[probleem] Laptop start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-12-2024
Beste mensen,

Ik heb jullie hulp nodig! Nadat ik met Spotnet een game had gedownload en die wilde installeren, crashte mijn laptop. Ik, met mijn stomme kop, had niet gezien dat er een virus in zat. Nadat ik erachter was gekomen dat windows niet meer wilde opstarten (die k*tvirussen ook zeg!), heb ik geprobeerd met mijn windows cd systeemherstel te laten draaien, maar dat wilde niet baten. Ik kan dan zovaak systeemherstel laten draaien, maar hij start evengoed niet op.
Toen had ik het idee om mijn laptop dan maar te gaan formatteren en windows opnieuw te installeren met dezelfde cd. Maar wat krijg ik dan? Hij vraagt, voordat hij verder gaat naar de setup, om een stuurprogramma voor de cd/dvd-speler. Ik dacht: "Ow, die kan ik wel van internet halen, maar ik weet helemaal geen gegevens van alle hardware die ik heb.

Wat mijn vraag dus is: WAT MOET IK NU DOEN? Is er een manier om dat te omzeilen, of kan iemand erachter komen hoe ik aan die stuurprogramma kan komen, zodat die eindelijk WEL gaat installeren?

Ik zie het wel (hopelijk snel) tegemoet!

Groeten,

IgorH

Specificaties:

- ASUS A72D laptop
- Mobility Radeon HD 5470 videokaart
- AMD Premium Vision(ik weet niet welke type) processor
- Windows 7 Ultimate x64

[ Voor 5% gewijzigd door IgorH op 16-04-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op spotnet staat een originele microsoft windows 7 met sp1 er in verwerkt.
Ik denk dat als je deze probeert dat deze dan wel een driver heeft voor je HDD.
Bij deze versie moet je wel gewoon je eigen Windows key gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
Ernemmer schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:32:
Op spotnet staat een originele microsoft windows 7 met sp1 er in verwerkt.
Ik denk dat als je deze probeert dat deze dan wel een driver heeft voor je HDD.
Bij deze versie moet je wel gewoon je eigen Windows key gebruiken.
Dat is precies degene die ik nu gebruik om windows weer te instaleren. Bij die geeft die aan dat die een stuurprogramma vereist van de cd/dvd-speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:02
IgorH schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:44:
[...]

Dat is precies degene die ik nu gebruik om windows weer te instaleren. Bij die geeft die aan dat die een stuurprogramma vereist van de cd/dvd-speler!
Probeer wellicht een andere? Tis toch gewoon raar dat als je wil booten vanaf CD (dus de CD/DVD is al gevonden en gelezen) dat je een driver nodig bent..

Anders kun je (indien je die hebt) de originele Windows installatie gebruiken die bij de laptop bijgeleverd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
gerwim schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:51:
[...]

Probeer wellicht een andere? Tis toch gewoon raar dat als je wil booten vanaf CD (dus de CD/DVD is al gevonden en gelezen) dat je een driver nodig bent..

Anders kun je (indien je die hebt) de originele Windows installatie gebruiken die bij de laptop bijgeleverd zat.
HAHA, ja weet je wat nou zo leuk is? Ik bij die laptop geen installatie cd erbij gekregen. Windows 7 Home Premium stond al op de laptop, en als er wat was, kon je windows herstellen met een herstelpartititie die erop stond.
Wat ik had gedaan is, dat ik alles had geformatteerd en er windows 7 Ultimate erop gezet! Ik ben de herstelpartitie dus kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Of je installeerd vanaf usb-stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:02
Ernemmer schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:54:
Of je installeerd vanaf usb-stick
Ja. Je kunt op een andere PC alle bestanden van je DVD naar de USB kopieren en dan booten. Nu weet ik niet zeker of je je USB "bootable" moet maken tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
gerwim schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:58:
[...]

Ja. Je kunt op een andere PC alle bestanden van je DVD naar de USB kopieren en dan booten. Nu weet ik niet zeker of je je USB "bootable" moet maken tegenwoordig.
Hmm ja, dat zou kunnen. Ik ga het in ieder geval eens proberen! Alvast bedankt en verdere tips zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

IgorH schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:54:
[...]

HAHA, ja weet je wat nou zo leuk is? Ik bij die laptop geen installatie cd erbij gekregen. Windows 7 Home Premium stond al op de laptop, en als er wat was, kon je windows herstellen met een herstelpartititie die erop stond.
Wat ik had gedaan is, dat ik alles had geformatteerd en er windows 7 Ultimate erop gezet! Ik ben de herstelpartitie dus kwijt...
er stond dus win 7 home premium op. en nu heb je van spotnet (om te herstellen) ultimate gedownload? dat kan toch niet met je key??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
Anoniem: 394709 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:02:
[...]

er stond dus win 7 home premium op. en nu heb je van spotnet (om te herstellen) ultimate gedownload? dat kan toch niet met je key??
Nee, ik had een Ultimate key legaal gekocht en ultimate geinstalleerd! Daardoor was mijn herstelpartitie ook weg. En nu wil ik het weer herstellen met een Ultimate cd, snap je wat ik bedoel?

[ Voor 19% gewijzigd door IgorH op 16-04-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
Weet je wat? Ik ga gewoon weer proberen om Home Premium weer te installen, want daar heb ik ook een key van! Als er nog tips zijn, jullie weten waar jullie die posten moeten...!
Pagina: 1