Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Volgens mij is wat ik wil onmogelijk, door het ontwerp van android. maar wellicht zijn er hier mensen die een work-around weten, dan wel die een app weten die het oplost.

In elk geval de uitgangssituatie

- Outlook op het werk (met agenda en contacts)
Wordt bijgehouden door o.a. mijn assistente. Dus als er telefoonnummers of adressen wijzigen houdt zij die bij.
- Gmail prive (en outlook thuis, maar dat werkt al helmaal niet)
Staan ook mijn contacten in en natuurlijk mijn mail en agenda
- Telefoon
Ook daar moeten mijn contacten instaan, want alleen het telefoongeheugen synced met mijn bluetooth in de auto. (die ziet dus geen exchange of gmail contacten... of heb ik dan iets verkeerd staan?? Ik heb ondanks vele uren surfen niets kunnen vinden. Telefoon = Samsung Galaxy S)

Nu moet ik dus op alle 3 mijn gegevens bij houden om overal up to date te zijn. In mijn telefoon komen mijn gegevens van Gmail en Outlook (via exchange) netjes samen.

Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat via mijn telefoon de gmail (calender + contacts) en exchange (calender + contacts) in sync blijven. En bij voorkeur dat hij hiermee mijn telefoongeheugen ook update voor de contacts. Het is NIET noodzakelijk om hierbij wederkerig te syncén, slechts 1 richting (naar telefoon geheugen) is voldoende

Ja, ik heb via internet gevonden hoe ik via import en export, etc de boel in gmail kan krijgen. Ik heb ook alle contacten gekoppeld in mijn Samsung Galaxy S (gmail + exchange). Maar wederzijds syncen? Nee, dus.
Wat ik verander in exchange veranderd niet in gmail of anders.

Onbegrijpelijk dit.... Maar volgens mij is dit bij design of niet. Maar ik zie het voordeel van al die gescheiden agenda's en contactpersonen niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 17-04-2011 08:13 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Hoe probeer je dan te synchroniseren? Via Samsung Kies?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:33
Ik gebruik zelf Roadsync om Exchange te syncen werkt erg overzichtelijk en synct de contacts, agenda en e-mail op tijden die jij wilt, dus alleen tijdens werktijden bijv.

Kijk er maar eens naar in de market, er is volgens mij wel een Trial van.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Boeiend probleem. Hoeveel verschillende contacts bel jij in je auto? Tientallen verschillende per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
SgtElPotato schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:14:
Ik gebruik zelf Roadsync om Exchange te syncen werkt erg overzichtelijk en synct de contacts, agenda en e-mail op tijden die jij wilt, dus alleen tijdens werktijden bijv.

Kijk er maar eens naar in de market, er is volgens mij wel een Trial van.
Of ik leg ik slecht uit, of er wordt slecht gelezen.
Want laat ik voorop stellen dat exchange sync perfect werkt. Hij sync perfect de contacten van outlook.
Ook Gmail werkt perfect... Ik krijg ook die contacten goed in op mijn phone.

Dus heb ik een lijstje met contactpersonen van outlook in mijn phone.
En een lijstje van contactpersonen van gmail
En dan nog de contactpersonen in mijn telefoon.

Maar hoe houdt ik die onderling gesync. Dus als ik iets verander in gmail, dit ook veranderd op mijn telefoon en in exchange.
pathfinder2k schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:52:
Boeiend probleem. Hoeveel verschillende contacts bel jij in je auto? Tientallen verschillende per dag?
Nee, geen tientallen... maar hij pakt geen enkel outlook of gmail contact. En het is altijd net dat nummer dat er niet in staat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:33
Cyberpope schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:05:
[...]

Of ik leg ik slecht uit, of er wordt slecht gelezen.
Want laat ik voorop stellen dat exchange sync perfect werkt. Hij sync perfect de contacten van outlook.
Ook Gmail werkt perfect... Ik krijg ook die contacten goed in op mijn phone.

Dus heb ik een lijstje met contactpersonen van outlook in mijn phone.
En een lijstje van contactpersonen van gmail
En dan nog de contactpersonen in mijn telefoon.

Maar hoe houdt ik die onderling gesync. Dus als ik iets verander in gmail, dit ook veranderd op mijn telefoon en in exchange.

[...]

Nee, geen tientallen... maar hij pakt geen enkel outlook of gmail contact. En het is altijd net dat nummer dat er niet in staat.
Dan word het een 3-way sync als ik het goed begrijp.

Gebruik ik helaas niet, heb G-mail en Exchange apart, en dat hou ik ook graag zo. Ik zou zoeken op 30way-sync misschien dat je dan op iets uit komt?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ik neem aan dat je vanaf huis toegang hebt tot de Exchange server van het werk. En dat deze voor alle zakelijke contacten gebruikt wordt.
De privé contacten worden opgeslagen in Outlook thuis en gesynchroniseerd via Gmail met de telefoon?

Dit alles werkt?

Ik vermoed dat er geen behoefte is privé contacten te gaan synchroniseren met het werk. Anders ben ik benieuwd naar het nut hiervan.

Ik gebruik zelf geen exchange en weet niet zeker hoe deze contacten opgeslagen worden. Echter alle contacten van Gmail staan gewoon in het adresboek van mijn telefoon en worden gesynced.

Maar als ik het goed begrijp kan jij deze contacten niet benaderen met je carkit. De carkit kan alleen de contacten benaderen die op de SIM staan? Ik vraag mij af of dit niet aan de carkit ligt. Volgens mij hoort een carkit alle telefoonnummers in de telefoon te kunnen benaderen. Het zou mij inderdaad vreemd in de oren klinken als dit niet zo was.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
ajakkes schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:28:
Ik neem aan dat je vanaf huis toegang hebt tot de Exchange server van het werk. En dat deze voor alle zakelijke contacten gebruikt wordt.
De privé contacten worden opgeslagen in Outlook thuis en gesynchroniseerd via Gmail met de telefoon?

Dit alles werkt?
Nee, ik heb geen outlook-contacten prive in mijn outlook thuis. Die heb ik laatst gewist en moet ik nog syncen met gmail.
Ik vermoed dat er geen behoefte is privé contacten te gaan synchroniseren met het werk. Anders ben ik benieuwd naar het nut hiervan.
Op zich niet. Agenda zou wel fijn zijn. Want ik kan thuis wel inloggen op de zaak, maar dat is zo veel handelingen. Nu kan ik als ik thuis even op de laptop zit, niet snel even mijn agenda openen. Wel op de telefoon, maar dat is weer lastig als je aan het bellen bent. Echter ik heb wel contacten zowel zakelijk als prive. En die zou ik graag in zijn totaal up to date houden.
Ik gebruik zelf geen exchange en weet niet zeker hoe deze contacten opgeslagen worden. Echter alle contacten van Gmail staan gewoon in het adresboek van mijn telefoon en worden gesynced.
bij mij ook.
Maar als ik het goed begrijp kan jij deze contacten niet benaderen met je carkit. De carkit kan alleen de contacten benaderen die op de SIM staan? Ik vraag mij af of dit niet aan de carkit ligt. Volgens mij hoort een carkit alle telefoonnummers in de telefoon te kunnen benaderen. Het zou mij inderdaad vreemd in de oren klinken als dit niet zo was.
Leuk dat dit aan mijn carkit ligt (pioneer autoradio) en kan hier ook over klagen, maar het is niet anders. Die pakt alleen de nummers die in mijn telefoon staan (dus niet sim, maar telefoon).

En op zich is dat ook logisch, want alles is gescheiden in je telefoon. Kan me voorstellen dat een iets oudere carkit niet plots alle nieuwe protocollen en scheidingen van android kent. Eigenlijk zou andriod zich daarin anders moeten gedragen naar de carkit toe. Maar dat lost op dit moment mijn probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Hoewel ik hier zelf niet mee te maken heb, ik gebruik de speakerfunctie van mijn telefoon als carkit, deel ik de mening dat er voor je carkit geen verschil zou moeten zijn tussen telefoon contacten en gmail en exchange contacten.

Als een willekeurige carkit aan de telefoon vraagt welke telefoonnummers met bijbehorende namen in de telefoon opgeslagen zijn hoort naar mijn mening de telefoon te antwoorden met alle aanwezige telefoonnummers en dus ook die van gmail.

Ik denk dat dat ook de hoek is waar je de oplossing van je probleem zou moeten zoeken.

De contacten die je wil bellen staan wel gewoon in de lijst met telefoonnummers op het moment dat je je telefoonboek opent? Ik neem aan dat dit wel zo is maar voor de zekerheid vraag ik het maar.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
ajakkes schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:28:
Ik denk dat dat ook de hoek is waar je de oplossing van je probleem zou moeten zoeken.
Daar ben ik heel lang naar aan het zoeken geweest, maar daar is geen oplossing voor gevonden. Geen updates voor de autoradio en ik zou niet weten waar ik zou moeten zoeken in android. Het blijft elke keer maar blij zijn als je carkit uberhaupt werkt met een modern toestel.
De contacten die je wil bellen staan wel gewoon in de lijst met telefoonnummers op het moment dat je je telefoonboek opent? Ik neem aan dat dit wel zo is maar voor de zekerheid vraag ik het maar.
Ja, en welke dubbel voorkomen, zijn ook netjes gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Even de titel iets verduidelijkt. :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Titel maakt het denk ik niet duidelijker.

Het gaat vooral om de sync tussen carkit en (exchange en gmail) contacten.

Helaas heb ik geen carkit en kan ik daarom niks proberen.
Heel misschien zijn er apps te vinden die gmail contacten kopiëren naar de telefooncontacten.

👑

Pagina: 1