Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

media-speler waarbij je de pause kunt disablen

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik ben bezig met een project dat pay-per-view video's regelt op een lokale machine. Geen internet/netwerken etc dus.

Nu komt daar netjes een java (of wellicht .NET) interface voor te zitten, maar ik was eigenlijk van plan om deze gewoon vlc/mplayer aan te laten roepen, die dan de focus overneemt en netjes het filmpje afspeelt.

Opdrachtgever bedacht echter dat hij in een aantal gevallen ook de end-user in staat wilde stellen om de film te pauzeren, maar in een aantal gevallen ook niet!
Dat gooit volgens mij roet in het eten van mijn plan: vlc/mplayer kun je vziw niet de pauze-optie laten disablen.

Alternatief is zelf iets coden met behulp van bijvoorbeeld JMF (voor Java) of een .NET alternatief.

Weet iemand of dit toch mogelijk is? Een externe mediaspeler gebruiken is veel makkelijker dan zelf wat bouwen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Bump. Iemand nog ideeen?

Anders moet ik wat coden om interrupts (spacebar) af te vangen voor mplayer, zodat de pause button niet gaat werken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inkoppertje: VLC is opensource,
fork noun \ˈfȯrk\
In software engineering, a project fork happens when developers take a legal copy of source code from one software package and start independent development on it, creating a distinct piece of software.
Of idd mplayer. Interrups afvangen lijkt me dan niet de netste manier.

Gemiddelde player laat geen mogelijkheden om niet te pauzeren (alleen al vanwege lag).

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 25-04-2011 23:41 . Reden: oeps ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
True maar dat is ook niet helemaal eenvoudig om 'even snel te coden' . Ook in verband met eventuele updates van VLC, dan mag ik wederom de IDE in duiken (al dan niet via een patch file).

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

Je kunt toch simpelweg de sneltoetsen aanpassen zodat spatie niet meer werkt? De interface kun je dan zo aanpassen dat er geen pauzeknop is(of in sommige gevallen wel).

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hmmmz dat is wel een interessante, alleen moet ik dan nog de GUI disablen, of geen muis gebruiken.
Ideeen ideeen.

Bedankt voor het meedenken, grieks wijsgeer :).

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Of éénmalig een skin maken: http://www.videolan.org/vlc/skins.php
Was je niet sowieso al van plan om er een java of .NET interface voor te maken?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja dat ben ik. Punt is wel dat het huidige plan is die interface vlc aan te laten roepen, zodati k zo min mogelijk zelf hoef te coden. VLC is gewoon prima, als ik iets nets wil coden dan is dat meer werk en mogelijkerwijs minder goed.
Ik heb voor Java gekozen, domweg omdat ik hier meer ervaring mee heb en ook op andere locaties dan thuis (ik gebruik mijn Linux laptop veel on the road) kan werken.

Maw: puur persoonlijk en absoluut geen technische redenen.

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

De interface is toch simpelweg hoe het eruit ziet? Dus VLC enkel voor het technische gedeelte, verder een interface zelfgemaakt? (Dat is hoe ik het begrijp tenminste) Anders kun je altijd nog een skin maken, dit lijkt me vrij weinig werk, en blijft werken na updates (neem ik aan).

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja klopt maar VLC is een los programma, dat moet ik los aanroepen. Geen probleem, het is de bedoeling dat dit schermvullend wordt gestart en dan automatisch de film wordt gestart.

Het is niet de bedoeling om het als control ofzo in een window met andere controls te tonen

[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 26-04-2011 00:20 ]

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Weergeven -> Interface aanpassen.. Done :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door pythagorasABC op 26-04-2011 00:32 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Idd dat wordt het straks dus. bedankt voor de tip , had hier nog niet eens aan gedacht.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

MPlayer is een video player engine met een grote verscheidenheid aan mogelijkheden voor een front end GUI. Daar zouden ook wel eens goede mogelijkheden tot aanpassing tussen kunnen zitten.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nu komt daar netjes een java (of wellicht .NET) interface voor te zitten, maar ik was eigenlijk van plan om deze gewoon vlc/mplayer aan te laten roepen, die dan de focus overneemt en netjes het filmpje afspeelt.
Uit de TS :).

Eerlijk gezegd trekt mplayer me minder dan VLC, ik vind de documentatie van de laatste duidelijker. Punt is wel dat het ook met mplayer moet kunnen, en ik hier eigenlijk voor de makkelijke en onderhoudbare methode wil gaan. Ga morgen eens spelen :).

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het ging mij om deze vrij uitgebreide lijst van al bestaande front-ends die mogelijk een kandidaat zou kunnen bevatten die geschikt zou zijn om hem aan je behoeften aan te passen.
Pagina: 1