Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de week m'n nieuwe aankoop geinstalleerd, een Popcorn Hour A-210.
Gelijk een HD van 2 gig laten inbouwen, so far so good.
Probeer nu de HD van de A-210 vanuit Win-7 te benaderen maar op de een of andere manier lukt dat niet!
HD van de A-210 is wel als NTFS geformatteerd, weet niet of dat iets uit maakt?
Wil de speler ook als NAS in zetten.

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Graag en bij voorbaat dank!
Cor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29

JB

Cédric roelt!

Als je eerst eens aangeeft wat je wel doet ;-) Wat heb je ingesteld op de popcorn? Dat die schijf NTFS is maakt niets uit, alleen als je apps wil gaan installeren dan zal ie je vragen om de schijf te formatteren (naar EXT3 ws.).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Als je de NAS-functionaliteit optimaal wilt kunnen benutten (evenals gebruik maken van de overige NMT Applicaties) is het raadzaam om de harde schijf EXT3 te formatteren (dit kan via het instellingen menu van de Popcorn Hour bij Maintenance, kies hier voor NMT Setup Wizzard)

Nadat dit proces voltooid is dien je de Samba server in te schakelen in het instellingen menu bij NMT Applications. Nu zal de harde schijf/Popcorn Hour zichtbaar worden in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal waar,

de PCH-A200 wordt wel getoond in explorer is echter niet benaderbaar (i.v.m. EXT3).

Ik zit met hetzelfde probleem en wil WSFTP of Filezilla gebruiken: staat er misschien ergens een stappenplan !?

Weet iemand misschien ook hoe je een WD My book live kunt benaderen via de Popcorn Hour A210 (en dan niet draadloos), aangezien deze alleen een netwerkaansluiting heeft !?

8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-07 13:42
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:30:
Niet helemaal waar,

de PCH-A200 wordt wel getoond in explorer is echter niet benaderbaar (i.v.m. EXT3).
Hoe die schijf geformatteerd is, is alleen van belang voor het OS van het device. Dat zou voor windows niet uit moeten maken.
Ik zit met hetzelfde probleem en wil WSFTP of Filezilla gebruiken: staat er misschien ergens een stappenplan !?
In je quickstart die meegeleverd is staat beschreven hoe je de FTP aanzet.
Weet iemand misschien ook hoe je een WD My book live kunt benaderen via de Popcorn Hour A210 (en dan niet draadloos), aangezien deze alleen een netwerkaansluiting heeft !?

8)7
Gewoon beiden op 't netwerk aansluiten? Dan zou je NMT je MyBook moeten kunnen benaderen via het netwerk?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:11:

Hoe die schijf geformatteerd is, is alleen van belang voor het OS van het device. Dat zou voor windows niet uit moeten maken.
Toch wel, ik heb het gisteren eindelijk aan de praat gekregen middels het programma ext2fsd, waardoor de PPH (gekoppeld via USB aan de pc met Windows 7) eindelijk herkent wordt en benaderbaar (dus lees- en schrijfbaar) is. Windows 7 kan geen EXT3-schijf benaderen zonder de juiste drivers/programmatuur.
In je quickstart die meegeleverd is staat beschreven hoe je de FTP aanzet.
FTP server staat al aan, moet een en ander nog proberen in combinatie met bovenstaande oplosssing
Gewoon beiden op 't netwerk aansluiten? Dan zou je NMT je MyBook moeten kunnen benaderen via het netwerk?
Werkt helaas niet vlekkeloos, zowel ip-adres als sharenaam invullen bij gedeelde mappen werkt niet.
Network browser toont ook niet de juiste mappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 08:40 ]

Pagina: 1