Safari laat stukken achter op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381814

Topicstarter
Soms als ik Safari gebruik dan blijven er stukjes van een webpagina achter op mijn achtergrond. Het betreft een MacBook Pro 2.4 Ghz Intel Core i5 (2010).

Een paar voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5587109/desktop.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5587109/desktop%282%29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5587109/desktop%283%29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5587109/desktop%284%29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5587109/desktop%285%29.jpg

Als ik mijn scherm dicht klap en na een tijdje weer open maak zijn de stukjes weg.
Ik vroeg mij af of dit veel voorkomt, want heb niks kunnen vinden via google. Hoe zou dit kunnen worden verholpen?

(edit: type MacBook)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 381814 op 09-05-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Browser al opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zeg maar doei tegen je Mac, je logicboard is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 20:00
heb je dit alleen met safari of ook met andere applicaties ? het lijkt in ieder geval op een defecte videokaart, wat voor Mac is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

joon schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:14:
heb je dit alleen met safari of ook met andere applicaties ? het lijkt in ieder geval op een defecte videokaart, wat voor Mac is het?
Dat is waarschijnlijk maar het hoeft niet. Ik zie dit soort effecten ook continu onder MacOS en Linux in OpenGL bij het niet goed initialiseren van een pixel buffer object of een andere fout gerelateert aan een pixel buffer object. Ik zou eerst eens kijken of de graphics drivers up to date zijn en of het onder Mozilla Firefox ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Twylight schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:10:
Zeg maar doei tegen je Mac, je logicboard is stuk.
Nou nou, niet te snel.

Ik zou even een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken of je het daar ook hebt. Zo nee, dan heb je in je eigen gebruiker iets verkeerd zitten. Wellicht dat het dan op te lossen is door Safari te resetten of in het ergste geval je Mac opnieuw te installeren (of de nieuwe gebruiker inrichten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Frietsaus schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:37:
[...]

Nou nou, niet te snel.

Ik zou even een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken of je het daar ook hebt. Zo nee, dan heb je in je eigen gebruiker iets verkeerd zitten. Wellicht dat het dan op te lossen is door Safari te resetten of in het ergste geval je Mac opnieuw te installeren (of de nieuwe gebruiker inrichten..)
Ik heb precies het zelfde gehad een tijd geleden, daar was de videokaart stuk (en bij alle Macs, behalve Mac Pro) zit die op het logicboard. En die moet in zijn geheel vervangen worden om het te repareren, iets wat zon 600 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Daar ben ik van op de hoogte, een aantal iMac modellen hebben ook een losse videokaart die apart van het logic board vervangen kunnen worden, maar dat terzijde.

Waar het om gaat is dat artifacts niet altijd een defecte stuk hardware hoeft te betekenen. Er zijn zat situaties voorbij gekomen waar het gewoon een (serieuze) softwarefout bleek te zijn. Dus voordat er conclusies worden getrokken zou ik eerst nog even wat troubleshooten om het een en ander uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Bob Popcorn

Plop!

Macbook pro met 8600GT-M? http://support.apple.com/kb/ts2377

Ik heb gratis een nieuw logicboard gekregen, ongeveer 8 maanden geleden :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
joon schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:14:
Dit gebeurd alleen bij Safari, heb het nog niet gezien bij andere applicaties.

Het gaat hier om een MacBook Pro 2.4 Ghz Intel Core i5.

Ik zal voortaan proberen Firefox te gebruiken ipv Safari en kijken of ik daar ook de restjes krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doe je ook eerst een nieuwe gebruiker aanmaken om dit te testen? FireFox gebruiken is ook meteen weer een workaround in plaats van het probleem aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sypie schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:44:
Doe je ook eerst een nieuwe gebruiker aanmaken om dit te testen? FireFox gebruiken is ook meteen weer een workaround in plaats van het probleem aan te pakken.
Ik zal dat ook gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 381814 schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:32:
[...]

Dit gebeurd alleen bij Safari, heb het nog niet gezien bij andere applicaties.

Het gaat hier om een MacBook Pro 2.4 Ghz Intel Core i5.

Ik zal voortaan proberen Firefox te gebruiken ipv Safari en kijken of ik daar ook de restjes krijg.
Je kunt een andere browser gebruiken, maar dat neemt niet weg dat zeer waarschijnlijk je GPU stuk is ;)

Als je mazzel heb zijn je drivers alleen gaar (ik weet niet wat je allemaal prutst op dat ding :P).

Draai je wel eens games? Wat doen die? Heb je het ook als je expliciet wel of geen nVidia gebruikt met bijvoorbeeld GfxCardStatus?

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 18-04-2011 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bosmonster schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:59:
[...]

Je kunt een andere browser gebruiken, maar dat neemt niet weg dat zeer waarschijnlijk je GPU stuk is ;)

Als je mazzel heb zijn je drivers alleen gaar (ik weet niet wat je allemaal prutst op dat ding :P).

Draai je wel eens games? Wat doen die? Heb je het ook als je expliciet wel of geen nVidia gebruikt met bijvoorbeeld GfxCardStatus?
Ik speel eigenlijk geen games, toevallig laatst wel even Need for speed gespeeld en had daar geen problemen mee.
Ik zal ook proberen om Safari te draaien met nVidia ipv de intel.

Ik zal even wat dingen gaan proberen en zodra ik iets meer weet laat ik hier mijn bevinden horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een kleine update:

Als ik safari draai met de nVidia only zijn er geen fouten. Zodra ik hem op Intel zet kunnen de fouten wel voorkomen.

Ik ben er nog niet precies achter hoe ik de fouten kan krijgen, dus vandaar dat het lang duurt voordat ik meer weet.

Een andere gebruiker heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik niet precies weet wanneer de fouten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Je hebt nog niet aangegeven welke MBP je hebt en wanneer je die gekocht hebt. Heb je nog garantie? Zo ja, gewoon gelijk omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik heb het zelfde probleem, maar dan met de icoontjes van de finder... Na een herstart is het probleem echter opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bosmonster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:56:
Je hebt nog niet aangegeven welke MBP je hebt en wanneer je die gekocht hebt. Heb je nog garantie? Zo ja, gewoon gelijk omruilen.
Ik heb begin post even aangepast, maar het betreft een MacBook Pro 2.4 Ghz Intel Core i5 uit 2010. De garantie zit er nog op.

Misschien toch maar gewoon even contact opnemen met Apple dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 12:41
Zijn dat screenshots die je gemaakt hebt met een programma of zijn dit foto's van je scherm?

- Maak eens een screenshot en zie of het er nog opkomt -> Zoja, dan is het een softwarefout, zonee dan is het een hardware (buffer) fout.
- Als het storend is contacteer Apple
- Als het een softwarefout is, gebeurt dit bij bepaalde sites (zoals sites met Flash) of random?
- Hoe heb je die klok op je achtergrond - als het de Safari engine gebruikt kan het zijn dat dit gewoon artifacts zijn van de klok? Kun je even alles uitklaren (caches en instellingen) of een nieuw account creeren?
- Wordt het systeem of de IGP warm? Er zijn apps die de temp kunnen uitlezen. Misschien stoffig of de uitlaat geblokkeerd?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Guru Evi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 04:26:
- Maak eens een screenshot en zie of het er nog opkomt -> Zoja, dan is het een softwarefout, zonee dan is het een hardware (buffer) fout.
- Als het storend is contacteer Apple
- Als het een softwarefout is, gebeurt dit bij bepaalde sites (zoals sites met Flash) of random?
- Hoe heb je die klok op je achtergrond - als het de Safari engine gebruikt kan het zijn dat dit gewoon artifacts zijn van de klok? Kun je even alles uitklaren (caches en instellingen) of een nieuw account creeren?
- Wordt het systeem of de IGP warm? Er zijn apps die de temp kunnen uitlezen. Misschien stoffig of de uitlaat geblokkeerd?
- De screenshots zijn gemaakt met Grab (standaard programma), maar dit zorgde niet voor de fouten.
- Ik ben er nog niet achter wanneer de fouten optreden. Ik heb het pas door als ik mijn safari venster sluit.
- De klok op de achtergrond is gedaan met Geektool, maar momenteel heb ik hem verwijderd en laatst was er weer een fout.
- Ik heb nu ook een programma voor het uitlezen van de temp. van de laptop. Misschien dat dit nog wat kan helpen.
Pagina: 1