Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dadio54321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 15:55
Hallo,

Ik heb 2 harde schijven in mijn pc. Op de ene heb ik nu xp staan waar ik normaal mee werk op de andere heb ik nu WHS vail.

Ik wil graag een dualboot hebben met xp wat al altijd op mijn pc heeft gestaan. (windows 7 komt er mettertijd)
En windows home server vail.

Ik weet hoe je normaal een dual boot moet maken. Alleen windows home server vail vraagt tijdens de installatie. Of ik alle hd's wil formatteren aangezien ik mijn gegevens op de xp hd wil bewaren heb ik deze hd dus ontkoppelt.

Daarnaast lukt het me niet om de boot.ini te vinden van whs. En ik weet wel wat ik moet doen om te zorgen dat deze zichtbaar wordt in je primaire partitie.

Heeft er iemand tips voor mij om toch te zorgen dat ik een dual boot kan maken. Het meeste wat ik vind gaat er vanuit dat er een boot.ini is. En het is ook nog een voor de oudere WHS.

groeten Dennis

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:58
HDD loskoppelen waar XP opstaat? En dan HomeServer installeren.........vervolgens met b.v. EasyBCD je bootloader aanpassen!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• dadio54321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 15:55
Ik heb het idd op verschillend hdd's geinstalleerd.

maar met easybcd krijg ik niet de optie om te switchen tussen xp en whs vail. Heb uiteraard de boot.ini aangepast hiermee.

whs vail maakt trouwens een extra partitie aan van 100 mb voor het booten.

Maar een andere oplossing is via het bios tussen de verschillende hdd switchen. Dit werkt wel maar wel een beetje omslachtig.

Maar weet iemand misschien toch een manier om het voor elkaar te krijgen?