobeert te bellen via voipbuster met de mobiel, ik denk namelijk dat dat wel werkt. Volgens mij werkt 2e registratie alleen niet indien je betamax softphone gebruikt.
(ik heb zelf Fritzbox en Siemens Gigaset C470IP en volgens mij zelfs wel eens gelijktijdig met huisgenote met gebeld via dezelfde 12voip.account.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Verwijderd

Topicstarter
sipjohn schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:22:
Je kunt je nummer bij meerdere betamax laten verifieren. In mijn geval nonoh, 12voip, easyvoip.(of 2x voipbuster, 2x 12voip, ... werkt weet ik niet.)
Heb je overigens geprobeert te bellen via voipbuster met de mobiel, ik denk namelijk dat dat wel werkt. Volgens mij werkt 2e registratie alleen niet indien je betamax softphone gebruikt.
(ik heb zelf Fritzbox en Siemens Gigaset C470IP en volgens mij zelfs wel eens gelijktijdig met huisgenote met gebeld via dezelfde 12voip.account.)
gelijktijdig bellen gaat wel, mits je telefoons op 1 router aangesloten is :) Maar tegelijkertijd bellen op 2 fysieke verschillende locaties (2 verschillende IP-adressen) gaat weer niet.

Wel fijn om te horen dat het kennelijk wel mogelijk is om bij meerdere accounts één en dezelfde nummer te verifiëren. :)

Nu voel ik mij er in ieder geval geruster op om geld op te zetten, met de wetenschap dat het in ieder geval geen weggegooid geld is.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Betamax staat dat gewoon toe, alleen moet je dan twee keer via sip inloggen (en niet met hun eigen software dus)

Weggegooid geld is het nooit, ik gebruik Voipbuster al weer vijf jaar naar volle tevredenheid (is mijn "vaste lijn" sinds 2006). Het is inderdaad leuk dat het op mobieltjes ook steeds betrouwbaarder wordt, zeker via Wifi is het goed bruikbaar (maar thuis heb ik gewoon een decttelefoon waarmee ik via Budgetphone en Rynga kan bellen)

[ Voor 60% gewijzigd door Marzman op 17-04-2011 20:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:36:
Betamax staat dat gewoon toe, alleen moet je dan twee keer via sip inloggen (en niet met hun eigen software dus)
Dat is helemaal niet erg ;) Gaat toch helemaal automatisch.
Weggegooid geld is het nooit, ik gebruik Voipbuster al weer vijf jaar naar volle tevredenheid (is mijn "vaste lijn" sinds 2006). Het is inderdaad leuk dat het op mobieltjes ook steeds betrouwbaarder wordt, zeker via Wifi is het goed bruikbaar (maar thuis heb ik gewoon een decttelefoon waarmee ik via Budgetphone en Rynga kan bellen)
Zelf gebruik ik voipbuster al sinds november 2006 8) Uiteraard was het toen nog niet zo geweldig als nu. Maar toen al zag ik al de grote potentie van Betamax. Vanaf dat moment heb ik heel veel mee beziggehouden. Zo heb ik al diverse situaties gecreëerd dat mijn familie in het buitenland verbleef, maar dat alle telefonieverkeer in exact dezelfde situatie gemaakt is als in de oude situatie met KPN.

Nu de techniek niet stilstaat, leek het mij leuk en praktisch om een "vaste" nummer op mijn mobiel te zetten. Zo bespaar ik nog eens aardig wat op mijn belminuten O-) En niet alleen voor mij is het voordelig, maar ook voor mijn familie in het buitenland waar ik veel contact mee onderhoud. Met dit soort situaties gebruiken veel mensen Skype ervoor. Juist het gemak van SIP op je eigen mobiel, maakt het allemaal net een stukje leuker ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het sinds juni 2006 en vond het toen ook al goed hoor. Had toen ook Budgetphone omdat ik er iets betrouwbaars bij wilde hebben en na een jaar heb ik dat weggedaan omdat Voipbuster betrouwbaarder bleek :p (technisch dan, de voorwaarden waren toen nog bijna net zo vaag als nu, ik zeg bijna omdat het wel iets is verbeterd). En het was toen nog goedkoper, als ik het me goed herinner kreeg je toen die 90 freedays voor 1 euro :p

Ik verkies ook zeker sip boven Skype. Alleen Skype heeft wereldwijd wel een veel betere verbinding als Betamax, ik kan gewoon met goed beeld en geluidskwaliteit Skypen met Azie, maar als hun proberen in te loggen op een betamaxaccountje dan zit er een iritante brom doorheen en vrraag ik altijd vrij snel of we over kunnen stappen op Skype. Misschien dat ik nog een keer zo'n Skype decttelefoon koop voor dat doel (of Skype moet sip ook eens voor particulieren aan gaan bieden). Skype werkt trouwens ook perfect op Android alleen (net als die Betamaxclient of een andere sipclient) trekt het je accu leeg als je het wilt gebruiken om bereikbaar te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 17-04-2011 21:11 ]

/▌

Verwijderd

Ben hier ook met CSipSimple aan de slag gegaan, i.c.m. mijn HTC Desire S.
Gedownload en gelijk gekoppeld aan mijn reeds bestaande EasyVoip (Betamax) account.
Dit is goed gelukt, echter ik heb problemen met de Caller ID.

Wanneer ik deze invul in het daarvoor bestemde veld en ik bel bv uit naar mijn vaste lijn, dan gaat deze niet over. Maak ik het veld weer leeg, en bel ik nog eens, dan gaat 'ie wel over.

Mijn mobiel nummer is ook geverifieerd door de EasyVoip softphone, dus dit kan het niet zijn.

Iemand hier erin geslaagd een Caller ID mee te geven in CSipSimple met een Betamax account?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:40:
Ben hier ook met CSipSimple aan de slag gegaan, i.c.m. mijn HTC Desire S.
Gedownload en gelijk gekoppeld aan mijn reeds bestaande EasyVoip (Betamax) account.
Dit is goed gelukt, echter ik heb problemen met de Caller ID.

Wanneer ik deze invul in het daarvoor bestemde veld en ik bel bv uit naar mijn vaste lijn, dan gaat deze niet over. Maak ik het veld weer leeg, en bel ik nog eens, dan gaat 'ie wel over.

Mijn mobiel nummer is ook geverifieerd door de EasyVoip softphone, dus dit kan het niet zijn.

Iemand hier erin geslaagd een Caller ID mee te geven in CSipSimple met een Betamax account?
Hoe vul je het nummer in? Als 316xxxxxxxxx? Dat werkt bij mij altijd, 00316xxxxxxxxx zal ook wel werken.

[edit]Programma ook eens getest, ik zie meteen mijn nummer hoor. Het moet inderdaad geverifieerd zijn en ik heb het in 316xxxxxxxxx notatie (maar dan met een vast nummer ipv mobiel maar dat maakt niet uit) bij accountnaam staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 26-04-2011 11:06 ]

/▌

Verwijderd

Heb het inderdaad geprobeerd als 316xxxxxxxx, maar ook als +316xxxxxxxx en 00316xxxxxxxx en allemaal niet werkend.

Begin toch te vermoeden dat er bij mij wellicht een instelling niet goed staat.
Ik zal hieronder even mijn instellingen vermelden; wellicht kun je deze vergelijken met de jouwe en maak ik inderdaad een fout in de instellingen?

'Accounts' --> 'Advanced modus':

Accountnaam: EasyVoip
Nummerweergave: Hier heb ik dus mijn nummer getracht in te vullen. Op dit moment staat er niets.
Server: sip.easyvoip.com
Gebruikersnaam: Mijn gebruikersnaam bij EasyVoip.
Wachtwoord: Het wachtwoord behorend bij mijn EasyVoip account.
Gebruik TCP (geen UDP): Geen vinkje.
Proxy: sip.easyvoip.com

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien moet je het doen zoals ik schreef dat het werkte ;) Dus dat nummer bij de accountnaam, het hele geavanceerd scherm ben ik niet eens in geweest omdat het met de basisinstellingen meteen al werkte.

Zo staat het er bij mij:
Accountnaam: 316xxxxxxxxx
Gebruiker: gebruikersnaam
Server: sip.voipbuster.com
Wachtwoord: wachtwoord

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 26-04-2011 23:56 ]

/▌

Verwijderd

CSipSimple allereerst verwijderd via de Market.

Later deze opnieuw geïnstalleerd, geen instellingen aangepast en alleen de basis instellingen nu ingevoerd zijnde:

Accountnaam: 316xxxxxxxxx
Gebruiker: gebruikersnaam
Server: sip.easyvoip.com
Wachtwoord: wachtwoord

Helaas heeft dit voor mij geen positief resultaat.
Uitbellen kan nog steeds, maar ook nog steeds zonder Caller ID.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan zit het misschien toch in het verifiëren? Werkt het wel op je normale apparatuur voor Easyvoip?

/▌

Verwijderd

Ik heb een Siemens Gigaset C470 IP thuis, en daarmee werkt EasyVoip perfect.
De Siemens heeft echter wel als Caller ID mijn vaste nummer.

Om toch nog eens mijn mobiele nummer te testen i.c.m. EasyVoip heb ik zojuist even m.b.v. de EasyVoip softphone een belletje naar mijn vaste nummer gepleegd met als Caller ID mijn mobiele nummer.
Dit werkte ook exact zoals het moet; in de Siemens zag ik mijn mobiele nummer als Caller ID staan.

Verwijderd

Had mijn vraag ook gesteld op de site van CSipSimple.

Antwoord gekregen dat ik de nieuwste nightly build moest installeren waar een Wizard voor Betamax accounts ingebakken zou zitten.

Dit gedaan en dat bleek inderdaad zo te zijn.

Heb Caller ID meteen werkend gekregen, echter bij wat testgesprekken bleek de app instabiel, en ook de geluidskwaliteit vond ik niet best.

Ik heb dan ook besloten nog even te wachten met CSipSimple en er weer eens naar te kijken, wanneer er een nieuwe geupdate versie in de Market verschijnt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vreemd dat het bij mij dan wel werkt met de versie uit de Market. Misschien dat het er mee te maken heeft dat het nummer waarmee ik uitbel van Voipbuster zelf is.

/▌

Pagina: 1