HDD startup issue

Pagina: 1
Acties:

• SparkyRih
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09-2021
Ik heb met een van mijn hdd's (en het is natuurlijk de schijf waar mijn win7 installatie op staat) het probleem dat hij niet meer lijkt op te starten...

Ik heb 4 hdd''s in deze pc zitten...
1 SATA, op een SATA voeding aangesloten,
1 SATA op een IDE voeding aangelsoten,
2 IDE's, allebei op een IDE voeding aagneslote, en allebei op één IDE kabel

Het probleem met een van de IDE schijven is, dat tijdens de BIOS de schijf opstart, maar gelijk weer uit gaat (je horod twee keer het tikje dat je normaal 1 keer hoord als de schijf uit gaat), dit probeert hij ongeveer 5 keer, en dan boot hij door via de SATA schijf, welke als eerste boot device staat...

De voedingsconnecter lijkt het niet te zijn, want als ik een van de andere probeer, heb ik het zelfde... De IDE kabel heb ik ook vervangen, zonder success...

Alle andere schijven werken prima (op een SATA schijf stond nog een XP installatie (+ de eerste MBR), en die werkt prima)...

Valt dit nog op te lossen, of in ieder geval dat ik mijn data er vanaf kan krijgen?

http://marc.schattorie.nl

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Abnormale tikken betekent waarschijnlijk dat-ie dood gaat.

In plaats van dat je van de schijf probeert te booten, probeer eens te booten naar je XP installatie en dan via schijfbeheer te kijken of hij nog tekens van leven geeft. In de FAQ staan meer tips over wat je kunt doen met halfgare schijven. Succes!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

(Extra)tikken = Stervende schijf.

Probeer vanaf je XP installatie te redden wat er te redden valt. Veel meer kan je niet doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat klinkt als een dooie harddisk ja.
Mocht je het niet voor elkaar krijgen om de HDD herkend te laten worden door je PC, prop hem dan eens in een USB behuizing.
Je PC houd na een aantal keer op om te proberen de schijf aan het draaien te krijgen, maar een USB kastje gaat eindeloos door.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?