herkenning WLAN Windows 7 Targa Visionary 811a

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben door de jaren heen een beetje een n00b geworden en dat blijkt nu volgens mij op treffende wijze :/.

Ik heb op mijn Targa Visionary 811a laptop uit 2004 zojuist windows 7 geinstalleerd. Werkt als een tierelier dus ik blij. Maar nu kan ik niet bij het meest essentiele voor menig computergebruiker, nl. internet.

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd te installeren (win xp origineel, win xp geupdate (via targa website) en van een ander merk met het zelfde typenummer WLAN unit), werken geen van allen. Kan mijn WLAN ook niet aanzetten (met functie-F2).

Vraag is nu hoe krijg ik het nu voor elkaar dat windows 7 mijn WLAN unit herkent en dan ik die aan kan zetten en vervolgens mijn thuisnetwerk op kan (na invoeren wachtwoord)?

Als ik eenmaal weer internet op mijn geliefde laptop heb dan kan ik nl. weer alles en weer los.

Dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

XP drivers zullen vaak niet werken. Kun je geen Vista drivers vinden? Het zou helpen als je meer specifieke informatie over de WLAN unit geeft, zoals device ID, merk, type en zo.

Staat de WLAN wel aan in de BIOS? Heb je software om je functietoesten aan te zetten? Waarom Win7 op zo'n oud beestje?

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 16-04-2011 12:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Over het algemeen gaan XP drivers niet werken onder Windows 7. Vista vaak dan weer wel.
Zoek even uit welke chipset er wordt gebruikt (de kans is groot dat het Realtek is, dan moet je nog even het typenummer uitzoeken;'RTLxxxx'.

Als je dat gevonden hebt, kun je waarschijnlijk wel beter-passende drivers van de chipsetfabrikant downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wens windows 7 vanwege stabiliteit, omdat de specs voldoen (1 GB Ram bijgeplaatst) en vanwege iets nieuws willen.

Vista drivers zijn er nooit gekomen voor deze Targa.

De wifi module is een RF, FCC ID: H8 WLL3010, complies with canada RSS-210, model nr. WLL3010

Bjornski/Gambieter hebben jullie een suggestie voor een driver, gezien de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Googelen leert dat het waarschijnlijk een Broadcom 4306 is.

Probeer de drivers eens die hier vermeld worden: http://wikidrivers.com/wiki/Broadcom_BCM43xx_win6x
Anders ben ik bang dat het niet gaat lukken. Het is al een erg oud (2003) mini-pci wifi-kaartje wat in die laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel jammer, nog enkele drivers geprobeerd maar blijkbaar schrijven ze voor oude hardware geen nieuwe drivers meer.

Nu voel ik me echter nog dommer want nu wil ik windows xp er weer opzetten en als ik in win7 de schijf opstart geeft ie windows xp installeren op grijs aan (dus kan ik niet installen). En ik kan de schijf ook vanaf de schijf booten.

Dus nu is mijn domme vraag: hoe krijg ik nou windows xp er weer terug op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Gewoon booten van de xp cd en zo de setup starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat dus niet. Ik kan boot sequence niet in de bios vinden, wel iets wat er op lijkt en daar staat cdrom bovenaan, maar toch boot ie niet van een Win XP pro cd en niet van een Targa win xp home recovery cd. Is er een omweg om win 7 er af te krijgen / te formateren / win xp setup te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Boot 'ie uberhaupt nog wel van cd, bv met een linux live-cd? Anders is je speler misschien een beetje gaar. Eventueel kun je xp vanaf usb stick installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij boot niets. speler gaar zou heel goed kunnen, indruk had ik al. Bios heeft geen usb boot optie, dus dat zal ook niet gaan. Andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Win7 erop laten staan en een wel compatible miniPCI kaartje scoren voor weinig?
Wel even opletten, want de meeste zijn tegenwoordig miniPCIe - maar tweedehands kom je vaak nog wel iets tegen..

Helaas geen Intel 2200, die doen het dus niet.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2011 16:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK -> videokaart wordt ook niet herkend. Conclusie windows 7 moet er af. Is er echt geen manier om vanuit windows je pc te formateren of vanuit windows naar een volledige dos omgeving te gaan? ik wil gewoon in dos intypen setup.exe bij mijn xp cd of format c: of deltree *.* doen :).

Ik wordt een beetje hopeloos, vind op google alleen 'je kan je schoenen niet uitdoen als je staat' achtige redenaties.

Het kan toch niet zo zijn dat ik nou alleen nog de optie heb om deze harde schijf als externe hdd om te bouwen en die vervolgens via usb op een andere machine te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En hoe kom je dan bij een commandprompt (geen dos meer sinds 98 foetsie is)? :+

Wat je zou kunnen doen is een kleine partitie maken en die FAT+bootable zetten, daar DOS 6.22 op zetten, en de setup files van XP erbij.
Dan kun je de disk weer inbouwen, vanaf je DOS vervolgens weer met winnt.exe a la bootflop methode XP installeren.
Beetje [google=XP install floppy based] of iets dergelijks ...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1