Windows 7 installeren lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
mijn PC kan niet meer goed opstarten, want als ik hem aanzet dan laad hij dat windows balkje, en daarna start hij opnieuw op?! dat doet ie de hele tijd, dus ik kan niet naar het bureaublad komen.
ik heb geprobeerd om via een Windows 7 CD windows 7 opnieuw te installeren, maar als ik dat wil doen dan zegt ie dat ik eerst windows helemaal moet opstarten en dan pas de CD erin doen, maar dan kan ik dus niet.
ik heb het ook geprobeerd met een USB stick, maar weer hetzelfde resultaat :(
ik wil wel graag mijn gegevens bewaren.
hebben jullie een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
Tja, als je nou eens een goede Windows 7 DVD pakt?
Als het een CD is kun je er niet van installeren...
Is het wel een DVD dan is het niet een normale installatie dvd.
Normaal kan je namelijk gewoon windows er vanaf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Probeer is een live cd'tje te downloaden ,want getuige je post kan je nog wel op internet geraken.
Mocht je niet van cd/dvd/usb kunnen opstarten, dan zou ik in je BIOS naar je boot options kijken.
Daarmee zou je in ieder geval wat bestanden veilig kunnen stellen.
Zoals zo vaak, weer een wijze les achteraf: backup !

Kan je ook niet op F8 drukken tijdens laden, en kiezen voor veilige modus ?

[ Voor 18% gewijzigd door Yippie op 16-04-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vermoed eerder dat je gewoon de recovery tools op de windows installatie dvd nodig hebt om alles weer werkend te krijgen. Alles compleet herinstalleren lijkt mij nogal overdreven.

Lees ook deze eens rustig door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 21% gewijzigd door Kawaii op 16-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdens het opstarten f2 of delete, en in de bios de opstartvolgorde veranderen, zet de dvd drive bovenaan. start nu op met de win 7 dvd en kies herstellen (zou er toch tussen moeten staan). als dit niet werkt. haal je hardeschijf uit je pc en stop deze in een andere pc (desktop of laptop met meerdere hdd slots)
als deze pc opstart zorgen dat je naar de bios gaat. zorg dat de hardeschijf uit je oude pc later opstart dan de hdd die standaart in pc 2 zit. als dit zo is verder opstarten. maak nu een backup van al je belangrijke documenten en foto's (spellen enzo zullen vaak niet werken om die te backuppen op deze manier)
als je alle belangrijke dingen er af heb de schijf formateren (in je oude pc met de win 7 instalatie disc) en alles opnieuw installeren. als de hardware nog oke is zou dit moeten werken. en dan is je pc weer lekker schoon.
nu kun je via pc 2 al je documenten weer terug zetten.

tis wat omslachtig maar het zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Hoe doe je die recovery tools dan?
Het is geen CD maar een DVD, srry.
Zit trouwens op m'n iPod touch.

En ik kan m'n HDD niet aan een andere pc aansluiten, want zij hebben die aansluit gen niet.
Had trouwens de Windows 7 DVD al als eerste boot gezet. Maar ik kan m'n pc ook gewoon niet opstarten, dus misschien is er toch iets fout in m'n processor.

[ Voor 59% gewijzigd door K1pc0rn op 16-04-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K1pc0rn schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:08:

En ik kan m'n HDD niet aan een andere pc aansluiten, want zij hebben die aansluit gen niet.
dan vervalt die optie,
recovery tool moet je in de bios zo zetten dat de dvd-drive eerst opstart. en dan win 7 dvd. dan start ie daarmee op en kun je recovery doen. maar veel pc's hebben ook een recovery partitie.
vaak als je de pc opstart en dan afsluit door de power knop in te drukken (oohhh stout }:O )
krijg je meerdere optie's hier staat vaak ook herstellen tussen. mischien een beetje zoeken tussen de opties.
anders pc opstarten in veilige modus (kan ook door stout of te sluiten) en kijken of hij het dan wel doet.
en dan de windows dvd-rom

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
http://www.sevenforums.co...dvanced-boot-options.html

Als je dus op F8 blijft drukken (kan soms heel snel gaan uit BIOS naar Windows opstartscherm) krijg je de bootmanager:

Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/44121d1262006739t-advanced-boot-options-advanced_boot_options.jpg
offtopic:
Normaal zou ik zeggen, doe iets meer moeite, maar aangezien je vanaf je Ipod komt bij deze wat extra moeite van mijn kant.

Je zou dan de laatste bekende goede configuratie kunnen kiezen, als dat niet werkt, de veilige modus, en als laatste de repairmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K1pc0rn schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:08:

Had trouwens de Windows 7 DVD al als eerste boot gezet. Maar ik kan m'n pc ook gewoon niet opstarten, dus misschien is er toch iets fout in m'n processor.
Omdat je niet kan opstarten is er iets met je processor, dat is echt onzin.... Overigens moet je met de juiste DVD gewoon windows kunnen installeren.

En je kan de HDD niet aansluiten want die hebben die aansluiting niet... (wt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:14:
http://www.sevenforums.co...dvanced-boot-options.html

Als je dus op F8 blijft drukken (kan soms heel snel gaan uit BIOS naar Windows opstartscherm) krijg je de bootmanager:

[afbeelding]
offtopic:
Normaal zou ik zeggen, doe iets meer moeite, maar aangezien je vanaf je Ipod komt bij deze wat extra moeite van mijn kant.

Je zou dan de laatste bekende goede configuratie kunnen kiezen, als dat niet werkt, de veilige modus, en als laatste de repairmogelijkheid.
handig dat het bij jou zo kan. de bootmaneger. bij mij alleen via stout afsluiten :(
maar ik heb dan ook een flut bios zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:15:
[...]

Omdat je niet kan opstarten is er iets met je processor, dat is echt onzin.... Overigens moet je met de juiste DVD gewoon windows kunnen installeren.

En je kan de HDD niet aansluiten want die hebben die aansluiting niet... (wt)?
zo te horen is hij een lichte digibeet. dus kan hij deze niet vinden. (of probeert hij het met een laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Mocht je er niet uitkomen, o.a. MyCom biedt een service waar je een diagnose kan laten uitvoeren.
Kost wat, 15 EUR per 15 min geloof ik, maar ja, dan weet je in ieder geval waar het aan ligt.
Mag ook met apparatuur die daar niet is gekocht.

Proef een beetje dat je niet veel kaas er van hebt gegeten.
Mocht je toch verder willen, dan zou ik in ieder geval wat specifieker zijn mbt de onderdelen van de betreffende computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Ik koop wel een Ide naar USB converter en dan kan ik hem wel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
boot je win7 van een ide hdd?
Hoe oud is die hdd dan?

[ Voor 30% gewijzigd door brambo123 op 16-04-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Nee, heb 3 HDD's geprobeerd, 2 met Windows XP en die werkte ook niet, hij starte gewoon opnieuw op als net aan het Opstarten was.

[ Voor 6% gewijzigd door K1pc0rn op 16-04-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Die 2 hdd's met xp, heb je die wel geïnstalleerd met je huidige moederbord en processor?
Of komen die uit een ander systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:16:
[...]

handig dat het bij jou zo kan. de bootmaneger. bij mij alleen via stout afsluiten :(
maar ik heb dan ook een flut bios zeg!
Dat heeft niets met het bios te maken.
De bootmanager van die afbeelding staat op je HD.

Windows repareren is niet zo heel lastig. http://www.sevenforums.co...dvanced-boot-options.html
Je kan daar kiezen om een eerder werkende versie terug te zetten (systeemherstel dus) of je kan via het recovery gebeuren de boel proberen te herstellen.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 16-04-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:36:
[...]

Dat heeft niets met het bios te maken.
De bootmanager staat op je HD.

Windows repareren is niet zo heel lastig. http://www.sevenforums.co...dvanced-boot-options.html
Volg die handleiding. Kom je er niet uit dan is het verstandig om naar een winkel te gaan, of iemand in te huren.
ik kom anders bij bootmaneger via mijn bios enzo? maar het zal wel. kheb hem gelukkig nog niet zo heel vaak nodig gehad. (alleen af en toe systeembestandje verwijderd als ik win7 probeerde aan te passen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:41:
ik kom anders bij bootmaneger via mijn bios enzo? maar het zal wel. kheb hem gelukkig nog niet zo heel vaak nodig gehad. (alleen af en toe systeembestandje verwijderd als ik win7 probeerde aan te passen ;))
Dat is iets anders, lijkt erop (ook zwart met wit) maar daar kan je kiezen van welk device je wilt starten.

edit: ohja, wellicht nog leuk om te weten.
K1pc0rn schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:54:
ik heb geprobeerd om via een Windows 7 CD windows 7 opnieuw te installeren, maar als ik dat wil doen dan zegt ie dat ik eerst windows helemaal moet opstarten en dan pas de CD erin doen, maar dan kan ik dus niet.
Kies bij de installatie voor een custom (aangepast in NL???) installatie.
Bedenk wel dat als je windows opnieuw installeert je alle bestanden en software kwijtraakt. Belangrijke bestanden dus backuppen als je het zo wilt proberen.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 16-04-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Ja, kan het dan wel? Als ik een schone installatie doe?
Dan maak ik een back up en dan doe ik aangepaste installatie.
Windows repareren werkt niet, want die zegt ie dat er geen oplossinge zijn.
Morgen zal ik recovery ff proberen.

ik ga deze kopen om alles naar een andere PC over te zetten:
http://www.mytrendyphone....%2040-Pin%20Adapter%20Kit

[ Voor 65% gewijzigd door K1pc0rn op 17-04-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:42:
[...]

Dat is iets anders, lijkt erop (ook zwart met wit) maar daar kan je kiezen van welk device je wilt starten.

edit: ohja, wellicht nog leuk om te weten.

[...]
Kies bij de installatie voor een custom (aangepast in NL???) installatie.
Bedenk wel dat als je windows opnieuw installeert je alle bestanden en software kwijtraakt. Belangrijke bestanden dus backuppen als je het zo wilt proberen.
die bedoel ik niet die's in de bios. (en bij mij ook niet zwart wit, ik heb een bios met een kleurtje)
maar het zal wel :) ik kan er niet zomaar via f8 komen ik krijg die optie alleen als hij verkeerd is afgesloten.
Pagina: 1