Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe dynamic disk naar basic disk?

Pagina: 1
Acties:

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Zie de volgende printscreen:
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/c1ad77aede65f6aa8d3657e71e73a2a0.png

Zoals jullie kunnen zien zijn alle partities dynamisch, ik wil nu op WindowsGames partitie een schone windows installeren(multiboot), maar als ik dat probeerd dan krijg ik melding unable to instal windows on this disk, this disk is dynamic of iets dergelijks. Hoe converteer ik het naar basic?

Wat ik zelf geprobeert heb:
Met het programma 'Dynamic disk Converter' geprobeert om het naar een basic disk te converteren, maar toen kreeg ik het volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/6e09919731c81f1a79ccb9c0d7240548.png
En daarnaast weet ik niet een of dit wel veilig is aangezien windows nu op C partitie geinstalleerd is en dynamic disk converter ook C partitie converteert.

Dus wat kan ik nog doen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-11 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb ook zoiets door een klein foutje gehad. Het was gelukkig een verse installatie, dus kon weer van voren af aan beginnen door echt alle partities te wissen en dan de hele schijf weer als basic te markeren. Heb je op Google nog bepaalde resultaten gevonden? GoT search? Het lijk mij sterk dat je daarmee niets hebt gevonden waarmee je uit de voeten kan.

Als je een tweede schijf hebt die even groot of groter is en leeg kan, dan kan je nog proberen om die schijf te partitioneren zoals je dynamic disk en dan partitie voor partitie klonen naar de basic disk. Dan de dynamic disk wissen en markeren als basic. Anders is het backup maken en doen wat ik heb gedaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Dacht altijd dat je niet terug kon van dynamic naar basic zonder verwijderen van de partities maar dit tooltje kan daar dus blijkbaar omheen werken. De foutmelding komt denk ik doordat dat tootlje de dynamic volumes omzet naar primaire partities, en daar kun je er maximaal vier van hebben bij een normale partitie-indeling, wat dus betekend dat je nummer vijf (HP_Tools) verliest. Even kijken dus of hier belangrijke data instaat en deze eventueel ergens backuppen.

• ObiTewodros
Hero Of Time schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:34:
Ik heb ook zoiets door een klein foutje gehad. Het was gelukkig een verse installatie, dus kon weer van voren af aan beginnen door echt alle partities te wissen en dan de hele schijf weer als basic te markeren. Heb je op Google nog bepaalde resultaten gevonden? GoT search? Het lijk mij sterk dat je daarmee niets hebt gevonden waarmee je uit de voeten kan.

Als je een tweede schijf hebt die even groot of groter is en leeg kan, dan kan je nog proberen om die schijf te partitioneren zoals je dynamic disk en dan partitie voor partitie klonen naar de basic disk. Dan de dynamic disk wissen en markeren als basic. Anders is het backup maken en doen wat ik heb gedaan.
Behalve wat ik in de OP gemeld heb, heb ik niets bruikbaars kunnen vinden.

Mag de tweede schijf ook een externe hdd zijn? mijn interne hdd(dynamic disk) is 320 gb, mijn externe hdd is 160 gig, dus is het niet mogelijk?

• ObiTewodros
Nielson schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:06:
Dacht altijd dat je niet terug kon van dynamic naar basic zonder verwijderen van de partities maar dit tooltje kan daar dus blijkbaar omheen werken. De foutmelding komt denk ik doordat dat tootlje de dynamic volumes omzet naar primaire partities, en daar kun je er maximaal vier van hebben bij een normale partitie-indeling, wat dus betekend dat je nummer vijf (HP_Tools) verliest. Even kijken dus of hier belangrijke data instaat en deze eventueel ergens backuppen.
HP tools partitie krijg ik standaart bij. Er zit een HP_WSD.dat bestand in en dit: Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/fda954032f8ff51ac21b8b47c8830377.png

Dat is alles wat in die partitie opgeslagen is. Geen idee eigenlijk of het belangrijk is.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-11 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat ziet er niet veel boeiends uit, misschien dat het van die diagnostische tools zijn die bij boot beschikbaar zijn.
Mag de tweede schijf ook een externe hdd zijn? mijn interne hdd(dynamic disk) is 320 gb, mijn externe hdd is 160 gig, dus is het niet mogelijk?
Het maakt niet uit of het intern of extern is, het moet je data kunnen opslaan. Dus een schijf die kleiner is kan niet. Dat heb ik al gezegd, het moet even groot of groter zijn, dat is dus niet kleiner. Je kan je externe hdd wel gebuiken voor backup en je systeem weer opnieuw installeren. Als je dat doet, zorg dan dat je schijf eerst weer basic is door in de repair modus met disk part te gaan werken. Of Linux booten van CD en met gparted aan de slag te gaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1