Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Beste mensen,

Momenteel heb ik een scherm met een resolutie van 1440x900 en daarbij lopen de meeste games redelijk goed. Maar ik wil van scherm veranderen omdat dit scherm zn beste tijd wel heeft gehad.

MAAR; wanneer ik een scherm koop met 1920x1080, wat ze bijna allemaal zijn. Wat gebeurd er dan met mijn weergave als ik op 1440x900 wil blijven spelen? Dit omdat mijn systeem niet lekker gaat lopen op FULL HD denk ik.

Alvast bedankt,

JaPPa

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat er niet heel mooi uit zien, TFT schermen werken het beste op hun native resolutie. Ik weet niet of je nu gebruik maakt van zaken zoals AA? Dat zou op zich uit kunnen met een hogere resolutie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:40
Of je krijgt randen (dan heb je geluk) of je beeld word gerekt.

Je kan wel op een lagere resolutie spelen die bij het formaat van jouw nieuwe beeldscherm past, maar dan krijg je wel aliasing (pixels).

Je kan natuurlijk ook veel veeleisende functies zoals Shadows en Anti-Aliasing uitzetten zodat je PC het wel trekt.

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Het is dan toch vreemd dat bijna elke monitor vandaag de dag 1080P als native resolutie heeft? Zeker als je kijkt naar de leesbaarheid ervan op kleinere schermen en de gemiddelde gamer en zijn/haar PC?

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaPPa03 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:51:
Het is dan toch vreemd dat bijna elke monitor vandaag de dag 1080P als native resolutie heeft? Zeker als je kijkt naar de leesbaarheid ervan op kleinere schermen en de gemiddelde gamer en zijn/haar PC?
8)7

Sorry hoor, maar als je 1080p al te klein vind op een 22" scherm moet je echt aan de bril. Dat is niet klein, maar hartstikke groot in vergelijking met het scherm waar ik nu achter zit (1080p @ 15.6")

Als je wilt evenaren wat er gebeurt als je een TFT niet op naieve resolutie zet kan je dat uittesten met je huidige scherm. Gewoon de resolutie in windows wat lager zetten. Bij games is het niet direct merkbaar, text daartegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mastermind-- schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:20:
Of je krijgt randen (dan heb je geluk) of je beeld word gerekt.
Het weergeven van randen kun je bij de meeste videodrivers gewoon instellen, meestal heet dat flatpanel scaling oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

Wat is de rest van je hardware, en welke games speel je daarop? Dan kunnen wij een inschatting maken of je nieuwe hardware nodig hebt, naast een scherm, of dat het met de huidige hardware ook nog wel door kan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Sowieso is 1440x900 een 16:10 verhouding en 1920x1080 een 16:9 verhouding, dat gaat er nooit goed uitzien. Als je dan dezelfde resolutie wilt houden, dan zou je voor een 1920x1200 scherm moeten gaan.Het is ook afhankelijk van de gebruikte monitor of dit allemaal netjes schaalt. Ik heb ook een 1080p scherm van LG waarmee ik met mijn oude videokaart ook niet lekker kon gamen, met gameinstelling naar 720p liep alles gewoon goed en dat zag er op mijn monitor prima uit.. die schaalde dat allemaal netjes.

Dus ja, je kan uiteraard op een lagere resolutie spelen, of dat er goed uitziet is sterk afhankelijk van de monitor zelf en de manier van aansluiten etc... dit zal bijvoorbeeld doorgaans digitaal beter gaan dan analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Waarom niet een scherm met 1680x1050 shoppen en een iets hogere reso native draaien?

Het is natuurlijk niet verplicht om als je een nieuw scherm koopt deze gelijk Full HD is.

In de pricewatch beginnen schermen met deze reso met redelijke specs rond de 125 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon altijd op je native resolutie spelen. Als je dat niet doet ziet het er gewoon niet uit, ook al is de aspect-ratio hetzelfde.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Compizfox schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:28:
Gewoon altijd op je native resolutie spelen. Als je dat niet doet ziet het er gewoon niet uit, ook al is de aspect-ratio hetzelfde.
Je hoeft niet perse op je native resolutie te spelen.

Het is ook mogelijk om de scaling functie in te stellen, hierdoor wordt bijvoorbeeld een gaming resolutie van 1600x1200 op een 1920x1200 scherm niet uitgerekt. Het resulteert in 2 zwarte balken, nl. links en rechts.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb het nog niet eens over de verkeerde aspect-ratio (dat het beeld dus uitrekt of dat je balken krijgt). Ik heb het puur over het niet hebben van een native resolutie op een LCD-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou zeggen probeer eens een paar niet native resoluties en zie of je kan leven met dat effect

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Compizfox schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:22:
Ik heb het nog niet eens over de verkeerde aspect-ratio (dat het beeld dus uitrekt of dat je balken krijgt). Ik heb het puur over het niet hebben van een native resolutie op een LCD-scherm.
Waar heb jij het dan over ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wikipedia: Native resolution

Elke niet-native resolutie ziet er op een LCD-scherm wazig en blurry uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Compizfox op 22-04-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Compizfox schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:26:
Wikipedia: Native resolution

Elke niet-native resolutie ziet er op een LCD-scherm wazig en blurry uit.
Ja, maar niet als je niet gaat schalen. Dus daar heeft Knights16 gelijk, je kunt prima 1600*1200 draaien op een 1920*1200 paneel, als je die resolutie niet opschaalt naar het volledige beeld.

Ik speel hier zat op niet-native resolutie (nog steeds genoeg games die de max resolutie gewoon niet aankunnen), en dan heb ik enkel wat zwart rondom.
Pagina: 1