Stereo uitbreiden naar 4.0 via SPDIF

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort surround op mijn kamer, alleen ik zou nu ook graag uit 4 van de 5 boxen stereo geluid willen horen (door middel van uitbreiding van stereo). Ik wil graag stereo geluid van bijvoorbeeld mp3tjes of streams uit zowel de front als de rear speakers willen horen. Ik wil dus graag dat je bij stereo uit de right front en de right rear het zelfde hoort, maar wanneer ik een game of film opstart moet ik gewoon surround kunnen horen. Alhoewel ik het niet erg zou vinden als ik dit door bijvoorbeeld een programmaatje uit en aan kan zetten (het hoeft niet automatisch). Er hoeft geen geluid uit mijn center te komen. Ik heb zelf al wat gezocht maar kon niks vinden.

Ik heb bijvoorbeeld gezocht naar dit:

Specs:
- Creative X-Fi Titanium via een optische kabel naar mijn versterker
- Windows 7 x64
- Deawoo DHC - X250

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:39

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Het zou wellicht makkelijk zijn als je er bij zet wat voor versterker je hebt. Dit maakt het namelijk dat je wellicht meerdere zones aan kan maken, en deze optie zit in veel surround versterkers/receivers.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Welke versterker heb je? Grote kans dat je versterker gewoon iets als meerkanaals stereo zal ondersteunen. Dus gewoon 2.0 geluid over alle speakers. Dus geen dingen als Dolby Pro Logic welke van 2.0 een soort van 5.1 probeert te maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
Het is een vrij oude versterker: Deawoo DHC - X250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Daar is niet echt veel over te vinden. Heb je alle mogelijke surroundmodi al doorgelopen? Want zoals gezegd is de kans best groot dat de Daewoo al zelf een optie heeft om het geluid uit alle speakers te laten klinken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
Ja die heb ik doorlopen en de meeste komen pas vrij als ik DTS of Dolby aan zet :(. Maar ik zal ff verder prutsen.

EDIT:
Na veel gepruts is het geluk om er 5.1 geluid uit te krijgen alleen mijn hele balans is weg en het is niet bepaald mooi geluid.
Ik heb nu DTS aanstaan en dan met CMSS-3D krijg ik er nu geluid uit.

Na weer wat prutsen snap ik nu wat er gebeurt. Hij gaat filteren, spraak er uit zoeken en die over center sturen. Ik zoek eigenlijk een programma dat alleen uitbreid en niet gaat filteren.

[ Voor 78% gewijzigd door Chris_NL op 15-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35878549,noline]Ik zoek eigenlijk een programma dat alleen uitbreid en niet gaat filteren.
Dit kan met een DSP in Foobar, als ik het goed begrijp wat je wilt bereiken.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12619396/dsp-foobar.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
Het is al gelukt door middel van DSP en dan uitbreiden het werkt nu wel ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar goed het werkt :P.
Pagina: 1