windows crash na POST

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:31
Hoi.

Gisteren heb ik zoals gevraagd de updates van windows 7 64- bit geinstalleerd. Direct na het opstarten van de pc gaf microsoft security essentials een melding dat er een trojan was gevonden. Helaas ben ik zijn naam vergeten.
Tijdens het opnieuw opstarten komt windows niet verder dan "windows starten" en daarna volgt een bsod van een kwart seconde en start het systeem opnieuw op. Bij veilige modus blijkt dat windows blijft haken op de driver avgidseh.sys. Google leert mij dat dit een bekend probleem is wat enkele weken is veroorzaakt door een avg update. Ik heb wel ooit avg op dit systeem gehad, maar dat is al dik 4 maanden geleden. Men zegt dat ik de avg rescue cd moet gebruiken maar ik heb geen flauw idee wat ik moet doen en HOE.

Systeem:
Intel pentium dual-core
nVidia GeForce GT 320M

Windows 7 home premium 64-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 10:01

X-DJiNn

Knooier !

Staat er nog data op de harde schijf die als je nog nodig hebt ?

Anders zou ik gewoon nieuwe schone installatie doen. Eventueel partities opnieuw aanmaken.

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
Ja ik heb er erg veel dingen van school op staan die echt niet verloren mogen gaan.
Ik moet gewoon een manier vinden om die drivers te verwijderen/hernoemen zodat ze niet meer geladen kunnen worden. Maar dat lukt me niet :S suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
Gooi je HDD eens in een andere computer en probeer zo bij je files te komen...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:19
Huh ? als je doet F8'en kies je toch gewoon voor ' laatste situatie die wel werkte' ofzoiets ?. Dit werkt bij mij meestal wel als er iets in de soep loopt (wel 32-bit maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
het makkelijkste is wat x-djinn ook al zegt

als je eventueel een extra schijf hebt liggen
met een beetje capaciteit
daar nieuwe windows op en dan met bijv. file scavenger de andere schijf recoveren en je bestanden gewoon overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 09:06

RobTweaks

Captain Hindsight

Je zou je bestanden ook met behulp van een Linux live-disk kunnen overzetten, dan hoef je de harde schijf er niet uit te halen. Als je de bestanden dan hebt gekopieerd naar een externe harddisk of usb-stick, herinstalleer je Windows gewoon.

Succes!

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
MEN-O schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:36:
Huh ? als je doet F8'en kies je toch gewoon voor ' laatste situatie die wel werkte' ofzoiets ?. Dit werkt bij mij meestal wel als er iets in de soep loopt (wel 32-bit maar goed).
Helaas niet. Windows krijgt ook dan een bluescreen en blijft dus steken op die avgidseh.sys driver.

Op het AVG forum zegt men dat dit een bekend probleem is. De oplossing is de AVG Rescue CD en om zo via midnight commander de AVG Files te hernoemen zodat deze niet worden gebruikt tijdens het opstartproces. Ik kan met midnight commander echter de C:/ drive niet mounten, omdat ik dan de foutmelding "read only file system". Ik denk dat het wel gaat lukken om windows te herstellen zonder bestanden te verliezen en zonder een clean-install, als ik die C:/ drive kan mounten. Ik weet echter niet hoe ik dat read only file system kan omzeilen :S

[ Voor 21% gewijzigd door Nieknikey op 17-04-2011 12:41 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
Ok het is me via System recovery options -> cmd gelukt om avgidseh.sys te hernoemen naar avgidseh.bak. Echter blijft de pc na veilige modus op class.sys hangen, dat is nét de driver voor avgidseh.sys.
Je zou je bestanden ook met behulp van een Linux live-disk kunnen overzetten, dan hoef je de harde schijf er niet uit te halen. Als je de bestanden dan hebt gekopieerd naar een externe harddisk of usb-stick, herinstalleer je Windows gewoon.
En hoe kom ik met die linux live disk in een windows partitie? Ik heb hier nog wel een ubuntu live disk liggen maar het viel ve eerder op dat ik niet in een windows partitie kan komen via een live disk? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
Ubuntu 10.10 kan wel NTFS lezen en schrijven, ik weet niet hoe dat zit bij oudere versies van Ubuntu. Download Ubuntu anders gewoon en probeer: http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download. Volgens mijn houd de Ubuntu-driver ook geen rekening met NTFS-beveiliging waardoor hij dus door alles 'heen kijkt', tenzij een map met een wachtwoord beveiligd is.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

sorry verkeerd gelezen

[ Voor 89% gewijzigd door MarElo op 17-04-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
Nop. Eerst bleef hij dan hangen bij Windows\System32\Drivers\AVGIDSEH.sys, en na het hernoemen van avgidseh.sys naar avgidseh.bak blijftie haken bij *\classpnp.sys. Ik vermoed dat dit dus een reinstalletje wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Nieknikey schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:21:
Ok het is me via System recovery options -> cmd gelukt om avgidseh.sys te hernoemen naar avgidseh.bak. Echter blijft de pc na veilige modus op class.sys hangen, dat is nét de driver voor avgidseh.sys
Kan je zoals je boven aangaf, die class.sys of classpnp.sys ook niet meteen hernoemen dan ?
Als ze allemaal in zelfde map staan, gewoon hele map deleten, maar ik denk dat dat hier niet gaat werken, anders ben je je systemmap straks kwijt, wat zeker een nieuwe install zal worden >:)

[ Voor 21% gewijzigd door MarElo op 17-04-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
MarElo schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:55:
[...]

Kan je zoals je boven aangaf, die class.sys of classpnp.sys ook niet meteen hernoemen dan ?
Als ze allemaal in zelfde map staan, gewoon hele map deleten, maar ik denk dat dat hier niet gaat werken, anders ben je je systemmap straks kwijt, wat zeker een nieuwe install zal worden >:)
Als ik m'n drivers eraf gooi dan kan ik het wel helemaal vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Nieknikey schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:22:
[...]

Als ik m'n drivers eraf gooi dan kan ik het wel helemaal vergeten...
Is gewoon meuk wat AVG niet heeft kunnen weghalen tijdens de un-install, waardoor je nu dus dit probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
Heeft niet gebaat, helaas. Ik zal windows dus schoon moeten installeren, maar ik heb geen originele Windows installatie DVD omdat windows al voorgeinstalleerd op deze laptop zat. Hoe gaat het dan precies in zijn werk?
Pagina: 1