3 Digitale apparaten op 1 versterker

Pagina: 1
Acties:

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01 21:09
Hallo,

Vandaag bleek maar weer hoe enorme audio- en 'aansluitleek' ik ben.

Ik heb hier 4 apparaten (een TV, een HTPC, een digitale versterker en een Blue ray 3D speler) welke ik met elkaar wil laten werken maar ik kom er gewoon echt niet uit hoe.

- MSI Media Life HTPC met de volgende aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/205ehwz.jpg

- Panasonic TH-42PX80EA met de volgende aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.co.uk/images/products/600x400/126/panasonic-th-42pz80.3770238.jpg

En deze set pricewatch: Sony HTP-BD47SS

HTP-BD47SS

op subwoofer:
3x HDMI in
1x HDMI uit
2x Audio in
2x Digitaal optisch in
1x Digitaal coaxiaal
S-air ready
FM
AM
DM poort
aansluiting voor callibratiemicro
op blu-ray speler
2x USB (vooraan/achteraan)
LAN
component video uit
video uit
audio uit
hdm uit
digitaal optisch uit
digitaal coax uit

Nu wil ik dat de TV, de blue ray speler en de Media center over de boxen van de set spelen. Ik zie door de bomen het bos niet meer dus wellicht kunnen jullie wat hulp bieden

[ Voor 15% gewijzigd door Barre_Code op 16-04-2011 20:29 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05

job

Wat is het probleem dan?
hdmi gebruiken om je htpc en blu-ray op je versterker aan te sluiten.
Je tv sluit je optisch aan op je versterker (en als dat niet kan via de wit/rode tulp aansluiting).

Let alleen goed op dat je op de juiste apparaten de juiste poort pakt.
Bij de bronnen (tv, htpc, blu-ray) neem je een output, bij de versterker een input.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 16-04-2011 20:30 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:02
Blu-Ray -> HDMI - > Reciever
HTPC -> HDMI -> Receiver
TV <- HDMI <- Receiver

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 16-04-2011 20:33 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Barre_Code
Bedankt beide.

Ik moet echter ook de tv aansluiten op de HTPC om beeld te krijgen en die kan ik dan gewoon laten of is dit dus niet meer nodig als ik alles op de receiver aansluit?

De TV heeft geen optische poort volgens mij (zon digital optical ding). Dus die moet ik idd dan met tulp aansluiten naar de receiver. Echter heeft de TV maar twee maal AUDIO OUT poorten maar de reciever heeft er 4 maar daar zijn er 2 TV en 2 SA CD-CD. Uiteraard wil ik dat alle boxen werken als de TV aanstaat.

En als ik dus HDMI aansluit van de blue ray naar de reciever hoeft deze geen verbinding meer met de TV te maken?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 09:05
Barre_Code schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:46:
Bedankt beide.

Ik moet echter ook de tv aansluiten op de HTPC om beeld te krijgen en die kan ik dan gewoon laten of is dit dus niet meer nodig als ik alles op de receiver aansluit?
klopt.
De TV heeft geen optische poort volgens mij (zon digital optical ding). Dus die moet ik idd dan met tulp aansluiten naar de receiver. Echter heeft de TV maar twee maal AUDIO OUT poorten maar de reciever heeft er 4 maar daar zijn er 2 TV en 2 SA CD-CD. Uiteraard wil ik dat alle boxen werken als de TV aanstaat.
De audio out van je tv moet je idd met een tulp kabel aansluiten op een INgang van je receiver, bijvoorbeeld de TV ingang. Dat signaal zal maximaal stereo zijn.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Barre_Code
Oké bedankt, ik begin het te begrijpen. Nog een vraag welke misschien wat retorisch is maar ik wil het graag zeker weten :)

Dus als de reciever signaal automatisch doorstuurt waardoor ik geen HDMI meer zou hoeven trekken van de HTPC naar de TV kan ik net zo goed mijn laptop aansluiten via een lange HDMI kabel op de reciever waardoor de HTCP voor mij overbodig wordt.

OF is dat dan weer geluidskaart afhankelijk? Mijn laptop heeft HDMI audio (HP Probook 4520S), echter gaat dat dan ook behoorlijk geluid worden? Of maakt dat in het geval van HDMI niet meer uit.
Pagina: 1