[HDMI / AUDIO] wel of niet op elke radeaon 5xxx kaart?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Betreffende de GV-R577SL-1GD videokaart, op de link :
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3584#ov

heb ik de volgende vraag, ik heb namelijk nul ervaring met hdmi.

Ik zie in de spec's niets over audio, maar bij zoeken kom ik telkens tegen dat hdmi ook het geluid van de pc 'moet' meenemen naar de tv, en dit zOnder extra audio-only kabeltje uit de pc > tv.

Kan deze kaart dus mijn 7.1 geluid van mijn azalea audio chip op mijn gigabyte mobo ep45-ud3r 'meenemen' naar de tv via videokaart uit?

En is het dan mogelijk om net als voorheen met een scart kabel, op tv een serie vanaf de pc af te spelen, en op het pc scherm zelf (via monitor op dvi) kan ik gewoon andere programma's doen?

[ Voor 15% gewijzigd door notsonewbie op 15-04-2011 22:31 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Onder Win7 doe je rechtermuisknop op het speakertje in de hoek -> Afspeelapparaten (Playback Devices)

En daar selecteer je Audio over HDMI.

Het 2e wat je wilt is gewoon een extended desktop. Hier valt weinig aan uit te leggen. In windows doe je gewoon Windows toets + P en selecteer je "Uitbreiden".

Edit: Ja, AFAIK kan elke HD5xxx (En HD6xxx for the matter) kaart geluid doorsturen.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2011 22:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:31:
Onder Win7 doe je rechtermuisknop op het speakertje in de hoek -> Afspeelapparaten (Playback Devices)

En daar selecteer je Audio over HDMI.

Het 2e wat je wilt is gewoon een extended desktop. Hier valt weinig aan uit te leggen. In windows doe je gewoon Windows toets + P en selecteer je "Uitbreiden".

Edit: Ja, AFAIK kan elke HD5xxx (En HD6xxx for the matter) kaart geluid doorsturen.
Dat is snel, thanx! Dat m.b.t. de audio snap ik nu.

Maar ik begrijp dat ik niet zoals voorheen een tv serie op de tv kan afspelen en op de pc bijv. email afhandelen?
Dus niet bureaublad uitbreiden of klonen, maar 2 schermen aansturen wat mijn asus met ati 4850 wel kan?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

notsonewbie schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:37:
maar 2 schermen aansturen wat mijn asus met ati 4850 wel kan?
Dat is bureaublad uitbreiden ;) . Op het 2e scherm kan je gewoon een film OID draaien (2e scherm = TV)

Je hebt:

Bureaublad klonen = op elk scherm hetzelfde met dezelfde resolutie
Uitbreiden = 1e scherm is standaard met startbalk ect, en het 2e scherm is gewoon een uitbreiding van het 1e scherm
Eyefinity = Alle resoluties bij elkaar opgeplakt om als het ware 1 groot scherm te krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:40:
Je hebt:
Bureaublad klonen = op elk scherm hetzelfde met dezelfde resolutie
Uitbreiden = 1e scherm is standaard met startbalk ect, en het 2e scherm is gewoon een uitbreiding van het 1e scherm
Eyefinity = Alle resoluties bij elkaar opgeplakt om als het ware 1 groot scherm te krijgen.
Of 3 iets anders, wat ik had: 2 verschillende schermen, 2 resoluties, op beide iets anders, bijv. desktop op pc scherm en
serie op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Dat is een van die 3 mogelijkheden. Nogmaals: Dat moet wel Uitbreiden zijn geweest.

Pagina: 1