Toon posts:

Vergelijkingslijst voor videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Aangezien ik me nog niet echt lang in het wereldje van elektronica en videokaarten bevind (5xxx serie), wilde ik jullie om hulp vragen.

Ik heb een aantal vrienden, vaak met wat mindere computers, die overwegen, omdat ze een spel niet kunnen spelen, een andere videokaart te kopen, vaak met een zeer gelimiteerd budget.

Ze hebben dan kaarten als de ATI 2400XT. Ik heb echt geen flauw idee welke huidige kaarten daarmee vergelijkbaar zijn.

Daarom wilde ik vragen of er misschien een site of tabel is waarin de prestaties van videokaarten makkelijk kunnen worden opgezocht. Bij reviews worden er namelijk heel andere spellen getest, waardoor ik geen goed beeld kan krijgen.

Alvast bedankt,
DM

Verwijderd

http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php

Geen idee of alles precies klopt, maar het geeft denk ik wel een goed beeld van hoe goed een videokaart presteert vergeleken met een andere.

Verwijderd

Topicstarter
Daar kan ik in ieder geval wel iets mee! Bedankt.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:03
Deze lijst zet overzichtelijk neer welke videokaarten met elkaar vergeleken kunnen worden:

http://www.tomshardware.c...adeon-hd-6990,2879-7.html

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 19:39
In computerbladen als Chip staan dat soort tabellen altijd, waarbij ze rekening houden met prijs en prestatie... wellicht kun je dat blad eens doorbladeren in een kiosk bij jou in de buurt?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze sites!

@Staatslot: Zal ik eens doen, bedankt.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de komende jaren ben ik hier wel zoet mee volgens mij. :P

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mooi, dan gooi ik dit topic op slot, dit had je namelijk ook wel kunnen vinden met de zoekfunctie / Google. Dit is al veel vaker voorbij gekomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.