Modding van SMT-H3102 samsung ziggo decoder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik heb op dit moment een ziggo decoder in gebruik type SMT-H3102. Deze decoder maakt de vertaling van DVB-C signalen van ziggo naar scart & hdmi. Ik gebruik deze decoder echter niet op het Ziggo netwerk maar op het XMSnet netwerk (via glashart media) voor de DVB-C.

Ik gebruik echter niet de uitzendinggemist module e.d welke alleen beschikbaar is op het Ziggo netwerk. Daardoor zou ik graag deze box willen modden, zodat ik bijvoorbeeld uitzendinggemist en youtube kan bekijken via het internet via deze setup box.

Ziggo heeft de Ethernetpoort & USB niet in gebruik voor de diensten.

Heeft iemand ervaring met het modden van deze box en het toevoegen van nieuwe internet diensten? Samsung heeft inmiddels wel Open source software beschikbaar via http://www.samsung.com/gl...ce/cable_set_top_box.html , maar ik heb geen enkel idee hoe ik dit in de box moet uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
Via JTAG aansluiting misschien? Maak hem eens open en kijk wat erin zit qua aansluitingen e.d.

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
Volgens de source van Samsung draait 't ding o.a. u-boot + een 2.6.17 Linux kernel (stlinux?). Praktische oplossing is serial vinden (misschien een console op u-boot en/of het OS zelf), anders JTAG..

Wat je wil bereiken is sowieso geen triviaal klusje ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik zal hem even proberen open te maken. Het voordeel van deze box is dat deze 1080p ondersteuning heeft. Waardoor youtube op HD en uitzendinggemist zonder problemen gebruikt moeten kunnen worden.

Ik hoop dat er in de standaard firmware van Samsung, de limitaties van Ziggo zijn gedeactiveerd. Hierdoor zal het mogelijk moeten kunnen zijn om deze box te gebruiken als:
- harddisk recorder (via de externe USB)
- youtube en uitzendinggemist (via ethernetport)
- internet radio shoutcast e.d
- netwerk video e.d

Opzich kan dit dus een interessante box zijn om dit te gebruiken voor de Ziggo of Glashart diensten en daarnaast ook de internet diensten hiermee te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 20:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

jongerenchaos schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:14:
Ik zal hem even proberen open te maken. Het voordeel van deze box is dat deze 1080p ondersteuning heeft. Waardoor youtube op HD en uitzendinggemist zonder problemen gebruikt moeten kunnen worden.

Ik hoop dat er in de standaard firmware van Samsung, de limitaties van Ziggo zijn gedeactiveerd. Hierdoor zal het mogelijk moeten kunnen zijn om deze box te gebruiken als:
- harddisk recorder (via de externe USB)
- youtube en uitzendinggemist (via ethernetport)
- internet radio shoutcast e.d
- netwerk video e.d

Opzich kan dit dus een interessante box zijn om dit te gebruiken voor de Ziggo of Glashart diensten en daarnaast ook de internet diensten hiermee te combineren.
Als het uberhaupt mogelijk is om de standaard samsung firmware erop te flashen; ik had een router van ziggo en die slikte geen firmware updates van Netgear, alleen Ziggo-verziekte firmware.. Heb uiteindelijk met een kabeltje van Ebay en wat soldeergepruts de juiste firmware erop gekregen, maar handig was anders.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust