SSH tunneling vanaf iPad ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Als ik vanaf een pc ssh opzet start ik gewoon een terminal (Mac of Linux) en doe vervolgens
code:
1
ssh -D3210 naam@server

en zet vervolgens een SOCKS proxy op localhost:3210 wat prima werkt.

Maar op de iPad kun je geen SSH gebruiken (of kan de iSSH app dat wel op de achtergrond met -Dpppp ?
Dus dacht ik aan de mogelijkheid om op de pc een ssh te doen en vervolgens op de iPad ipv localhost als SOCKS proxy, 192.168.xxx.yyy (ip adres van de pc) te gerbuiken ?
Het leek niet te werken ik had het geprobeerd met 2 pc's om het 'droog' uit te testen. ik had eerst deze ssh -D3210 ... op het macje van mijn vriendin gedaan vervolgens vanaf mijn macje i Firefox de SOCKS proxy op 192.168.xxx.yyy:3210 (IP van haar laptop dus) gezet. "Connection was refused by proxy" Vervolgens startte ik Ubuntu op mijn macje in een VMware sessie en deed daar hetzelfde om vervolgens die Ubuntu VMware sessie als proxy te gebtuiken. Zelfde probleem.
Dit truukje werkt zeker alleen via localhost ?
Dan moe ik maar hopen dat iSSH dit ook kan of weet iemand een beter trucje om toch een tunneltje op te zetten vanaf een iPad ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:03
Ik gebruik http://www.zatelnet.com/ voor mijn Ipad voor SSH connecties. Of je ook socks tunnels op kan zetten weet ik niet , maar de APP is gratis dus probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
Zo te zien kun je er niet me tunnelen.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
UPDATE:

Ik heb het voor elkaar (zal ook op de iPhone werken).

Als je iSSH hebt ($10 app store) doe je het volgende:

Zorg voor een website waarop je een proxy.pac staat:
code:
1
2
3
function FindProxyForURL(url, host) {
return "SOCKS 127.0.0.1:3210"
}

De truc is namelijk dat je op de tunneling server een ssh met een -D dynamische forward naar zichzelf (localhost) uitvoert. Daarmee omzeil je de onmogelijkheid van de iPad/iPhone om -D (dynamisch) forwarding te doen.
Je moet twee forward poortnummers hebben die elk een willekeurige waarde hebben tussen 1024 en 65535, ik neem hier 3210 on van jouw iPad naar de tunnel server te gaan en 3333 om van de tunnel server naar zichzelf te gaan.

- Stel de Wifi of 3G verbinding van de iPad in met op 'Proxy'=> 'Automatic' en vul daar in het webadres van het boven aangemaakte proxy.pac bestand. Je kunt dit gerust laten staan als de tunnelverbinding er niet is wordt deze instelling genegeerd.

Stel iSSH in op de server waarmee je wilt tunnelen en voer de normale SSH parameters in.
In het vakje 'Command' vul je in :
code:
1
ssh -D 3333 -g localhost

of als je wilt zien wat er voorbij komt:

code:
1
ssh -D 3333 -g -v localhost

dan zie je in het iSSH terminal window alle requests voor de proxy voorbijkomen daarmee kun je controleren of de tunnel werkt.

Verder doe 'Add tunnel' en vul daar in:

Local port: 3210
Remote address (niets invullen, woordje 'localhost' laten staan dus)
Remote port: 3333

In het overzicht staat dan het adres van de tunneling server als remote address.

- Open de verbinding en dan vraagt ie om een password voor de ssh verbinding naar zichzelf. Daarin vul je hetzelfde password in als je ingevuld hebt voor de verbinding naar de server.

Nu moet het werken en gaar *alle* internetverkeer van / naar jouw iPad via de tunnel server. Jouw IP adres heeft dan het buiten IP adres van de tunnel server. Uiteraard als de tunnel server zich in hetzelfde netwerk bevindt als de iPad zie je geen verschil en heeft deze tunnel weinig zin.
Ook alle andere dataverkeer gaat via de tunnel server. Handig als je whatsapp of voip over een KPN 3G laat gaan, dan werkt het gewoon.