Keuzelimitaties voor versterker/boxen.

Pagina: 1
Acties:

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34
Het gehoor van mijn ouders begint wat minder te worden, en met name de hoge tonen kunnen ze slechter horen.
Nu wil ik op de tv (JVC LT-32P80BU) een versterker aansluiten, en daaraan twee boxen naast de bank zetten om de hogere tonen te versterken. De tv heeft hiervoor 2 RCA-stekker-aansluitingen voor audio out.

Kan ik dan elke willekeurige versterker gebruiken die dat type als ingang heeft of zitten daar nog beperkingen aan?

De luidsprekers van de tv zijn 2x10W.
Zijn 2 extra boxen van elk 10W voldoende om een dubbele geluidsvolume te krijgen als ze tegenover de tv geplaatst worden? Of heft het geluid van de tv en boxen elkaar op en heb ik sterkere boxen nodig?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Elke versterker zou in dit geval gaan werken inderdaad, want ik zou zo geen versterker op kunnen noemen die niet over minstens één RCA stereo ingang beschikt. Verder moet je niet zo naar die Wattages kijken. Niet van de TV en niet van speakers an sich. Want speakers vinden die 2 x 10 Watt doen, dan zit je in de setjes voor bij de PC. Verder zijn er speakers welke veel meer geluid produceren met 10 Watt dan andere speakers. Hangt allemaal samen met het rendement van de speaker en hoe die 10 Watt gemeten is. Ik zou dan eerder gewoon twee leuke speakers nemen en dan het geluid van de TV zelf op mute zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.