Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win7] Profiel / users / programdata verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze week een nieuwe pc besteld, waaronder een OCZ Vertex 2 60 GB schijf
en een normale Samsung Spinpoint F3 1 TB, meteen gepartitioneerd etc.

Moet zeggen, alles draait echt als een tierelier, voor wat ik gewend was, alleen
zit ik toch nog met een probleem. Heb netjes nu Win7 x64 professional erop gezet,
wat dingen geïnstalleerd en de C:\ (OCZ) loopt erg snel vol (logisch ja).

Goed, gisteren zo stom geweest om geen backup te maken en heb het volgende
gedaan om programdata en users map te verplaatsen:

- originele DVD erin gestopt
- geboot
- gedrukt op systeemherstel
- installatie aangeklikt
- command prompt gestart
- gekeken op welke partitie Win7 staat
- robocopy e:\Users d:\Users /mir /xj
- gecontroleerd (niks failed)
- rmdir /S /Q e:\Users
- mklink /J e:\Users D:\Users
- gecontroleerd
- gereboot

Daarna probeerde ik in Win7 te komen maar ik kreeg een melding dat mijn systeem
niet kan worden ingelogd omdat profile service niet gestart kan worden. Was het dus
weer even zat en vanochtend dat ding meteen opnieuw geinstalleerd en ben nu weer
alle software doen, alleen.... hoe pak ik dat nou GOED aan? Want dacht altijd dat het
zó moest :? .

(en nog vraagje tussendoor want ik moet Cubase installeren, is het ten behoeve van
de snelheid van schrijven / lezen beter om de installatie daarvan wel op die OCZ schijf
te installeren?)

Dank

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:27:
hoe pak ik dat nou GOED aan? Want dacht altijd dat het
zó moest :? .
Dat werkt allang niet meer zo. Sinds Win98 weg is al niet.

EN het komt totaaal niet bij je op om dan eens te gaan kijken op Technet?
http://technet.microsoft....rary/dd349348(WS.10).aspx

Begin daar eens, kijk de opties in de WAIK door.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2011 10:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens naar deze oplossing :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:31:
[...]

Dat werkt allang niet meer zo. Sinds Win98 weg is al niet.
Ok, dan lig ik nog achter :+.

En trouwens met WAIK moet je toch ook weer alles opnieuw installeren?
Daar heb ik NU, na gisteren, dan weer even niet zoveel zin in zeg maar.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ach, het werkt nu ook niet dus je hebt niks te verliezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:35:
Ach, het werkt nu ook niet dus je hebt niks te verliezen.
Snap ik uiteraard, maar ben net weer de hele ochtend bezig met herinstalleren,
dus het 'zou' makkelijk zijn dit zonder herinstallatie te realiseren :).

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gaat niet, al was het maar omdat alle bestaande references in (onder andere) je registry en voor service binaries niet kloppen.
En voordat je zegt "nou, dan pas ik die toch aan"... je krijgt niet alles mee.

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2011 10:38 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:36:
[...]
Snap ik uiteraard, maar ben net weer de hele ochtend bezig met herinstalleren,
'hele ochtend'?
Installeren van Windows 7, zeker op een SSD is toch iets van 10 minuten werk?
edit:
Ah, de extra programmaatjes.
Het is handig om even uit te vogelen voor je programma's hoe je ze silent met een batchfile kan installeren, dan heb je daar ook geen omkijken meer naar.

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 16-04-2011 10:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:37:
[...]
'hele ochtend'?
Installeren van Windows 7, zeker op een SSD is toch iets van 10 minuten werk?
Herinstallatie ook van muziekprogramma's, VST's en noem het zooitje maar op,
daar zit 'aardig' wat tijd in kan je zeggen!

En alleen de map Users dan? In Vista kon je dat ook altijd gewoon 'slepen' was
het niet?

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dus als een zwerende vinger dat ik maar beter kan stoppen en alles
overnieuw te doen? Nu maar even WAIK downloaden, kijken of mij dat zo gaat
lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Snap na wat gelezen te hebben over WAIK nog steeds niet echt hoe ik het goed
voor elkaar kan krijgen, immers heeft de bestemming (momenteel G:\) weer een
andere partitie toewijzing/letter dan 'binnen' windows zelf (of via de wijze hoe ik
deze hierboven heb neergezet).

Is het niet beter hetgeen hierboven is gedaan opnieuw te doen en onderstaande
in te voeren om op te lossen (probleem met profiel), of iets van een andere oplossing:

1. Restart your computer and hit F8 multiples times until you see a menu-like screen, if you see the Windows splash screen then repeat this step
2. Highlight and hit enter on Safe Mode with Command Prompt. Try logging in there. If it still doesn't work, then go to step17
3. If you are able to login, once a command prompt pops up, type: net user administrator password /active:yes (you can specify whatever password you want for the administrator account.)
4. If you get a message saying "The command completed successfully", then restart your computer by typing: shutdown -r
5. Boot up again pressing F8, but this time choose just Safe Mode.
6. You will be able to login as Administrator with the password you set in Step 3
7. Hit (windows logo)+R
8. Type regedit
9. Once the registry editor opens up, look for HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
10. In the left pane, find the one that starts with S-1-5..... and ends with .BAK; if you don't find one, skip to step 15
11. Right click it and click Rename, then change the .BAK to .BK
12. Right click the one with the same numbering but without the .BAK and add .BAK add the end
13. Right click the one that you renamed to .BK and clickRename, delete the .BK
14. Eventually, you have switched the .BAK from the end of the second entry to the first. That should probably fix your problem.
15. If you didn't find a .BAK then try this: Open Windows Explorer to C:\Users\Default\AppData\Local\Application Data
16. If you find another Application Data below the one you're on, then delete it. That should probably also fix your problem.
17. If you can't login in Safe Mode, then reboot and hit F8 until you see the menu again, then hit enter highlightingRepair Your Computer
18. Wait until all Windows Files finish loading, then hitNext when it asks keyboard language.
19. Try logging in here also, choose your user from the dropdown menu, and type the password, then jump to step 23
20. If that still doesn't work, then if you have your Windows Installation CD still, put it in and restart your computer.
21. Hit F12 until you see a menu of boot options, choose Boot from CD
22. Choose keyboard language then hit next. Find Repair Your Computer from a little below the center left.
23. Choose Open Command Prompt and type: net user administrator password /active:yes (here again you can specify a password)
24. Close the command prompt and click Restart and jump to step 5

Beetje googlen doet mij nog steeds tal van mensen vinden die ook gewoon
zonder WAIK zoiets voor de bakker hebben gekregen.
anandus schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:37:
[...]

Het is handig om even uit te vogelen voor je programma's hoe je ze silent met een batchfile kan installeren, dan heb je daar ook geen omkijken meer naar.
Jep, dacht er later pas aan, stom van mij.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een optie hoe dit handig te doen?
Morgen wil ik nogmaals de pc herinstalleren en wil het nu in één keer GOED doen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:58:
Iemand nog een optie hoe dit handig te doen?
Morgen wil ik nogmaals de pc herinstalleren en wil het nu in één keer GOED doen.
Zoek eens naar Folder Redirection. Die WAIK heeft er weinig mee van doen eerlijk gezegd. Misschien dat je daarin de USMT kan vinden maar daarmee heb je ook alles gezegd.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Folder Redirection kom ik eerlijk gezegd automatisch uit bij mijn eerstgenoemde manier
van doen, via dvd booten en dan kopiëren met RC.

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden ook naar het verplaatsen van c:\users gekeken en het valt niet mee. Sterker nog de hele operatie is zo complex en bevat zoveel valkuilen dat ik er maar van heb afgezien :| Misschien helpen deze links je een beetje verder:

A description of known issues with the FolderLocation settings in the Windows Vista Unattend.xml file

http://social.technet.mic...9-4e56-955c-679b297832e1/

Verwijderd

Topicstarter
Die kan ik even gaan doorlezen zo, thanks!

Verder had ik nog een leuk (free) software tooltje gevonden tijdens het googlen,
genaamd PROFILE RELOCATOR, mogelijk kan dit mij helpen? Iemand hier
ervaring mee, of wordt hetzelfde bereikt middels het unattended.xml script?

Zie hier:
http://software.bootblock.co.uk/?id=profilerelocator

Verwijderd

Topicstarter
Tooltje hierboven gebruikt op de wijze hoe zou moeten en werkt opmerkelijk goed,
geen problemen gehad, user die 'actief' is die verwijder je gewoon nadat je een
nieuwe user hebt aangemaakt en via de tool (al standaard) laat plaatsen op de D:\.

Enige stomme wat ik heb gedaan is vervolgens proberen om de Programdata/files
te verplaatsen naar de D:\. Heb in de key HKEY LOCAL MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Windows\CurrentVersion voor alles met ProgramDir etc alles naar de D:\
gezet, echter na herstarten kon ik niks meer 'uitvoeren', dus weer dom van mij.

Daarop besloten via WAIK toch een unattended XML te maken met de volgende
tekst en alles opnieuw te installeren:
<unattend><settings pass="oobeSystem"><component name="Microsoft-Windows-Shell-Setup" processorArchitecture="amd64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS"><FolderLocations><ProfilesDirectory>D:\users</ProfilesDirectory><ProgramData>D:\programfiles</ProgramData></FolderLocations></component></settings><settings pass="windowsPE"><component name="Microsoft-Windows-Setup" processorArchitecture="amd64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS"><UseConfigurationSet>true</UseConfigurationSet></component><component name="Microsoft-Windows-Setup" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS"><UseConfigurationSet>true</UseConfigurationSet></component></settings><cpi:offlineImage cpi:source="catalog:d:/windows7x64-prof/win_7_professional/sources/install_windows 7 professional.clg"/></unattend>
Die heb ik op een schoon geformatteerde USB gezet, originele DVD erin gedouwd en
geherinstalleerd. Ging allemaal goed, achteraf, behalve de programfiles/data (weer).

De \users staat nu netjes automatisch op de D:\ maar de program files nog STEEDS
op die kl***te C:\. Dus ben nu maar handmatig 'groot spul' zoals CS5 en Cubase op
de D:\ aan het installeren, ik weet het ook niet meer (lees: spoor bijster).

Zo moeilijk moet het allemaal niet zijn denk ik, zal wel gebrek aan mijn zijde zijn :).

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 14:27
Oplossing zonder gekloot met registry (als het goed is)
[list=1]
• Maak een (tijdelijke) dualboot op een stuk hdd die je ff niet nodig hebt. Ergens achteraan dus 40gb reserveren ofzo.
• Vanuit je tweede installatie: cut&paste in je primaire windowsinstallatie D:/users en D:/program~ naar E:/
(ja, beetje vaag, maar d:/users is hier dus je c:/users als je in je primaire windows zou opstarten heh!)
• maak op de locatie waar d:/users en d:/program~ vandaan kwam een junction point of symlink naar e:/users
(zoek maar op technet ofzo, maar het is ongeveer zoiets:)
MKLINK /J "D:\Users" "E:\Users"

(hetzelfde voor d:\program files\)
• herstart je pc en start nu je primaire windows op. het zou moeten werken.
• je kunt nu de dualboot verwijderen en die partitie ergens anders voor gaan gebruiken.

* Barleone wil nu taart * :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Barleone op 12-05-2011 01:21 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb hier twee maand geleden een blogpost voor geschreven mét screenshots.: Title TK: A new SSD - Moving the Users Folder in Windows 7 to a different drive . Al die informatie staat eigenlijk al in deze thread, maar misschien is de blogpost wat gestructureerder en duidelijker door de screenshots.

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:50:
Ik heb hier twee maand geleden een blogpost voor geschreven mét screenshots.: Title TK: A new SSD - Moving the Users Folder in Windows 7 to a different drive . Al die informatie staat eigenlijk al in deze thread, maar misschien is de blogpost wat gestructureerder en duidelijker door de screenshots.
Ik ga 'm sowieso even doorlezen, thanks!
Whehe, is dat ook niet het beetje wat je doet als je dus vanaf je DVD gaaat booten, een schone partitie (D:\)
gebruikt om alles heen te kopieren met Robocopy en dan die 'links' maakt?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 14:27
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:42:
[...]
Whehe, is dat ook niet het beetje wat je doet als je dus vanaf je DVD gaaat booten, een schone partitie (D:\)
gebruikt om alles heen te kopieren met Robocopy en dan die 'links' maakt?
Hm, ik betwijfel sterk (uit ervaring) of Robocopy je bestanden netjes in tact houdt. d.w.z. er staan talloze symlinks en junction points op je disk (o.a. een hele berg in c:/users/~) en daar gaat robocopy niet netjes mee om meen ik me te herinneren.
edit:
Ja, lees ^^YellowOnline zijn blog maar eens. Ziet er wel bruikbaar uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Barleone op 12-05-2011 23:29 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Verwijderd

Je moet eens proberen om Profile relocator te gebruiken. Deze werkt goed. Je orginele Users map blijft gewoon bestaan op de C drive, maar alle nieuwe profielen die worden aangemaakt worden staan dan in de nieuwe Users directory.

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 10:35
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:39:
[...]

Herinstallatie ook van muziekprogramma's, VST's en noem het zooitje maar op,
daar zit 'aardig' wat tijd in kan je zeggen!
Meschien een idee om je VST's en samples op een aparte drive te zetten? Met de meeste gratis VST's gaat dit gemakkelijk. Ik heb dit sinds kort ook gedaan, mooiste is ook dat je ook nog is wat extra ruimte behoud op je windows drive. (Vooral als je vst folder rond de 70 GB is |:()
Pagina: 1