Coaxiale kabel subwoofer. Is de connector te vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 16:04

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik heb een coaxiale kabel van 10 meter achter mijn plinten lopen van mijn receiver naar de subwoofer. Nu is de connector afgebroken aan de subwoofer kant. Is het mogelijk om de connector te vervangen? Ik zou graag vermijden om alle plinten eraf te moeten halen om een nieuwe kabel te plaatsen. De huidige kabel is er eentje uit 1 stuk, dus ik vroeg me af of ik de huidige stekker eraf kan knippen en een nieuwe kan monteren zonder veel gepruts.

Look behind you! A three headed monkey!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Op zich kan je prima zelf stekkertjes aan draden zetten; als je een beetje handigheid hebt met een soldeerbout kom je een heel eind.

Maar, heb je misschien een foto oid van de stekker en het draad? Want het is een beetje gokken zo... :)

Wise enough to play the fool

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05
Coaxiale kabel is gewoon een cinch/tulpstekker toch? Moet prima te solderen zijn als je er zoiets aanzet: http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=2846

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat kan. Afhankelijk van welke connector erop moet heb je dan een soldeerbout, schroevendraaier of coax krimptang nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 16:04

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik heb helaas geen foto ervan, maar het ziet eruit als een normale coax-zoals je ook voor kabel-tv gebruikt. Een centrale ader met daaromheen een plastic afscheiding en een mantel daar weer omheen. En tenslotte de huls van de kabel aan de buitenkant.

Wat erop moet lijkt een male tulp connector te zijn. Daarvan moet ik trouwens nog eerst het pinnetje uit de subwoofer zien te pulken, maar dat is een ander verhaal.

Ik heb vaker een kabel-tv kabel aangesloten met van die hirschmann stekkers. Dat is geen probleem, maar solderen kan ik totaal niet. Ik heb niet eens een soldeerbout. Dus als solderen vereist is, dan zal ik aan een nieuwe kabel moeten.

Look behind you! A three headed monkey!

• teacher
  • Laatst online: 22:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je hebt ze (ook al weten we nu nog steeds niet om wat voor stekker het precies is) vast ook wel in een "schroef" uitvoering, dus dat komt vast wel goed. Maak ff foto anders :Y

Wise enough to play the fool

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-01 12:10
Opzich is het solderen van een tulpstekker aan een kabel echt totaal niet moeilijk. Sterker nog, volgens mij zijn er geen dingen die makkelijker te solderen zijn :P.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

yepz maar voor wie dat te ver gaat :) zijn er ook prima schroef tulpstekkers te koop!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-01 15:26
Heb je anders geen vrienden/bekenden die je even willen helpen met dat soldeerwerk? Als je het uberhaupt al moet solderen. Misschien is krimpkous al genoeg.

Ik zou een foto maken, kunnen we zien of je aan het solderen komt of niet ;)
Pagina: 1