aanschaf mazda premacy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Na een ongeval moet ik een nieuwe auto aanschaffen. Mijn "huisdealer", waarin ik erg veel vertrouwen heb (mijn vader komt er al 30 jaar), heeft wel wat voor me staan:

Een Mazda premacy
bouwjaar: 2002/5
kilometerstand 250000
LPG-G3
Prijs: 4000

Waarom wil ik het wel doen: een erg nette auto, heb veel vertrouwen in mazda, lijkt me goede prijs
Wat houdt me tegen?: voornamelijk de kilometerstand. 250.000 is natuurlijk erg veel.

Wat is nu mijn vraag: Natuurlijk ten eerste: is het een goede prijs? Maar belangrijker: is 250.000 niet teveel?

Ze doen er trouwens wel een grote beurt bij, kleppen stellen (hebben toch het meest te lijden bij gas), distributierem, nieuwe LPG pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
250k km kan veel zijn, hangt beetje van af hoe ze gemaakt zijn, vooral snelweg moet zo'n auto makkelijk kunnen.

Kleppen willen nog weleens slijten van LPG als ze niet gehard zijn, maar meen dat die Japanse kleppen allemaal gehard waren. Distributieriem is idd puntje, maar heeft die Mazda geen ketting?

Wat je wel even moet checken is of je genoeg km's maakt voor LPG, al ligt het omslagpunt al vrij laag.
Is het een onderbouwtank of een tank in de kofferbak en maak je hier veel gebruik van?
Check prijs even met vergelijkbare autos op autotrack enzo, door km hoge km stand zou die niet al te gek hoog mogen zijn, pas ook op dat die auto heel snel veel minder waard wordt, vanwege die hoge km stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402678

Je kan natuurlijk ook de Duitse ebay proberen?
http://cgi.ebay.de/mazda-...obile&hash=item4158a93d98
http://cgi.ebay.de/Mazda-...obile&hash=item2310022476

Die Duitsers hebben toch wel lef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vind die prijs aan de erg hoge kant voor een auto uit 2002 met 250.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 22:56

Chop2000

Vroem

Prijs is idd erg hoog, en heb je wel eens in zo'n premacy gereden? vind het echt bagger wagens (m'n ouders hebben er 1 gehad voor paar jaar..)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:50
Nieuwprijs oorspronkelijk rond de 22.000 inclusief een aantal opties. Gezien type auto en kilometerstand (iets boven gemiddeld voor de leeftijd) zou de auto rond de 2750 moeten koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Het is wel een risico, de kilometerstand in combi met LPG. Los van elkaar is het geen punt. Ik zou proberen uit te zoeken of dit blok er goed tegen kan. De prijs lijkt me ook iets te hoog, ook gezien het risico (dat je aan een koprevisie moet ofzo iets)

Ik heb overigens geen verstand van de auto in kwestie.

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 16-04-2011 11:28 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De ANWB geeft een inruilwaarde van 1200 euro en die zitten volgens de handelaren altijd aan de hoge kant want die kopen zelf geen auto's etc. blabla. met een indicatie verkoop prijs van 3200 bij een merkdealer.

Met 872 euro wegenbelasting per jaar (G3 1251 -1350 kg) en een werkelijk verbruik van 1:10,5 op benzine (ik neem aan 1:9 op gas) is het geen goedkope auto om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
dit is echt te duur voor een auto met zo'n hoge km stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bouwfraude schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:58:
De ANWB geeft een inruilwaarde van 1200 euro en die zitten volgens de handelaren altijd aan de hoge kant want die kopen zelf geen auto's etc. blabla. met een indicatie verkoop prijs van 3200 bij een merkdealer.

Met 872 euro wegenbelasting per jaar (G3 1251 -1350 kg) en een werkelijk verbruik van 1:10,5 op benzine (ik neem aan 1:9 op gas) is het geen goedkope auto om te rijden.
lol hangt er toch maar net vanaf hoe je het bekijkt.
Diesel ben je meer wegenbelasting kwijt en is per liter dubbel zo duur ongeveer (Gas verschild erg veel tussen sommige pompen, kan meer dan 10 cent schelen) dus dan moet je al zeg 1 op 18 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bouwfraude schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:58:
De ANWB geeft een inruilwaarde van 1200 euro en die zitten volgens de handelaren altijd aan de hoge kant want die kopen zelf geen auto's etc. blabla. met een indicatie verkoop prijs van 3200 bij een merkdealer...
Dat zeggen handelaren dan weer niet als de verkoopprijs ter sprake komt.

Maar goed, het zijn een boel kilometers voor dat geld. Ik neem aan dat daar nog wel wat af kan? Richting de vraagprijs van een particulier bijvoorbeeld?

[ Voor 13% gewijzigd door Roenie op 17-04-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Met een dergelijke hoge km stand, is een aanschaf tegen welke prijs dan ook een weinig zinvolle uitgave.
Elk laag bedrag dat je er voor zal betalen zal zich teniet doen aan de herstellingen en manko's, die de kop gaan opsteken.
En de prijzen voor onderdelen van deze merken zijn niet van de minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:18:
250k km kan veel zijn, hangt beetje van af hoe ze gemaakt zijn, vooral snelweg moet zo'n auto makkelijk kunnen.

Kleppen willen nog weleens slijten van LPG als ze niet gehard zijn, maar meen dat die Japanse kleppen allemaal gehard waren. Distributieriem is idd puntje, maar heeft die Mazda geen ketting?

Wat je wel even moet checken is of je genoeg km's maakt voor LPG, al ligt het omslagpunt al vrij laag.
Omslagpunt, tja. G3 of benzine zou mij zo'n 5 euro per maand wegenbelasting per maand schelen. Dat heb je er bij een tankbeurt al uit :p Ok, onderhoudskosten kunnen wat hoger liggen als je auto er niet voor gemaakt is (bij nieuwere auto's zijn de kleppen minder hard).

De staat van die auto ligt denk ik ook aan de onderhoudshistorie. Voor een auto op gas is het wel een vrij hoge kilometerstand (hoe veel kilometer ga je er zelf nog bijrijden?)
GoldenSample schreef op zondag 17 april 2011 @ 01:13:
[...]

lol hangt er toch maar net vanaf hoe je het bekijkt.
Diesel ben je meer wegenbelasting kwijt en is per liter dubbel zo duur ongeveer (Gas verschild erg veel tussen sommige pompen, kan meer dan 10 cent schelen) dus dan moet je al zeg 1 op 18 rijden.
1:18 is voor een diesel makkelijk te doen, de zuinige diesels gaan richting 1:30.

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 17-04-2011 10:18 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:02
Volgens mij is de prijs best redelijk als je naar vergelijkbare auto's kijkt. Helemaal als je de grote beurt meerekent en het grote vertrouwen dat TS en zijn vader in de dealer hebben telt ook zwaar mee imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MEN-O schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:25:
Volgens mij is de prijs best redelijk als je naar vergelijkbare auto's kijkt. Helemaal als je de grote beurt meerekent en het grote vertrouwen dat TS en zijn vader in de dealer hebben telt ook zwaar mee imho.
Dat is waar, als je een grote beurt uit laat voeren met zo'n wagen ben je ook al snel 1000 euro kwijt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Wij hebben een mazda premacy grijs LPG gehad, deze is net vervangen met 275k op de teller, de gaspomp deed het op het laatst niet meer hij schijnt weer verkocht te zijn met werkende gaspomp :P

Maar ik denk dat je iets langere kilometerstand moet opzoeken, het is inderdaad wel een degelijke / mooie auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
DJ-Visto schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:40:
... het is inderdaad wel een degelijke / mooie auto :)
Degelijk weet ik niet, maar mooi zou ik hem niet willen noemen. Dat is uiteraard subjectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MEN-O schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:25:
De prijs van de grote beurt heeft de dealer al meegerekend bij de inruil :)
Ik heb ook vertrouwen in onze lokale Mazda dealer alleen de vraagprijzen voor
occasions vind ik altijd wat aan de hoge kant.

Diesels doen alleen op papier 1:30, de oude Lupo 3L haalt het wel als je 90 rijdt.

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 17-04-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Marzman schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:14:
[...]
Omslagpunt, tja. G3 of benzine zou mij zo'n 5 euro per maand wegenbelasting per maand schelen. Dat heb je er bij een tankbeurt al uit :p Ok, onderhoudskosten kunnen wat hoger liggen als je auto er niet voor gemaakt is (bij nieuwere auto's zijn de kleppen minder hard).

De staat van die auto ligt denk ik ook aan de onderhoudshistorie. Voor een auto op gas is het wel een vrij hoge kilometerstand (hoe veel kilometer ga je er zelf nog bijrijden?)

[...]

1:18 is voor een diesel makkelijk te doen, de zuinige diesels gaan richting 1:30.
1:18 in een Mazda Premacy, veel succes
http://www.spritmonitor.d...-Premacy.html?powerunit=2

De zuinigste (die 3.49 klopt duidelijk niet als je de rest ziet) haalt 1 op 16.1
De zuinigste met een Gasbom d'r in komt op 1 op 10.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:02
bouwfraude schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:49:
[...]

De prijs van de grote beurt heeft de dealer al meegerekend bij de inruil :)
Ik heb ook vertrouwen in onze lokale Mazda dealer alleen de vraagprijzen voor
occasions vind ik altijd wat aan de hoge kant.

Diesels doen alleen op papier 1:30, de oude Lupo 3L haalt het wel als je 90 rijdt.
Tuurlijk zit de beurt bij de prijs inbegrepen. Zelf heb ik ook minstens € 1000 meer betaald voor mijn auto dan mogelijk, maar heb hem wel bij de dealer gekocht waar de 1e eigenaar hem altijd in onderhoud had.

Daarom had ik net ff dat vertrouwen meer. (of het verstandig is, is een tweede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 28-06 10:39

_Erikje_

Tweaker in Spanje

250 ton op gas zou ik niet meer vertrouwen. op gas loopt hij toch minder lekker en je kan alles gezeik hebben met de ontsteking/sproeiers--> duur geintje om te fixen!

voor 4000 euro is er veel leuks te krijgen, kijk op gaspedaal.nl oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
4000 euro is teveel voor deze auto. Ik ben het overigens niet eens met de generale consensus dat hoge kilometergetallen standaard fout zijn Een auto met een goede onderhoudshistorie is veel belangrijker dan het aantal gereden kilometers. Krijg je de auto voor minder mee, als in zo'n 1500 euro minder en de historie is bekend/goed dan zou je het er best eens op kunnen wagen :)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21:08

-tom-562

Oliesjeik

De 1.8 en 2 liter blokken die in de 626/premacy liggen zijn uitermate geschikt voor LPG. Die blokken kunnen die km-standen wel hebben (wat wil je anders, 1.8 met 90 pk o.i.d. :P). Ik heb zelf een 626 uit '99, en onderhuids delen die veel met de premacy (ofjah, de premacy deelt veel met die serie 626), kwa dedelijkheid/betrouwbaarheid is het allemaal dikke prima.
Een kwaaltje bij de 626 (en wss ook bij de premacy) is dat de remklauwen achter wel eens vast willen komen te zitten, die moeten dan een revisiesetje hebben. Ik zou wat vergelijkbare auto's zoeken op marktplaats e.d. en kijken wat ze er daar voor vragen (met vergelijkbare km-standen).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Imo is de kmstand icm LPG geen probleem. De prijs vind ik wel ietwat aan de hoge kant.. Ik heb zo'nzelfde gehad (voor de verkoop dus), en ik verkocht hem voor 2000,- Dat was incl. nieuwe APK etc., en dan had ik een 1.8 benzine met 149.000Km..

Mensen moeten zich niet zo blind staren op die 250.000Km, soms hoor of lees je dingen als "bij 200.000 is de motor versleten", bullshit. Mits die auto zn onderhoud netjes allemaal heeft gehad kan-ie echt nog wel een paar jaar mee.

Daarbij, met de huidige prijzen is het omslagpunt voor LPG (zeker g3!) heel erg laag.. Denk aan 6/7.000Km per jaar ongeveer.

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 19-04-2011 08:08 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Destruction, dat is totaal afhankelijk van de motor. Die moet tegen LPG kunnen. Sommige motoren kunnen er prima tegen, maar genoeg ook niet. En die zijn wel echt op bij dit soort kilometerstanden, zit je aan een koprevisie oid aan. En daar wil men dan niet eens garantie opgeven heb ik meegemaakt. Bekende met een Voyagor op LPG en eenzelfde kilometerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Als de dealer overtuigd is dat de auto goed is en de kilometerstand in combinatie met LPG geen probleem vormt, dan kan hij daar zonder problemen garantie voor afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Leuk, dan krijg je 3 maanden garantie. Daat heb je niet veel aan als hij over een half jaar of een jaar te ver heen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Geen drie maanden. Als je je zorgen uit over de kilometerstanden in combinatie met gas en de dealer zegt dat je nog makkelijk een ton met die auto kan rijden qua kop/kleppen, dan zou ik dat zwart op wit willen. Doet hij dat niet dan zoek je verder naar een auto met minder kilometers.

Mensen zijn heel snel in het zeggen dat het allemaal wel kan, maar de daad bij het woord voegen doen ze dan weer niet. Zo zeker zijn ze dan toch ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou, als je bij een autogarage een auto van een paar duizend euro koopt wens ik je veel succes om meer dan 3 maanden garantie te krijgen. Soms is het 6 maanden. Maar niemand gaat je nog 100.000km garantie geven of dat soort dingen.

Dat het een dealer is zegt niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

!null schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:10:
@Destruction, dat is totaal afhankelijk van de motor. Die moet tegen LPG kunnen. Sommige motoren kunnen er prima tegen, maar genoeg ook niet. En die zijn wel echt op bij dit soort kilometerstanden, zit je aan een koprevisie oid aan. En daar wil men dan niet eens garantie opgeven heb ik meegemaakt. Bekende met een Voyagor op LPG en eenzelfde kilometerstand.
Het is ook heel erg zwaar afhankelijk van de gas installatie en waar deze is ingebouwd.

Als-ie hem af-fabriek heeft zijn overige onderdelen daar ws. op aangepast, als hij achteraf is ingebouwd is er een kans dat men niet verder heeft gekeken, en dan krijg je idd een onbetrouwbaar hok wat bij dit soort kmstanden gewoon op is (that is, kop vervangen en het ding gaat wel weer een paar/aantal jaar mee).

Voyager is ook maar een beetje totaal een andere auto ;) Ik heb genoeg van die hokken op mn brug gehad, ik heb er genoeg aan gewerkt en ik vertel je: Ik begin er niet meer aan :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja ik heb ook meer vertrouwen in een Mazda, heb die Chryslers ook niet erg hoog staan. Maar het gaat me er meer om dat als de motor er niet tegen kan (of de installatie blijkbaar niet deugt) dat je auto dan inderdaad dus op is. En dan heb je niet veel aan de enkele maanden garantie.
Zeker als je hem dan nog voor 4K hebt gekocht, en de kop moet laten reviseren. Als de TS hem koopt moet de prijs iig sowieso erg naar beneden, en moet hij even onderzoek doen om te kijken of deze auto's vaker op gas gaan, en of de installatie deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:12:
Nou, als je bij een autogarage een auto van een paar duizend euro koopt wens ik je veel succes om meer dan 3 maanden garantie te krijgen. Soms is het 6 maanden. Maar niemand gaat je nog 100.000km garantie geven of dat soort dingen.

Dat het een dealer is zegt niet zo veel.
Dan moet de prijs naar beneden. Het gaat me erom dat mensen wel veel beloven maar niet de daad bij het woord voegen. Als die kilometerstand geen probleem is, dan kun je dat best beloven....Wel specifiek voor problemen met kop/kleppen dan natuurlijk.

Aangezien de dealer dat waarschijnlijk niet doet moet de prijs maar naar beneden om dat risico financieel af te vangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie op 20-04-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik bedoel meer, denk je een garage te vinden die jou bij zo'n auto nog eens 100.000km garantie geeft, en zich daar ook nog daadwerkelijk aan zou houden. Wordt al lastig om iemand te vinden die zo'n belofte doet, laat staan iemand die zich daar aan houdt. Zulke loze beloftes zijn eerder een mooie graadmeter, weet je meteen wanneer iemand aan het liegen is.

Gezien je onmogelijk zulk soort garanties gaat krijgen vind ik het dus ook niet erg relevant. Je moet vertrouwen in de auto hebben (in dit soort gevallen), en niet in de dealer/garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21:08

-tom-562

Oliesjeik

Op geen 1 2e hands auto krijg je 100.000 km garantie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dus.....prijs naar beneden of andere auto zoeken...precies mijn punt.
Pagina: 1