Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2x digitale tv op 1 aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:40
Hoi,

kon het juiste topic niet meer terugvinden, dus maar even een nieuwe aangemaakt.

Het punt:

Ik heb nu beneden digitale TV van Glashart (Concepts ICT te Deventer), en nu wil ik boven ook graag digitale TV!

Daarvoor heb je iig 2 settop boxen nodig, die zijn ook present. Enige nadeel is dat er op de website staat vermeld dat 1 uitgang op het glasvezel kastje (is een Genexis geloof ik) voor digitale TV is, en dat je bij meerdere settop boxen een ethernet switch moet gebruiken.

Mijn vragen:

Kan ik niet gewoon ethernet aansluiting nummer 3 pakken? (1 is het internet op aangesloten, 2 de digitale tv voor beneden, 3 en 4 zijn vrij)

En als ik echt een switch moet gebruiken, kan ik dan op beide TV's wat anders kijken? Niet dat ik vast zit aan het concept: beneden staat NED1 op, en dan staat het boven ook op? Ik wil gewoon beneden bijv. NED1 kijken en boven NED2...

Alvast bedankt!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 16:06
In Deventer heb je zo ver ik weet een Genexis NT hangen.
Daar worden diensten op een poort geplaatst.
Dus als je IPTV nu op poort 2 staat gaat een kabel op poort 3 helemaal niks doen omdat die momenteel waarschijnlijk 'leeg' is.

Dus je een switch is altijd nodig in zo'n situatie.
En ja je kan dan op beide tv's andere zenders kijken.
De STB vraagt namelijk een stream op. dus 2 STB's is 2 streams.
(jouw 2 tv's 1 zender is alleen als 2 TV's op 1 STB aansluit)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Waarom zie je zo op tegen een switch ? Enige nadeel is een stopcontact minder.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Dharion
Omdat ik dan wéér een extra kastje heb, en wil dat liever niet :P

Mja, als het echt niet anders kan en verder prima werkt dan is een switch uiteraard prima te overwegen :)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:50
Dharion schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:50:
Omdat ik dan wéér een extra kastje heb, en wil dat liever niet :P

Mja, als het echt niet anders kan en verder prima werkt dan is een switch uiteraard prima te overwegen :)
Je kunt 1 grotere managed switch en/of router gebruiken ;) vlan maken voor TV en vlan voor internet O-)

• Dharion
En nou is het probleem dat ik echt een leek ben wat betreft routers/switches etc, een routertje installeren en beveiligen lukt me nog wel maar daarmee houd het wel een beetje op :')

Ik wil gewoon boven en beneden digitale tv, is een simpele switch van 2 tientjes voldoende dan?

Deze bijvoorbeeld:

http://www.paradigit.nl/P...N_118/LN_118/default.aspx

Of deze:

http://www.digitique.nl/n...100mbps-switch-tl-sf1005d

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
TP link zou ik niet doen, zou voor Sitecom gaan of Conceptronic. Dus die bovenste voldoet prima.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Dharion
Ok, en dan is het enigste wat ik hoef te doen als volgt:

- Cat5 kabel vanuit de Genexis in de eerste poort van de switch
- Cat5 kabels vanuit de switch naar de STB's

En meer niet? :)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Vreemd eigenlijk, ik ga ervanuit dat er gewoon meerdere VLANs worden toegewezen aan de poorten van de Genexis. Je zou verwachten dat je dan zelf wel 2 poorten in hetzelfde VLAN kan hangen.

Kortom, het zal vast technisch mogelijk zijn, maar is het wellicht afgeschermd?

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 11:44
TP-Link werkt hier prima, draait nu 3 tv's zonder enige problemen ;)

Daarintegen zijn alle switches prima, want ze liggen kwa performance allemaal dicht bij elkaar (zie hardware.info)

Greetz,
Christian
Pagina: 1