Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385693

Topicstarter
Na gisteren een heel stel updates te hebben geïnstalleerd doen al mijn USB ports het niet meer. :+
Ik heb systeemherstel gedaan en deze teruggezet naar voor de update.
Na systeemherstel doen USB ports het weer.
Ik dacht misschien is er gewoon iets misgegaan tijdens de update, maar de updates weer geïnstalleerd te hebben doet mijn USB het ook weer niet. 8)7
Heb nu weer systeemherstel gedaan en tijdelijk updates uitgezet.
Heb een tijd gegoogled maar ik kwam geen identieke problemen tegen.
Heeft iemand hier hetzelfde probleem of weet iemand wellicht welke update dit veroorzaakt + workaround?

Hieronder plaatje van lijst met updates:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/3582oa8_th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 385693 op 15-04-2011 21:13 . Reden: Linkje naar plaatje deed het schijnbaar niet, even aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06 11:49
Probeer eens een keer de updates te installeren met een aantal updates weggelaten, om te kijken welke update dit probleem veroorzaakt... Ik zou zelf als eerste de .NET Framework en Visual C++ updates eruit laten en de rest installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385693

Topicstarter
Blijkbaar veroorzaken meerdere updates dit probleem.
Alle updates die ik tot nu toe geprobeerd heb die ook een reboot nodig hebben zorgen ervoor dat mijn USB niet meer werkt.
Als ik een update installeer die niet om een reboot vraagt, maar ik vervolgens handmatig opnieuw opstart doet mijn USB het nog wel..
Ben nu checkdisk /r aan het uitvoeren, hopelijk helpt dit.

EDIT: Ik weet overigens niet of dit al duidelijk was, maar USB poorten doen het prima buiten mijn windows installatie om.
Ook in systeemherstel en BIOS werken deze, in veilige modus echter niet.
Af en toe zou ik toch wel weer een PS/2 aansluiting op mijn mobo willen hebben. :+

EDIT2: Door via remote desktop in te loggen kon ik iets meer te weten komen.
In apparaatbeheer staan al mijn usb appaaratenn als (!) Samengesteld USB apparaat.

"De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)"

Het gaat hier blijkbaar om bestand C:\Windows\system32\drivers\usbccgp.sys
Ik weet alsnog niet zeker wat dit veroorzaakt, zowel na het installeren van de Office 2003 en .NET 4 Security update gaan de USB poorten vreemd doen.

OPGELOST: Na urenlang hebben zitten prutsen besloot ik uit een mix van verveling en moeheid maar de Generic USB Hub op het moederbord via apparaatbeheer uit te schakelen en weer in te schakelen. :+
Tot mijn grote verbazing pingelde mijn Windows 7 er op los terwijl al mijn apparaten weer werden herkend. :')
Alsnog bedankt voor de hulp BWBzz! :w

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 385693 op 16-04-2011 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06 11:49
Geen dank, fijn dat het weer werkende is :)