[Ubuntu] windows raid 1 benaderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb twee disks die samen een windows software raid 1 vormen onder Windows 7. Graag zou ik hier ook gebruik van willen maken onder Ubuntu. Onder Ubuntu zie ik de beide schijven echter apart.

Weet iemand of dit mogelijk is onder Ubuntu? Heb al redelijk wat gegoogled maar kan niks concreets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dmraid.

https://help.ubuntu.com/community/FakeRaidHowto

[ Voor 78% gewijzigd door CyBeR op 16-04-2011 21:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb geen fakeRaid kaart, ik gebruik software RAID die in Windows 7 zit, ook wil ik geen linux RAID. Ik wil dus de windows software RAID gebuiken in linux. Daar staat niets over op die pagina.

Of moet ik soms opnieuw een RAID aanmaken met die twee schijven? Zo ja is dat wel helemaal veilig? Ik wil geen dataverlies en het moet blijven werken onder windows.

[ Voor 18% gewijzigd door Y0ur1 op 16-04-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, dat zei je er niet bij. Geen idee of dat kan, sorry.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Een hardware-raid bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het kan niet. Een hardware/fake-raid oplossing zou wel kunnen. Ik denk niet dat het lukt zonder dataverlies.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat kan volgens mij niet, schrijven naar een Windows diskmirror. Waar slaat Windows de metadata van dat array op ?
* 0xDEADBEEF heeft ongeveer hetzelfde geprobeerd te bereiken: [dualboot] Linux+FreeBSD in software RAID mogelijk ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 16:39

MsG

Forumzwerver

Ik kreeg dit ook nooit voor elkaar in Ubuntu, je moet heel voorzichtig zijn omdat je de raid gemakkelijk kan breken. Ik had software RAID dmv mijn moederbord op ICH9 in Windows.

Toen ik trouwens eens een OpenSUSE livecd'tje gebruikte zag deze de raid wél goed herinner ik mij.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het schijnt te kunnen met dmraid: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1715060
Geheel op eigen risico natuurlijk :+

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

paragon beweert dynmic volumes van windows te ondersteunen, maar ik heb zelf wel temaken gehad met data corruptie icm paragon drivers... (read-only kan ik adviseren dus)

http://kb.paragon-software.com/paragon/show.jsp?509

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:05

deadinspace

The what goes where now?

Linux heeft wel degelijk support voor Windows dynamic disks, zie http://www.mjmwired.net/kernel/Documentation/ldm.txt

Voorzover ik het begrijp zou dat automatisch herkend moeten worden, dus ik weet niet waarom dat bij jou niet het geval is. Ik heb zelf geen Windows, en kan dus niets testen. Wel schijnt de disk format van dynamic disks veranderd te zijn in Vista, ik weet niet of ldm daar al voor geupdate is (ik zou verwachten van wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wow, weer wat geleerd, vetjes.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1