Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:54
Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag waar de apple site geen antwoord voor heeft: is het mogelijk om een unpowered extern schijfje (160 gb WD passport) aan te sluiten op een Airport Extreme en te gebruiken voor time machine backups?

Ik weet dat het kan met powered harde schijfjes... maar dat wil ik juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.apple.com/nl/airportextreme/
Je kunt een USB harde schijf omtoveren in een gedeelde schijf die draadloos toegankelijk is via het netwerk en het internet.
Aangezien een aangesloten harde schijf als Time Machine kan gebruiken, is het logische antwoord: ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:10:
http://www.apple.com/nl/airportextreme/

[...]

Aangezien een aangesloten harde schijf als Time Machine kan gebruiken, is het logische antwoord: ja :).
I know... maar zou er genoeg stroom uitkomen om het zaakje draaiende te houden? Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand met praktijkervaring :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
Ja, ik heb het hier draaien! Weet niet meer wat voor schijfje het precies is... denk 5400rpm. Overigens levert Apple in zijn laptops/pc's ook usb-poorten met hogere amperages, dus wellicht in de Airport Extreme ook wel :)

Edit: volgens mij een samsung 500gb schijfje van nog geen jaar oud.

[ Voor 13% gewijzigd door heuker op 16-04-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
heuker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:18:
Ja, ik heb het hier draaien! Weet niet meer wat voor schijfje het precies is... denk 5400rpm. Overigens levert Apple in zijn laptops/pc's ook usb-poorten met hogere amperages, dus wellicht in de Airport Extreme ook wel :)

Thanks... die van mij is ook een 5400 rpm schijfje. Het gaat dus wel werken; top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:18:

Volgens mij niet hoor, aangezien ik met mijn System Profiler overal 500 mA zie staan (wat industrie standaard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:31:
[...]

Volgens mij niet hoor, aangezien ik met mijn System Profiler overal 500 mA zie staan (wat industrie standaard is).
Hmm, is alleen bij de Macbook Air: http://www.macrumors.com/...eeds-high-power-usb-port/
Lijkt dus niet officieel meer dan 500 mAh te leveren, maar dat wel in de praktijk te doen. Een superdrive werkt ook niet op een andere laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wt betreft die amperes... ik kan dus gewoon m'n WD paspoort schijfje gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

heuker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:52:
[...]

Hmm, is alleen bij de Macbook Air: http://www.macrumors.com/...eeds-high-power-usb-port/
Lijkt dus niet officieel meer dan 500 mAh te leveren, maar dat wel in de praktijk te doen. Een superdrive werkt ook niet op een andere laptop...
Dat klopt niet, er zijn meer Macs met hoge stroom poorten, in elk geval de MacBook Pro 2011 waar ik nu achter zit. Ik las een tijd terug dat in de nieuwste modellen de grens voor de stroom zelfs nog verder opgehoogd is.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
smeerbartje schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:55:
Wt betreft die amperes... ik kan dus gewoon m'n WD paspoort schijfje gebruiken??
Ja, werkt prima. (Er hangt bij mij ook een 500GB laptop schijfje aan de Airport Extreme)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 04:53
Bij mij hangt er ook een WD passport schijfje aan de airport extreme. Werkt super. Doe er nu al wel bijna een jaar mijn time machine backups op, en wordt gebruikt als netwerkschijf.
De schijf gaat wel automatisch steeds in slaapstand,en het opstarten duurt een paar seconden.
Daar is helaas niks aan te doen, en soms zegt bijv. Time machine dat de schijf dus niet available is.
Maar als je daarna meteen weer overnieuw probeert doet ie het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Bedankt voor jullie antwoorden; ik weet genoeg. Voor mij geen Time Capsule..... gewoon de Extreme. Tenzij jullie me nu weten te overtuigen dat ik een Time Capsule moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 04:53
Ik heb ook voor de extreme gekozen, omdat ik over de time capsule alleen maar problemen las op internet. Ze schijnen nogal eens vlak na de verloop van garantie kapot te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Een duidelijke reden om er niet voor te kiezen: Link
Note: Every available disk that can be used to store backups is listed. If you’ve partitioned a disk, the available partitions are listed. Time Machine can’t back up to an external disk that's connected to an AirPort Extreme, or to an iPod, iDisk, or a disk formatted for Microsoft Windows (NTFS or FAT format).
Wil niet zeggen dat het niet werkt.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50

4POX

Everybody is wired

Airport Extreme mist wel het extra stukje buffer geheugen wat de Timecapsule wel heeft. Het gebeurt wel eens dat door het ontbreken van dit buffer geheugen de backup corrupt raakt. Dan krijg je een popup met de melding dat je overnieuw mag beginnen met de backup. Toch lees ik ook zat verhalen dat het goed gaat. In mijn omgeving zijn veel mensen geweest die alleen maar problemen hebben gehad.

De timecapsule vind ik een overprijst apparaat. Voor dat geld heb je ook een losse router en een 1 disk NAS. Die NAS kan ook timemachine backups doen. Maar ook webserver, dlna server, itunes server etc etc.

Ik ben voor een Extreme overgestapt naar een Linksys router en een Qnap NAS. De extreme kon geen VPN verbindingen opzetten en QOS. De linksys wel. Dan is de overstap makkelijk.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1