Toon posts:

ASUS G73SW-TZ207V probleem na update drivers/bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een ASUS G73SW-TZ207V notebook.

Ontzettend blij begon ik met opstarten.

Na wat windows updates verscheen een pop-up van een ASUS-programma voor update van de bios en wat drivers. "Recommended" stond erbij. Na de update en reboot had ik echter geen verlicht toestenbord meer en de rechter sneltoets (Splendid-toets voor beeldscherminstellingen) werkt ook niet meer.
Tevens krijg ik bij opstarten foutmeldingen dat bepaalde drivers geïnstalleerd moeten worden. Ik heb de driver en utility-cd al gebruikt, maar na het installeren krijg ik de melding "failed" bij die drivers.

Ik had ook een image gemaakt op meerdere dvd's, maar hij start op via de HDD. Na lang zoeken (bijna de hele nacht) nog steeds geen mogelijkheid gevonden om de bootdrivevoorkeur te veranderen naar CD/DVD ipv HDD. Ook de tips via internet (F2 +delete, F8, F12 indrukken na aan zetten) reageert de computer niet op.

In de gebruiksaanwijzing staat ook niks.

Inmiddels ben ik erg moe en gefrustreerd. Iemand tips?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Laat Maar! :/

Ontdekt dat het de Escape-knop moet zijn om de voorkeur te wijzigen.

Nu maar afwachten of ie goed hersteld en dan vooral geen bios/driverupdates meer doen. :-(

Edit 18/4:

Na verwijdering tijdelijke games nu hetzelfde probleem. Ik gebruik ook CCleaner. Misschien dat deze iets verwijderd wat niet weg mag. Ik weet het niet meer. Kan alles wederom opnieuw erop zetten. Zelfde probleem weer. Erg raar.

Edit 19/4;
Probleem opgelost! _/-\o_
Bleek uiteindelijk na lang zoeken een corrupte update van de acpi apk driver te zijn. De driver downloaden van de meegeleverde utility-DVD bracht geen soelaas. Sterker nog, iedere keer bij opstarten kwam steeds de melding dat de apk0100 driver niet goed was/ ontbrak.
Omdat er een aantal drivers van de G73JH op de schijf stonden, via de ASUS supportsite eens de apkdriver van deze laptop gedownload. Nu draait hij weer goed met alle hotkeys werkend. :)

Er zwerven veel "oplossingen" rond voor het probleem (wat vaker voor komt dus) die allemaal niet werken (bij mij) of erg omslachtig zijn. Dus voor degenen hier die dit probleem ook hebben/krijgen is dit een relatief makkelijke optie om te proberen. :)

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 20:19 . Reden: Nieuwe informatie ]

• BlueVFRank
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Mocht het probleem zich vaker voor doen ( gebeurt namelijk vaker na het updaten van drivers is inmiddels mijn ervaring)

De eenvoudigste oplossing is om het atkpackage te deinstalleren, rebooten en vervolgens het opnieuw te installeren. Indien je de eerste 2 stappen overslaat blijft het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
BlueVFRank schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:19:
Mocht het probleem zich vaker voor doen ( gebeurt namelijk vaker na het updaten van drivers is inmiddels mijn ervaring)

De eenvoudigste oplossing is om het atkpackage te deinstalleren, rebooten en vervolgens het opnieuw te installeren. Indien je de eerste 2 stappen overslaat blijft het probleem.
OK. dank je voor de tip. :)