Toon posts:

depmod maakt mijn modules.dep leeg!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Bij het starten van mijn Debianbak moet de module 3c59x.o geladen worden maar dat doet hij niet.
Als ik insmod 3c59x doe zegt hij dat hij die module niet kan vinden. Maar als ik insmod /lib/modules/2.4.2/kernel/drivers/net/3c59x.o doe pakt hij hem wel.

Modprobe deed het niet totdat het pad naar de module in mijn modules.dep gezet heb maar insmod werkt nog steeds niet.

/me is er wel achter gekomen dat depmod de file modules.dep leeghaalt en dit commando wordt bij het booten ook gegeven.

Ik kan dus geen insmod doen zonder het pad naar de module er voor te zetten en dat wil ik wel! Anders doet hij het ook niet bij het booten.

/me heeft de kernel geupdate van 2.2.18(nogiets) naar 2.4.2.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe kernel op de volgende manier geinstalleerd:

* make menuconfig
* make dep
* make clean
* make bzImage
* make modules
* make install
* make modules_install

edit /etc/lilo.conf
lilo
reboot

Moet de make clean er trouwens wel tussen?

Verwijderd

Twee punten:

1) waarom gebruik je insmod? Zou je daarvoor in de plaats niet modprobe moeten gebruiken? Die is nieuwer en regelt meer dingen automatisch (bijvoorbeeld het automatisch meeladen van eventueel extra benodigde modules en zo)

2) naast modules.dep hoort er in je modules.conf of conf.modules (een van die twee, hangt van je distributie af) ook een alias te staan waarmee die module wordt geasocieerd, toch?

Tja, ik weet er ook niet alles van en ik loop ook regelmatig tegen problemen aan. Wat ik wel weet is dat de optie "depmod -a" de benodigde modules (en de daardoor benodigde modules, etc) bijhoudt in modules.dep, ja. Als hij die module steeds weer wist, dan zal er wel geen goed dependancy zijn of zo. Misschien dat je dan inderdaad iets in je modules.conf/conf.modules moet zetten...

Aargh, ik weet het zelf ook niet... IEMAND???
:?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je Debian potato (2.2) gebruikt, zijn de meegeleverde modutils niet helemaal lekker voor kernel 2.4
Download ff een 'testing' version van modutils van www.debian.org

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 15:54 schreef quinty het volgende:
Ik heb de nieuwe kernel op de volgende manier geinstalleerd:

* make menuconfig
* make dep
* make clean
* make bzImage
* make modules
* make install
* make modules_install

edit /etc/lilo.conf
lilo
reboot

Moet de make clean er trouwens wel tussen?
Nee, inderdaad niet. Want volgens mij maak je die make menuconfig en die make dep daarmee weer ongedaan. Doe EERST een make clean (en eventueel een make mrproper) en DAN pas een make menuconfig en de rest.

Als je in een grafische omgeving zit, kun je in plaats van make menuconfig ook make xconfig doen, voor het geval je het nog niet wist. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op Saturday 17 March 2001 18:12 schreef motown het volgende:

Als je in een grafische omgeving zit, kun je in plaats van make menuconfig ook make xconfig doen, voor het geval je het nog niet wist. ;)
COMMANDLINE RULEZ!! :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
typisch een voorbeeld van niet goed de handleiding lezen. In jou geval moet het zijn: depmod -a

• Mior
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op Saturday 17 March 2001 18:12 schreef motown het volgende:

[..]

Nee, inderdaad niet. Want volgens mij maak je die make menuconfig en die make dep daarmee weer ongedaan. Doe EERST een make clean (en eventueel een make mrproper) en DAN pas een make menuconfig en de rest.

[..]
Nee natuurlijk niet.. je gaat toch niet eerst je kernel opties eruit filteren en ze DAN PAS defineeren ?

de volgende gebruik ik: (geen verdere cfg nodig)

make menuconfig
make dep
make clean
make bzImage
make bzlilo
make modules
make modules_install
depmod -a
lilo
<reboot>

en klaar...

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op Saturday 17 March 2001 15:44 schreef quinty het volgende:

/me heeft de kernel geupdate van 2.2.18(nogiets) naar 2.4.2.
/usr/src/linux/Documentation/Changes

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 maart 2001 19:00 schreef Phantom_ het volgende:
typisch een voorbeeld van niet goed de handleiding lezen. In jou geval moet het zijn: depmod -a
depmod -a werkt ook niet hoor, heb ik al 200 keer gedaan!! :(

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je moet inderdaad die changes-file even lezen, de modules staan namelijk bij 2.4 op andere plekken. Er is een configuratiefile waarin je dat moet veranderen, staat ook wel daarbij als het goed is. Volgens mij modules.conf of conf.modules ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 maart 2001 17:01 schreef vink het volgende:
Je moet inderdaad die changes-file even lezen, de modules staan namelijk bij 2.4 op andere plekken. Er is een configuratiefile waarin je dat moet veranderen, staat ook wel daarbij als het goed is. Volgens mij modules.conf of conf.modules ofzo.
In modules.conf heb ik het pad naar de modules opgegeven, namelijk /lib/modules/2.4.2/kernel

• GreyGhost
  • Laatst online: 14:21

GreyGhost

Het is een spook

Heb je wel de nieuwe modutils opgehaald?
Namelijk die die horen bij kernel 2.4.

Te halen hier:

ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/utils/kernel/modutils/v2.4/

For I am grey, between the darkness and the light

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat is source (of binary, maar dan los)... haal dan meteen een .deb package... gaat wat makkelijker. En zo blijf je niet met 2 versies zitten (zelf gecomilede nieuwe en ouwe van de package manager)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 maart 2001 22:36 schreef Jotti het volgende:
Dat is source (of binary, maar dan los)... haal dan meteen een .deb package... gaat wat makkelijker. En zo blijf je niet met 2 versies zitten (zelf gecomilede nieuwe en ouwe van de package manager)
Heb je wel de nieuwe modutils opgehaald?
Namelijk die die horen bij kernel 2.4.
Ik zal het gaan proberen! 8-)
Pagina: 1