Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:17
Recent kocht ik een nieuwe router en wil dat mijn Macbook Air met het nieuwe WiFi netwerk verbinding maakt. Het oude WiFi netwerk wil ook in de lucht houden.

Echter, OSX 10.6.7 (snow leopard) maakt toch telkens verbinding met het oude WiFi netwerk.
Dat wil ik niet.

Wat heb ik al gedaan: via Systeemvoorkeuren, Netwerk, Airport, Geavanceerd het oude WiFi netwerk verwijderd uit de lijst met bekende netwerken (met het min-tekentje), en terug naar 'pas toe'.
Echter, telkens na een herstart of soms niet eens, zie ik dat OSX toch weer met het verkeerde WiFi netwerk verbonden is. Ga ik weer naar het lijstje met bekende WiFi netwerken, dan zie ik het verkeerde, oude WiFi netwerk er weer vrolijk tussen staan..... :(

En tot overmaat van ramp, 'vergeet' OSX ook steeds het WPA2 netwerk sleutel van het nieuwe WiFi netwerk, waarvan ik wil dat hij daarmee verbinding maakt. Die moet ik af en toe opnieuw invoeren, terwijl die allang bekend is / zou moeten zijn (want opgeslagen in de keychain etc.)

Kortom, klein leed, maar vervelende gevolgen.

Wie kan mij op weg helpen om OSX te leren luisteren naar wat ík wil dat hij doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
waarschijnlijk staat het oude wachtwoord nog in je keychain....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Je kan in de systeemvoorkeuren bij airport een netwerk prioriteit aangeven. Je kunt je nieuwe netwerk als 1e voorkeur opgeven door deze naar bovenaan de lijst te slepen.
Ook is bij mij bekend dat je in de na Tiger OsX de code opnieuw moet invoeren na het mislukken van verbinden (b.v. door slecht bereik of een timeout). Dit kan ook zonder dat je door hebt dat de verbinding mislukt is. Dit kun je dan gewoon verhelpen door de airport even uit en aan zetten (of iets dergelijks: dichtklappen) .

Off topic:
Ik heb een mateloze irritatie gekregen aan de vernieuwde uitgebreide airport module |:( In OsX Tiger was het echt geniaal simpel en werkte het altijd perfect. O-) Nu heb ik regelmatig ruzie als het bereik net even te slecht is van mijn eigen wifi en ik dan helemaal moet wachten totdat OsX een lijstje heeft gemaakt van beschikbare netwerken terwijl ik toch al wist welke ik zou kiezen! En als ik dan op mijn netwerk klik moet ik idd de code opnieuw invoeren! |:(
Ook het altijd onduidelijk bewegende icoontje is verwarrend. Er is niet meer gewoon uit/aan/verbonden maar nu kent ie alleen maar stroomloos/{aan- uitschakelen/zoeken/verbinden}/geen internetverbinding/internetverbinding. Dan weet je het toch nooit!.. :'(

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:17
@souderkeamer; dat heb ik al tig keer gedaan... Het netwerk verwijderen, laagste prioriteit geven (hij verschijnt immers tóch steeds weer in het lijstje >:) ) - niets helpt. Ik moet steeds handmatig met het gewenste WiFi netwerk verbinden, waarbij - inderdaad - telkens opnieuw ook nog eens de WPA2 sleutel vraagt....

Wat betreft je opmerking over Tiger; zo ervaar ik dat ook: Tiger deed nooit moeilijk (en liet zelfs veel meer netwerken uit de buurt zien), en sinds Leopard (nu dus Snow Leopard - geen enkele verbetering mogen ervaren :/ ) mag ik 1 x per maand de WPA2 sleutel opnieuw invoeren. Soms is het wel echt zo, dat vroegah dingen beter waren....

Ik denk dat @Gh0sty de oplossing heeft; ik heb het ongewenste WiFi netwerk verwijderd uit mijn KeyChain. Sindsdien maakt hij geen verbinding meer met het ongewenste netwerk, maar ik mag nog steeds vrolijk een paar keer per week de WPA2 sleutel invoeren van het gewenste netwerk..... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door autoreverse op 18-04-2011 09:34 . Reden: smylies! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 10:35
Doe in Disk Utility eens een permission repair.

^ Wat hij zegt.