Zo... Jullie hebben we al weer heel wat dingen gegeven om (nogmaals) over na te denken... maar ik zal hieronder een aantal puntjes bespreken die ik ben tegen gekomen in de laatste paar replys.
Werk in NL ?
Momenteel ben ik op zoek naar bedrijven in NL en nu ik een aantal aanknopings punten heb gevonden (wat links op verschillende sites) heb ik zo een 12/14 bedrijven op het oog waarvan ik denk (naar aanleiding van portofolio enz) dat ze wel een redelijk niveau hebben... ik zal nu verder info gaan zoeken over wat zoal een normaal salaris is in NL voor een entry 3D artist job (waar je kansen krijgt om hoger op te komen)... en in welke sectoren er hier in NL werk is (tot nu toe ben ik vooral reclame bedrijven tegen gekomen, BV nog geen Film studios waar ze met special FX werken)... to be continued
Werk in de States ?
Ik weet dat je in de States als je BV bij Dreamworks gaat werken als entry job 3D Artist Het eerste jaar een Salaris van $15.000 kan verwachten en in de 2 jaren daar na al snel kan opklimmen naar de $30.000 (dit zijn statistische gegevens)...
Ik moet verder nog uitzoeken wat de kans is dat ik Mag werken in de States... want dat schijnt inderdaad niet zo makkelijk te zijn, maar ik weet dus wel dat als je toestemming hebt dat je vrij makkelijk (dan hoef je niet extreem goed te zijn, just a normal student) via Ex'pression een Entry job kan krijgen bij Dreamworks/pixar (en disney weet ik niet precies.)... (Cutter bedankt nog voor het linkje) ik zal dus ook binnen kort eens gaan bellen en sites na pluizen hoe het met de regelgeving zit mbt tot een werk vergunning... To be Continued
Werken voor het geld?
Ozboz (en anderen) => Ik moet wel eerlijk toegeven dat het natuurlijk een erg aantrekkelijk idee is om een dik salaris als 3D artist te hebben... maar hier doe ik het niet voor! En ik peins er dus ook niet over om een 1 of ander beroep (KLM gezagvoerder

) te doen puur voor het geld... ik wil het niet direct vergelijken met prostitutie maar alleen werken voor het geld vind ik gewoon ziek, punt. (verder probeer ik hier Niet een discussie mee lost te peuteren of zo hoor

)
Wel vind ik het natuurlijk belangrijk dat ik zo een Salaris heb (later dan he

) dat ik gewoon mijn lening kan afbetalen en happy (min of meer) kan doen wat ik wil (dan bedoel ik niet elke half jaar op vakantie maar gewoon....) [punt]
Waarom nog niet begonnen/mijn gedeeltelijke levens verhaal.
pfff... ff denken hoe ik dit hier allemaal ga neer kalken

.
Veel mensen vragen zich af waarom ik niet eerder ben begonnen, dat is natuurlijk helemaal geen rare gedachte! (die gedachte zou ik ook hebben als iemand anders mijn verhaal aan mij zou vertellen)
Maar om duidelijk te maken waarom ik nog niet eerder ben begonnen zal ik ff in het kort vertellen hoe ik ben gekomen waar ik nu ben.
De Afgelopen jaren ben ik
CONTINUE op het randje (en er over heen) van de oververmoeidheid geweest. En was ik eigenlijk alleen maar bezig met slapen/mijn school fixen (dat lukt gelukkig wel) en nadenken over het leven. Wat blijkt nu... ik ben bij verschillende doktors (alternatieve geneeskunde, de reguliere geneeskunde kon niks vinden) geweest en 2 daarvan hebben kunnen vaststellen dat mijn nieren&lever niet goed functioneerde (1 doktor beschreef dat ik mijn laatste 10 jaar waarschijnlijk heb gevoeld alsof ik continue fifer gehad heb) ... en daardoor ben ik dus continue uit geput geweest... en ik wil mij (ECHT) niet boven andere mensen plaatsen maar ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die weten hoe het voelt als je jaren lang niet fatsoenlijk naar school kan gaan, dat ik bijna bij elke Basketbal wedstrijd (ik speel BB) aan de coach moest vragen om mij te wissel om dat ik niet meer kon... ik ben zelfs 4 maanden (van oktober t/m januari) achter elkaar niet naar school geweest en heb ik dagen lang geslapen (een week of 3 achter elkaar elke nacht 13 uur!) maar een jaar geleden zijn die 2 doktors er dus achter gekomen wat er was... en toen heb ik Chinese kruiden gehad... en toen heeft een maand of 2 geduurd en toen was ik zowat genezen...(ik ben nu dus sinds een maand of 10 weer helemaal OK, it feels great!) en ik hoop dat jullie het kunnen voorstellen (zo niet, pech dan) dat ik echt niet de energie had om intensief een zelf studie (+school) te gaan doen... ik ben zelf wel een keer begonnen met Lightwave 3D 4.0c maar ik had simpel weg de energie (de wil wel! maar jammer genoeg moet ik toegeven dat je wil niet alles overtreft... je hebt toch ook gewoon simpel weg energie nodig!) niet... Maar ik heb dus wel tijd genoeg gehad om na te denken over: Het leven, De keuzes in je leven, Waarom leven, wat voor mij belangrijk is.
(THANKS TO MY MOTHER FOR SUPORTING ME!)
En ik ben er (voor mij zelf, ik vind niet dat ik perse andere mensen hiervan hoef te overtuigen) dus achter gekomen dat ik toch echt wel een creatief mens ben... en ik denk dat ik erg ongelukkig zou worden als ik mijn "droom" niet achterna zou gaan... Mijn ouders (Nou ja, mijn moeder dan... mijn ouders zijn gescheiden) zijn het hier in principe ook helemaal mee eens, maar mijn moeder zou het toch niet echt fijn vinden als ik nu de eerst komende jaren thuis zou gaan zitten (IPV het studente leven tegemoet gaan)... Dus het komt er op neer dat ze het prima vind als ik naar Ex'pression zou gaan maar zo niet, dan liever een andere studie (BV Leraren opleiding, dat boeit mij ook wel!)
I hope you get the picture, mocht je iets niet duidelijk zijn... dan leg ik het graag nog een keer uit
Je moet zelf maar zien of bovenstaande verhaal enige waarde voor je heeft/of het volgens jou ergens op slaat maar ik ben waar ik ben, en daar ben ik blij mee.
Ik moet trouwens nog ff wat corrigeren: In mijn vorige post had ik het over 10 jaar toen ik voor het eerst met Lightwave in aanraking kwam... dit moet 12 jaar zijn... verder ga ik nu zelf richting de 17 jaar en ben ik bijna klaar met 4Havo... en als alles goed gaat zou ik dus graag op mijn 18e naar Ex'pression willen.... en zou ik rond mijn 20e klaar zijn met Ex'pression.
Verbazing.
DeFeCt again & anderen => je bent niet de enige die stijl achterover slaat van mijn plannen... Maar ik ben er van over tuigt dat je beter voor je droom kan gaan, dan een "zekere" keuze zodat je zeker weet dat je "succes & geld" hebt...maar dat je ook zeker weet dat je niet echt zal uitkomen waar je hoopte uit te komen.
Geen kinderdroom.
Het is dus (VOOR MIJ) echt geen loshangende kinder droom... ik begrijp best dat het voor sommige mensen zo zal overkomen...
Vriend Least Artist bij Lost boys.
Kijk dit zegt mij nou wel wat! hier heb ik wat aan! Dit is zeker interessant en dat maakt het overwegen van zelf studie zeker meer de moeite waard... als er hier nog mensen zijn die zelf ervaring hebben met zelf studie of ook iemand kennen die zelf studie heeft gedaan en je zou je (of iemand anders) verhaal willen vertellen... graag!
PS: arie_kan => Ex'pression heeft dus wel Connecties met grote knakkers. Zo weer een argumentje :y)
Greetings & I'll keep you informed!
Wild pigeon
Mail => wildpigeon@mail.com
ICQ uin =>111494773
edit:
Hmmm volgens mij is dit de langste reply geworden die ik ooit heb geschreven

ik hoop dat hij nog een beetje logisch is... ik zal hem nog maar eens doorlezen

LIVE & ENJOY YOUR LIFE!