Hallo Allen,
Ik ben een paar dagen geleden begonnen met OpenGL, gewoon voor de lol, maar ik kom er niet uit. Het probleem is dat iets wat volgens een tutorial zou moeten werken, niet werkt...
Allereerst een stukje code wat wel werkt (ik heb org.lwjgl.opengl.GL11. statisch geimporteerd, voor het gemak):
maakt heel netjes:

Maar nu wil ik meerdere vormen op hetzelfde canvas tekenen, volgens een tutorial van NeHe (dat is een C tutorial, maar het gaat over OpenGL en er is een geporte versie naar LWJGL)
Helaas, als ik de regel
onder glLoadIdentity toevoeg, krijg ik zwarte output, terwijl volgens de tutorial er een kleinere driehoek zou moeten verschijnen.
Ik heb me al suf gegoogled, maar ik kan niet vinden wat ik nou fout doe.
Alvast bedankt!
Ik ben een paar dagen geleden begonnen met OpenGL, gewoon voor de lol, maar ik kom er niet uit. Het probleem is dat iets wat volgens een tutorial zou moeten werken, niet werkt...
Allereerst een stukje code wat wel werkt (ik heb org.lwjgl.opengl.GL11. statisch geimporteerd, voor het gemak):
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); glLoadIdentity(); glBegin(GL_TRIANGLES); // Java byte is -128 tot 127 in tegenstelling tot die van C glColor3b((byte)127, (byte)0, (byte)0); glVertex3f(0.0f,1.0f,0.0f); glColor3b((byte)0, (byte)127, (byte)0); glVertex3f(-1.0f,-1.0f,0.0f); glColor3b((byte)0, (byte)0, (byte)127); glVertex3f(1.0f,-1.0f,0.0f); glEnd(); |
maakt heel netjes:

Maar nu wil ik meerdere vormen op hetzelfde canvas tekenen, volgens een tutorial van NeHe (dat is een C tutorial, maar het gaat over OpenGL en er is een geporte versie naar LWJGL)
Helaas, als ik de regel
Java:
1
| glTranslatef(-1.5f,0.0f,-6.0f); |
onder glLoadIdentity toevoeg, krijg ik zwarte output, terwijl volgens de tutorial er een kleinere driehoek zou moeten verschijnen.
Ik heb me al suf gegoogled, maar ik kan niet vinden wat ik nou fout doe.
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door windwarrior op 15-04-2011 19:44 . Reden: een kleinigheidje met de image ]