Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bestanden gelocked na downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond,

Ik zal misschien niet goed genoeg gezocht hebben op het probleem en kan mij ook bijna niet voorstellen dat andere mensen hetzelfde probleem niet hadden maar kan het antwoord nog niet vinden. Mocht je de oplossing hebben in een ander topic, graag!

Ik heb een thuisserver waarmee ik download via SABnzbd. Maar vaak heb ik nadat bestanden klaar zijn met downloaden dat ze gewoon plots in gebruik worden genomen door system.
Na enige tijd werkt het soms weer maar op het moment zelf en het werkt niet is het tamelijk vervelend.
Ik heb dit nu op 2 verschillende servers gehad met Windows server 2003 en 2008 R2 dus het zal wel aan een instelling o.i.d. liggen. Is dit een proces / instelling die uit te schakelen is?

Ik weet dat je het kan unlocken met programma's enzo maar ik wil dat niet. Ik wil gewoon dat bestanden niet zomaar gelocked worden zonder dat ik er iets mee doe.

De bestanden waarbij ik het heb is een losse schijf van 2TB. Het OS staat op een andere 500GB schijf.

Hartelijk dank voor een eventuele oplossing!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
In de instellingen van SabNZB kan je de mask aangeven, zet hierin 777.
Hiermee lock het programma de bestanden niet.
Je moet dan alleen wel in je server zelf de rechten goed zetten om de toegang eventueel te beperken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ík heb op internet gezocht en SABnzbd zelf maar ik kan nergens iets van mask vinden?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

is je antivirus ze aan het scannen?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Have you checked both layers of permissions?
Level 1 : local permissions as stored in NTFS
Level 2 : share permissions
Go into the properties of downloaded file both locally on the server and remote on the client
and examine all security settings carefully. Escpecially "effective permissions".

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:10:
is je antivirus ze aan het scannen?
Nee lijkt mij niet eigenlijk. De server is pas geinstalleerd dus heb er zelf ook nog geen anti-virus opstaan.
Maar het lijkt er inderdaad wel op dat er een programma is dat het aan het scannen is omdat de bestanden later wel te gebruiken zijn. Zal er in ieder geval eens naar kijken.
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:15:
Have you checked both layers of permissions?
Level 1 : local permissions as stored in NTFS
Level 2 : share permissions
Go into the properties of downloaded file both locally on the server and remote on the client
and examine all security settings carefully. Escpecially "effective permissions".
Ik heb alle permissies van zowel system als administrator op volledige rechten staan. Zowel bij share als bij NTFS. Verder zijn er geen andere gebruiker die toegang hebben / krijgen tot het systeem.

Wat ik nog wel kan bedenken is dat ik de muziek die gedownload is afspeel in foobar. Misschien dat na het sluiten Foobar de bestanden in gebruik houdt en dat ik ze niet aan kan passen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 14:56 ]

• MdBruin
Als je naar de configuratie pagina gaat, dan naar folders
Wat staat er dan permissions ingesteld?
Zet hierin is 777 en probeer nog eens

Waarschijnlijk staat er iets van 700 of 750 of 755

Verwijderd

Topicstarter
MdBruin schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:13:
Als je naar de configuratie pagina gaat, dan naar folders
Wat staat er dan permissions ingesteld?
Zet hierin is 777 en probeer nog eens

Waarschijnlijk staat er iets van 700 of 750 of 755
Nee ik heb nergens permissions bij folders staan.
Hier heb ik een afbeelding wat ik bij configuratie -> folders heb staan:
Afbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/7085/sabnzbdconfiguratie.jpg

Maar ik heb gister nog even gekeken. Omdat foobar automatisch mijn muziekmap scanned op nieuwe items denk ik dat dat programma het in gebruik neemt omdat ze na korte tijd weer vrijkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 10:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je zorgt dat je geen user-specifieke folders neemt (dus niet in je Admin profile).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:52:
Of je zorgt dat je geen user-specifieke folders neemt (dus niet in je Admin profile).
Sorry dat snap ik niet helemaal. Alle mappen staan toch niet in een user-specifieke folder? Alles staat op de D:/ schijf. Of bedoel je iets anders?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie in dat screenshot toch echt wat anders. Of is die niet van jou?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:38:
[...]

Sorry dat snap ik niet helemaal. Alle mappen staan toch niet in een user-specifieke folder? Alles staat op de D:/ schijf. Of bedoel je iets anders?
wss heeft alt-92 het over de Watched Folder.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar de watched folder zou er niks mee te maken kunnen hebben. Die controleert alleen op NZB's en haalt ze er uit. Daar komen de bestanden ook helemaal niet in.

• MdBruin
Wat voor een rechten heb je ingesteld staan op D:\Downloads\Complete ?
Het lijkt echt een rechten kwestie te zijn.

Onder welk account log je eigenlijk in als je de fout krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
MdBruin schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:50:
Wat voor een rechten heb je ingesteld staan op D:\Downloads\Complete ?
Het lijkt echt een rechten kwestie te zijn.

Onder welk account log je eigenlijk in als je de fout krijgt?
Ik heb op mijn desktop een snelkoppeling naar die fileserver (\\192.168.1.110) en daar haal ik alles vandaan. Maar het probleem heb ik ook wanneer ik via RDP inlog op de server als administrator.
De gedeelde rechten heb ik op administrator staan met full read / write.
Verder staat Everyone op full read / write. Verder kan er toch niemand het netwerk in van buitenaf.

Ik vermoed zelf dat het met Foobar te maken heeft. Die scant denk ik gewoon de mappen waardoor ik ze niet kan gebruiken. Aangezien ik het probleem nog nooit films heb gehad bijvoorbeeld.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 16:44
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:51:
[...]

Ik heb op mijn desktop een snelkoppeling naar die fileserver (\\192.168.1.110) en daar haal ik alles vandaan. Maar het probleem heb ik ook wanneer ik via RDP inlog op de server als administrator.
Verder staat Everyone op full read / write. Verder kan er toch niemand het netwerk in van buitenaf.

Ik vermoed zelf dat het met Foobar te maken heeft. Die scant denk ik gewoon de mappen waardoor ik ze niet kan gebruiken. Aangezien ik het probleem nog nooit films heb gehad bijvoorbeeld.
Is de server het niet op dat moment aan het rarren/parren?

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:51:
[...]

als je dit al meerdere keren zegt in dit topic, is het dan geen optie om (tijdelijk) die optie van foobar uit te gooien? kijken of het dan nog voor problemen zorgt.

of denk ik nou heel raar?

Verwijderd

Topicstarter
nick_haak schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:07:
[...]

als je dit al meerdere keren zegt in dit topic, is het dan geen optie om (tijdelijk) die optie van foobar uit te gooien? kijken of het dan nog voor problemen zorgt.

of denk ik nou heel raar?
Nee ik denk eerder dat ik het er gewoon op laat en op het moment dat ik inderdaad de mapnaam wil wil wijzigen of een map wil verplaatsen dat ik foobar dan afsluit... Heb namelijk al gemerkt dat dit het probleem is.
In ieder geval bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1