Hoe kan ik ALLEEN de bestanden achterhalen die voldoen aan een bepaalde conditie met xmlstarlet?
Dit geeft de resultaten weer alleen doet het niet precies wat ik wil. Hoe kan ik complexe condities uitvoeren en alleen de bestandsnaam teruggeven op het moment dat BEIDE condities TRUE zijn?
Bovenstaande werkt niet omdat @City geen attribute is van Person maar van Address (doet even niet terzake of Address een sub-node is of op een hoger niveau staat). Het gaat meer om het idee hoe hier mee om te gaan.
Voorbeeld:
(Conditie_1 == TRUE AND Contitie_2 == TRUE) OR (CONDITIE_3 == TRUE)
Is dit in XPath / XmlStarlet mogelijk?
xml sel -t -m "//Person[@Age=20] | //Address[@City=Amsterdam]" -v "@Age" -n -v "@City" -n ---------------------------------------- Resultaat 1: ---------------------------------------- 20 Amsterdam ---------------------------------------- Resultaat 2: ---------------------------------------- 20 ---------------------------------------- Resultaat 3: ---------------------------------------- Amsterdam ----------------------------------------
Dit geeft de resultaten weer alleen doet het niet precies wat ik wil. Hoe kan ik complexe condities uitvoeren en alleen de bestandsnaam teruggeven op het moment dat BEIDE condities TRUE zijn?
xml sel -t -m "//Person[@Age=20 and @City=Amsterdam]" -v "@Age" -n -v "@City" -n
Bovenstaande werkt niet omdat @City geen attribute is van Person maar van Address (doet even niet terzake of Address een sub-node is of op een hoger niveau staat). Het gaat meer om het idee hoe hier mee om te gaan.
Voorbeeld:
(Conditie_1 == TRUE AND Contitie_2 == TRUE) OR (CONDITIE_3 == TRUE)
Is dit in XPath / XmlStarlet mogelijk?
PSN: Norfirin