Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lang zwart scherm na opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11 05:33
Hey,

Sinds 3 dagen ongeveer blijft me scherm zwart met de muis zichtbaar na het inloggen op Windows Vista.
Dus het bureaublad blijft een tijd zwart, en alles wat ik zie is me muis. Na ongeveer een minuut komt de taakbalk en dan me achtergrond en alles zoals het moet zijn.

Na een Google zag ik allemaal comments met "scan virus dit" , "scan met dat". Nu heb ik paar scans gedaan, maar geen virus ofzo gevonden.
(MalWare Bytes, AVG, Spybot S&D)

Enige tips?
Wat ik bij kan melden is dat bij Apparaatbeher wel een uitroepteken staat bij ATItool Utility, maar dit heb ik wel al langer dan een maand.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:28
Misschien is je harde schijf wel aan het stuk gaan. Duurt het soms ook erg lang om bepaalde mappen en of bestanden te openen?

• Noq
Nee dat heb ik niet. Alles functioneert zoals het moet en verder heb ik geen vertragingen in mijn dagelijkse computer gebruik of games.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Tja, dat kan van alles zijn natuurlijk. Staat er iets in je eventviewer? Heb je recent drivers geupdate of Windows updaten geïnstalleerd?

Het wegwerken van dat uitroepteken zal nooit kwaad kunnen, even nieuwe drivers voor je grafische kaart downloaden bijvoorbeeld?

Desktop | Server | Laptop

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

Doe dit ook eens :
Druk op start en typ "msconfig" zonder aanhalingstekens. Druk op enter en ga naar de tab opstarten.
Post hier dan alle aangevinkte items en dan kunnen wij je vertellen wat er mogelijk uitgeschakeld kan worden. Misschien lost het uitschakelen van één van deze items het probleem op, zoniet maakt het toch het opstarten al wat sneller.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Noq
Windows Defender
Realtek HD Audio Configuratie
Windows Live Messenger
Microsoft Windows Operating System
GrooveMonitor Utility
iTunes
AVG Internet Security
Adobe CS4 Service Manager
Java(TM) Platform SE Auto Updater 2.0
Quicktime
Catalyst Control Center
ATI Custom Care
DivX Update

Lijkt me allemaal wel goed om op te starten, denk ik zo.
Ik heb inderdaad hiervoor een Windows Update gehad. Wat me opviel is dat wanneer ik me login scherm een paar minuten laat staan en ik log dan in, komt me bureaublad meteen.

Ik heb nu weer een Windows Update wanneer ik me pc afsluit, misschien zal het helpen.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:26

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Noq schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:22:
Windows Defender
Realtek HD Audio Configuratie
Windows Live Messenger
Microsoft Windows Operating System
Adobe Acrobat kan uit heb ik ook en alles werkt prima
GrooveMonitor Utility
iTunes kan uit zorgt er bijvoorbeeld voor dat als je ipod/phone itunes activeert bij aansluiten
AVG Internet Security
Adobe CS4 Service Manager kan uit
Java(TM) Platform SE Auto Updater 2.0 kan uit
Quicktime kan uit quicktime hoeft pas aan als je een filmpje oid start, en dat gaat automatisch
Catalyst Control Center
ATI Custom Care kan uit niet nodig voor je videokaart
DivX Update kan uit wat moet er geupdate worden aan divx?
Even kort door de bocht wat aangevuld.
Ik loop mijn msconfig elke week effe na en ik heb zo weinig mogelijk aan, en als er iets niet werkt dan vink ik het aan en reboot ik

[ Voor 10% gewijzigd door ApC_IcE op 22-04-2011 02:55 ]

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit heeft denk ik meer te maken met Windows dan met hardware, ik heb het topic daarom verplaatst naar Windows Clients.

• Noq
Sorry voor de gigantische bump

Ik heb eigenlijk de laatste maanden het probleem altijd genegeerd, gewoon me pc aangooien en iets anders doen in de 1-2minuten zwarte scherm.

Ik heb allang me drivers geupdate en elke Windows Update normaal uitgevoerd. Mijn pc is dus goed up-to-date en geen aanmerkingen bij drivers.
De harde schijf werkt ook prima (Naar mijn gedachte), geen problemen met opstarten (grote) applicaties, vaak genoeg een game geïnstalleerd etc.

Is er een programma om wellicht fouten te scannen? Net zoals je een programma hebt om voor artifacts te testen voor je videokaart.

Bedankt alvast

P.s.: Inderdaad beetje lui van me misschien dat ik het 'probleem' zo lang negeer, maar ik heb er verder geen last van bij gebruik van me pc. Dus ben gewoon nog steeds geïnteresseerd wat dit moet betekenen.

Verwijderd

Je kan de gebruiksvriendelijke soluto applicatie om overbodige opstart items uit te schakelen, dit lijkt gewoon op een vervuilde pc.
Is het niet weer eens tijd voor een complete windows reinstall(en eventueel upgrade naar win7)???

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 12:40 ]

• Noq
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:38:
Je kan de gebruiksvriendelijke soluto applicatie om overbodige opstart items uit te schakelen, dit lijkt gewoon op een vervuilde pc.
Is het niet weer eens tijd voor een complete windows reinstall(en eventueel upgrade naar win7)???
De upgrade wil ik inderdaad gaan doen, heel graag zelfs...
Maar ik zit met een outdated pc en ben van plan om na Kerst een nieuwe pc te gaan halen. Ik ga dus geen aparte licentie voor Win7 nog halen. :)

Wanneer ik thuis ben van werk zal ik eens kijken in het programma dat je hebt gelinked. Wat maakt deze beter dan handmatig mijn programma's uitvinken/verwijderen?

Verwijderd

Noq schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:48:
[...]

Maar ik zit met een outdated pc en ben van plan om na Kerst een nieuwe pc te gaan halen. Ik ga dus geen aparte licentie voor Win7 nog halen. :)

Wanneer ik thuis ben van werk zal ik eens kijken in het programma dat je hebt gelinked. Wat maakt deze beter dan handmatig mijn programma's uitvinken/verwijderen?
Als je het handmatig kan doen is er niks aan de hand(sorry, dacht dat je dat nog niet gedaan had en misschien niet goed wist hoe dat moest :$ ), maar in de tijd dat het scherm zwart is is de computer nog aan het opstarten.
Als je paar seconden wacht op de login-screen dan worden die achtergrond-services alvast geladen.

Dus dan zal ik gewoon een vista reinstall aanraden tot de tijd dat je een nieuwe pc koopt.

• Noq
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:00:
[...]

Als je het handmatig kan doen is er niks aan de hand(sorry, dacht dat je dat nog niet gedaan had en misschien niet goed wist hoe dat moest :$ ), maar in de tijd dat het scherm zwart is is de computer nog aan het opstarten.
Als je paar seconden wacht op de login-screen dan worden die achtergrond-services alvast geladen.

Dus dan zal ik gewoon een vista reinstall aanraden tot de tijd dat je een nieuwe pc koopt.
Ja inderdaad, vaak knal ik me pc aan en pak ik drinken beneden (Scherm staat dus op het Login-gedeelte). Dan log ik in en is die direct op mijn bureaublad.
Maar ik heb verstand van de handmatige procedure, stiekem ga ik toch thuis kijken wat het programma nog meer te bieden heeft... O-)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Noq schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:49:

Enige tips?
Wat ik bij kan melden is dat bij Apparaatbeher wel een uitroepteken staat bij ATItool Utility, maar dit heb ik wel al langer dan een maand.
Gooi alles van ATI er eens af, en laad alleen de drivers en niet de hele utility.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:30

flessuh

Set sail for fail!

heb je toevallig een nieuw USB apparaat aangesloten?

als ik namelijk mijn toetsenbord in een andere USB poort doe, of als ik mijn MP3 speler er aan hang om te laden, heb ik ook dat het beeld lang zwart blijft met alleen een muispijltje.

Dit is overigens bij mij met windows 7, maar met vista heb ik er ook even last van gehad (was toen weg van de 1 op de andere dag)

https://www.dutchsolarboat.com

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik zou ondanks bovenstaande tips zowiezo al windows vista eraf smijten ;)

Verwijderd

Noq schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:48:
[...]

Dikkedikkie schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:11:
Ik zou ondanks bovenstaande tips zowiezo al windows vista eraf smijten ;)
WinXP installen lijkt mij ook geen optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 13:33 ]

• Noq
Tens schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:05:
[...]

Gooi alles van ATI er eens af, en laad alleen de drivers en niet de hele utility.
Dit heb ik al gedaan, Utility draait niet meer, alleen Catalyst Driver.
flessuh schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:10:
heb je toevallig een nieuw USB apparaat aangesloten?

als ik namelijk mijn toetsenbord in een andere USB poort doe, of als ik mijn MP3 speler er aan hang om te laden, heb ik ook dat het beeld lang zwart blijft met alleen een muispijltje.

Dit is overigens bij mij met windows 7, maar met vista heb ik er ook even last van gehad (was toen weg van de 1 op de andere dag)
Zal later vandaag eens alles opnieuw erin pluggen. Me muis is enigste USB die momenteel in me computer zit, zal die eens in een andere ingang stoppen.

• Noq
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:27:
[...]

[...]

WinXP installen lijkt mij ook geen optie.
Ik bedoelde ermee dat op deie nieuwe pc dan Win7 al is geïnstalleerd. Niet dat ik voor WinXP ga ;)

Edit; sorry double post, klikte er allemaal iets te snel doorheen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Noq op 27-09-2011 14:25 ]

Pagina: 1