USB kabel van WD 2,5" My passport

Pagina: 1
Acties:

• JayJayW18
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-04 06:23
Mijn vriendin en haar zus hebben een externe harde schijf van WD My passport.

Ze hebben het probleem dat wanneer ze een ander kabel gebruik dan de meegeleverde, dat de HD dan of niet gelezen wordt, of het werkt super traag.

Weten jullie waar het aan kan liggen? Want ik gebruik thuis ook alle kabels door elkaar, maar nooit probleem gehad dat de ene kabel wel werkt bij app A en niet werkt bij app B. Ik zie wel dat op de originele meegeleverde kabel staat: High Speed Revivsion USB 2.0. Maar een USB-kabel is toch een USB-kabel? Het gaat trouwens om een mini USB.

Graag hoor ik van jullie. Bij voorbaat dank.

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:34
Mini of micro USB?, ik heb een My Passport met microUSB, en als ik daar een andere kabel als de originele in steek werkt het ook nauwelijks. Dat komt doordat de recepticle in de schijf erg diep ligt en de meeste universele plugjes vrij kort zijn.
Leg de orignele kabel eens naast een andere, waarschijnlijk zie je wel verschil in de lengte van het metaal.

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Waarschijnlijk bedoelen jullie allebei mini-USB. Wat voor lengte is de kabel? USB werkt officieel tot 5 meter, al zal je kabel waarschijnlijk niet langer zijn. Aangezien de HDD ook z'n stroom via USB haalt is het echter van belang dat het een goede kwaliteit kabel is. Ik durf niet te zeggen of een langere lengte (bijv. 2m ipv de standaard ~30cm) zo'n invloed heeft op de stroomtoevoer dat je HDD er problemen mee krijgt. Is het een dealextreme knockoff?

In ieder geval, probeer eens een andere, als je iets hebt liggen? Van bijv. een fotocamera of telefoon.

• JayJayW18
DavidZH schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:57:
Mini of micro USB?, ik heb een My Passport met microUSB, en als ik daar een andere kabel als de originele in steek werkt het ook nauwelijks. Dat komt doordat de recepticle in de schijf erg diep ligt en de meeste universele plugjes vrij kort zijn.
Leg de orignele kabel eens naast een andere, waarschijnlijk zie je wel verschil in de lengte van het metaal.
wat zijn recepticles?

• JayJayW18
phoenix schreef op zondag 17 april 2011 @ 02:00:
Waarschijnlijk bedoelen jullie allebei mini-USB. Wat voor lengte is de kabel? USB werkt officieel tot 5 meter, al zal je kabel waarschijnlijk niet langer zijn. Aangezien de HDD ook z'n stroom via USB haalt is het echter van belang dat het een goede kwaliteit kabel is. Ik durf niet te zeggen of een langere lengte (bijv. 2m ipv de standaard ~30cm) zo'n invloed heeft op de stroomtoevoer dat je HDD er problemen mee krijgt. Is het een dealextreme knockoff?

In ieder geval, probeer eens een andere, als je iets hebt liggen? Van bijv. een fotocamera of telefoon.
Het gaat inderdaad om een mini USB zoals ik in mn post al had vermeld.
Het orginele USB-kabel is ongeveer30cm lang of zo.

De "andere" kabels die ik heb gebruikt, zijn orginele kabels van ander apparatuur thuis (zoals telefoon, camera etc.) Dat heb ik dus gedaan en kwam er achter dat het niet(optimaal) werkt bij de My Passport.

Ze willen nu dus een langere kabel bijkopen, en weet niet welke ze moeten kopen. Geen dealextreme-shit dus?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:31
Wat zeker zal werken is een PS3-laadkabel voor controllers. Die gebruik ik ook voor m'n externe 2,5" 1TB schijf namelijk, en werkt perfect. De kabel is dan wel een originele die je bij ps3 controllers krijgt, maar je kan het ook gewoon kopen bij elke gameshop. Is geloof ik 1,5m en voorziet de hd perfect van stroom en data.

• JayJayW18
Wat is dan eigenlijk de reden dus dat het met sommige kabels niet/slecht werkt?
Als ik dus kabel wil kopen, waar moet ik op letten dan?

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 15:29
Het eigenlijke (of de eigenlijke 4 bij standaard-USB) punt waar de twee kabels contact maken en waar de gegevens en de spanning doorheengaan. De huls die je als 'USB' ziet is alleen maar een vasthoudertje voor onder andere stevigheid en compabiliteit.

De eigenlijke verbinding wordt dus gelegd tussen die twee dingen.

Hier zie je ze.

En als die dingen aan de kant van de WD erg diep zitten, kan het dus zijn dat ze aan de kant van de USB-kabel niet ver genoeg uitsteken, zodat alleen de huls (en niet de recepticle) contact maakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Orwell op 17-04-2011 13:30 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat gebeurt er als je de externe harde schijven vanachter aansluit, in plaats van op de front USB poorten? Ik heb ook wel eens dat zo'n 2.5" schijf niet wil opstarten of wat sloom is als ik een langere USB kabel gebruik op de front USB poorten. Ik neem aan dat er dan net iets té veel stroom verloren gaat in de weerstand van de kabels waardoor de schijf niet goed opspint.
Pagina: 1