Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe antenne voor de auto

Pagina: 1
Acties:

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 10:36
Hallo allemaal,

Ik heb een corsa uit 96, en mijn radio ontvangst is belabberd.

Eigenlijk heb ik geen zin om de gehele snoer en alle aansluitingen langs te lopen, of om uberhaupt de dakantenne te vervangen.

Het liefst koop ik een goeie antenne voor bij de vooruit o.i.d.. Ben er al wat tegen gekomen (bijv. bij halfords), maar vertrouw dat niet helemaal. Ik wil wel gewoon goeie ontvangst die ik met een nieuwe dakantenne ook zou hebben. Of is dat niet mogelijk?

Weet iemand wellicht een goeie binnenantenne voor bij de voorruit o.i.d.?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-11 13:57

Aapje

Opel-beun
Heb je een dakantenne in je corsa? (Corsa- B?)

Dan is 't wss zo dat je geen stroom op de antenne hebt staan. Er zit in de voet van de antenne een versterkertje. Deze heeft stroom nodig. Als 't goed is heb je een antenne draad + daaraan geplakt een los koperdraadje. Hierop moet je het blauwe draad van je radio maarés aansluiten waarop staat "Antenne". Dan krijgt je antenne wat meer signaal binnen :)

• IngamerX
Er zit aan mijn antennesnoer helaas niet nog een losse snoer (los draadje).

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Mjah, dan zou ik gewoon zeggen als je --> #care aan 't uiterlijk van de auto hebt... Een gat in je voorspatbord te boren en een universieel antenne erin te rammen. (Kost je 25,- euro).

Raamantennes kan je bij de betere Auto Audio winkels zo kopen maar kosten weer veel meer (rond 60 euro voor een redelijke).

Ohja, meeste voorruiten zijn gelaagd, vraag even na of 't wel geschikt is om daarachter een antenne te plaatsen. Wellicht moet ie bij 't achterruit namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Aapje op 16-04-2011 16:08 ]

• IngamerX
http://shop.conrad.nl/aut...oren/antennes/379927.html

Ik had deze gezien, lijkt een goeie ontvangst te hebben.

Om een gat te gaan boren vind ik nou weer een beetje zonde :P. Een vriend van me is automonteur, maar ik denk niet dat hij ooit antennes heeft vervangen.

Nooit gedacht dat iets als dit zo frustrerend kon zijn. Een goeie radio ontvangst is gewoon een must in de auto :P.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Kan niks anders zeggen over Blaupunkt dan goed spul... Nooit klachten over gehad, dus ik denk dat je 'm zult moeten proberen :)
Pagina: 1