Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Partitioneren]Systeemschijf te klein

Pagina: 1
Acties:

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ey ik heb een probleem.

Ik heb 1 schijf van 80GB gepartitioneerd in 2 schijven, 1 voor windows en 1 voor de rest.
Nu is het zo dat ik te weinig ruimte heb genomen voor de windows installatie waardoor ik nu geen updates meer kan uitvoeren. Ik heb al gekeken naar de Windows partitie management systeem maar die kan geen boot partities aanpassen. Nu heb ik EASEUS partition manager maar het wil niet lukken. Op internet staat de hele tijd dat ik gewoon resize/move partition moet doen maar ik kan hem niet groter of kleiner maken...

Iemand een oplossing, wil zo'n 10GB extra bij de C:/ schijf erbij krijgen..

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:23
je moet eerst de andere partitie op je schijf wegpleuren (of kleiner maken). dan kan je die als het goed is adden

welke windows gebruik je?

[ Voor 24% gewijzigd door haarbal op 15-04-2011 19:59 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 11:55
Heb dit een aantal weken ook nog uitgevoerd op een XP machientje. Ook mbv het programma EASEUS Parition Manager en het klopt inderdaad dat je eerst de tweede partitie kleiner moet maken. Zorg er uiteraard wel voor dat je op deze tweede partitie genoeg ruimte over hebt om 'm kleiner te maken.
Vervolgens zie je dat een klein gedeelte van de balk waarin de partities weergegeven worden apart komt te staan. Met dit kleine gedeelte kun je dan vervolgens de eerste partitie uitbreiden..

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 20:09

X-DJiNn

Knooier !

Windows update gebruikt toch automatisch de schijf met de meeste ruimte vrij ?

Ik bedoel te zeggen, als je daar al problemen mee krijgt, dan wordt het toch tijd voor een grotere schijf misschien.

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh