Micro atx als basis voor gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat aan te raden?

Ik hoor hier verschillende meningen over.
Voor mijn volgende systeem viel mijn oog op de Nieuwe Fortress FT03 van Silverstone. Een hele apparte case met micro atx ondersteuning. In de case past echter wel een normale videokaart en voeding.

Ik zou dit wel als basis willen gebruiken als mooi game systeem.
De vraag is, is dat slim? Ik vind de case er prachtig uitzien en een mooi concept hebben dus het zou mooi zijn als het kan, maar wellicht zie ik beperkingen over het hoofd, ik heb geen ervaring mer micro atx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:33
Das geen probleem draai al jaren op micro atx en bouw voor vrienden ook vaak micro atx. De aansluitingen zijn soms wat minder en er zit vrijwel altijd onboard vga op ( die schakel je gewoon uit ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige dat je hoeft te missen met µATX zijn een paar sloten. Verder kun je fullyfeatured borden vinden op µATX. Zelf heb ik op 't P55 platform bijvoorbeeld de P55M-UD4 gehad van Gigabyte, en daar zat alles op wat z'n grotere ATX P55broertjes ook hadden, bhealve dan 2 PCIe-sloten en een PCIslot.

Als je alleen een videokaart erin wil prikken dan is zelfs mini-ITX nog heel goed te doen (de H55N-USB3 was daarvoor bijvoorbeeld een hele leuke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:45
Het enige wat ik bedenken is dat er slechtere airflow kan zijn, en je hebt natuurlijk minder sloten (zoals Terw_Dan al zij). Als je veel grafische kaarten in SLI of CrossFire wilt zetten, dan heb je toch wel een ATX moederbord nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik deze case ga gebruiken voor mijn nieuwe systeem.