Processor op z'n laatste benen?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43
Sinds gister doet m'n PC raar
als ik hem koud opstart, de cpu is door corum van 600 op 700 gezet
hieronder een mail waarin ik het gedoe uitleg aan corum
=============================================hoi, ik heb nu een paar week geleden mijn Athlon 600 door jullie op 700MHz laten zetten

afgelopen zaterdag wilde ik echter mijn PC aanzetten en deze maakte echt een ontiegelijke herrie en de monitor kreeg ook geen signaal

Sindsdien heb ik dit probleem, het is alleen als ik mijn PC 'koud' opstart
Het geluid komt van de CPU af, alle ventilatoren draaien wel en alle leds gaan ook aan

Graag zo spoedig mogelijk antwoord
=============================================

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

Het lijkt me _heel sterk_ dat een cpu herrie maakt. Ik zou eens goed naar je fans kijken.
Eventueel de fans even loskoppelen, en dan kijken of hij het nog steeds doet (niet te lang aan laten staan zonder ventilatie!)

Wat voor soort herrie is het? Gepiep? Geratel? Gesis?

• Renkie
de 2 fans op de cpu draaien
mijn fan van de voeding draait
hget geluid komt toh echt bij de CPU weg

het klinkt als.....

tja, alsof er iets vastloopt binnenin

Verwijderd

In een CPU zitten geen bewegende onderdelen, dus daar kan niets vastlopen (alleen de software die erop draait dan). Ik zou eens goed kijken of er niet toevallig een kabeltje te dicht bij een fan hangt. Anders even de fans een voor een stilzetten...

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
had ik ook. Komt hoogste waarschijnlijk niet van de processor af. Dit zijn erg grote koelers en zitten goed vast. Bij mij kwam het van de ventilator op m'n tnt2 ultra. een shroefje zat een beetje los dus was het allemaal gaan resoneren. Echt alsof je een speelkaart in je fiets stak, zo klonk het.

• Renkie
Ja, maar als ie die herrie geeft dan krijgt de monitor dus ook geen signaal enzo, na 2 a 3 x aan/uit werkt alles PERFECT

dat vind ik juist zo vaag

Verwijderd

heb ook zoiets gehad, geen beeld en raar geluid. bleek dat de graph. kaart niet helemaal jofel zat. vreemd (tnt2 ultra op epox 7kxa met ath. 700)
Pagina: 1