5.1 speakers, geen surround, geen sub..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds kort mijn BTO 17 CL 37 en ben er heel tevreden over.
Ik heb echter wel een probleem met mijn speakers (logitech z 5450).
Ik krijg namelijk geen surround en geen bass te horen. Front left en right hoor ik dus wel.
Ik heb 4 jacks:
- headphone jack (groen)
- microphone jack (zwart)
- s/pdif -out & surround-out combo jack (geel/oranje)
- line - in jack (niets)

ik draai op windows 7 premium, 64 bit
ik gebruik realtek hd (voorgeinstalleerd) en deze staat momenteel zo ingesteld na wat prutsen:
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/7862/audiod.png
Ook heb ik bij mijn speakers de optie tussen 1-2-3 stereo en 6 ch direct.

Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt te werken.
Help plz

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 15-04-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Als je een dergelijke set met 3 x 3,5mm jack aansluit dan moet je de Logitech sowieso op "6 CH Direct" zetten. Op die manier worden de drie ingangen gekoppeld en samengevoegd. Met "1-2-3 Stereo" heb je drie losse ingangen en dat wil je niet met een 5.1 set.

En waneer heb je geen surround? Als je een MP3-tje afspeelt of als je een film kijkt? En wat gebeurt er als je een test van de 5.1-settings uitvoert? Werkt het dan wel?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de test werkt het niet. Wanneer ik muziek afspeel ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Je hebt toch wel drie keer een 3,5mm jack male - male kabel gebruikt? Dus eentje in de groene, zwarte en oranje uitgang/ingang. En heb je ook de mogelijkheid uitgangen toe te wijzen? Want de groene uitgang is altijd inderdaad de front left en right uitgang. Zwart is over het algemeen rear left en rear right (en geen microfoon) en geel/oranje is over het algemeen center/subwoofer en niet rear. Wat je nog zou kunnen proberen is met digitale audio te werken aangezien de Logitech digitale ingangen heeft en de BTO - volgens de specificaties - een digitale uitgang.

[ Voor 63% gewijzigd door FeaR op 15-04-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 02:49
Tuurlijk gaat het niet werken je hebt geen 5.1 uitgang of 5.1 geluidskaart. Dat is meestal zo bij een laptop. Er bestaan wel kaartjes voor die 5.1 ondersteunen zoals creative. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

En waar baseer je dat op? Hij heeft gewoon de uitgangen om meerkanaals analoog uit te gebruiken. Dus twee kanalen per mini-jack en dus totaal zes kanalen wat genoeg is voor 5.1 geluid. Plus dat er ook nog een digitale uitgang aanwezig is welke gebruikt kan worden. Dus om nu meteen te roepen dat 5.1 niet gaat werken is wel erg overdreven en niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
Ik heb gezien dat je een digitale ingang hebt op je speaker set van logitech. dus een digitale kabel moet ook werken. dan heb je maar eentje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je een digitale uitgang hebt (optisch). Ik gebruik deze uitgang op mijn mac en mijn z5450. Deze manier kan ik zeker aanraden. Je hoeft hierdoor ook niet meer te spelen met de volume op de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
@ Fear wanneer telt een microphone jack ook voor surround. dat is een ingang geen uitgang. Daar baseer ik me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

cyrus26 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:39:
@ Fear wanneer telt een microphone jack ook voor surround. dat is een ingang geen uitgang. Daar baseer ik me op.
Sinds er genoeg geluidschips zijn welke van een microfoon-ingang ook een uitgang kunnen maken. Genoeg moederborden welke qua looks alleen een front left/right uitgang hebben (groen). Want daarnaast is er een line-in (blauw) en microfoon (roze). Maar in de drivers kan je zo instellen dat de microfoon-ingang de uitgang wordt voor de rear speaker en de line-in wordt dan de subwoofer en de center. Wanneer je in die in-/uitgang een stekker steekt zal de software automatisch vragen welke speakers/kanalen je hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen optische kabel, ik heb alleen die drie jacks: groen, zwart, geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus, any solutions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12
Koop zo'n kabel voor 20 euro? Dan ben je gelijk van alle problemen af en dat scheelt iedere keer 3 kabels aansluiten als je je laptop meeneemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
FeaR1986 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:53:
[...]

Sinds er genoeg geluidschips zijn welke van een microfoon-ingang ook een uitgang kunnen maken. Genoeg moederborden welke qua looks alleen een front left/right uitgang hebben (groen). Want daarnaast is er een line-in (blauw) en microfoon (roze). Maar in de drivers kan je zo instellen dat de microfoon-ingang de uitgang wordt voor de rear speaker en de line-in wordt dan de subwoofer en de center. Wanneer je in die in-/uitgang een stekker steekt zal de software automatisch vragen welke speakers/kanalen je hebt aangesloten.
Sowieso vrijwel alle Realteks kunnen dat.
En gezien de sound control panel gaat t hier ook om een realtek chipje.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus met mijn huidige kabel werkt het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:27:
Dus met mijn huidige kabel werkt het gewoon niet?
Heb je nu één of drie kabels in gebruik? Want analoog moet je met drie kabels werken, digitaal zou één kabel voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Als je wilt gamen zou ik proberen de analoge aansluiting werkend te krijgen. Je realtek ondersteunt waarschijnlijk geen on-the-fly 5.1 encoding over spdif (PCM naar DD of DTS) dus kun je digitaal alleen stereo versturen. Alleen bronnen die 5.1 digitale audio bevatten (DVD's, films met AC3) worden dan als 5.1 afgespeeld.

Het klinkt alsof je nog aan je geluidskaart duidelijk moet maken dat hij 5.1 over de drie uitgangen moet sturen. Je kunt natuurlijk de surround of center uitgang aansluiten op de front ingang om te checken of je signaal hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Bozozo op 15-04-2011 20:33 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:28:
[...]

Heb je nu één of drie kabels in gebruik? Want analoog moet je met drie kabels werken, digitaal zou één kabel voldoende zijn.
ik heb die drie kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
Gezien er nog een vinkje staat bij microfon klopt er volgens mij iets niet aan je instellingen. Daar hort geen vinkje meer te staan met jouw setup van zo weinig aansluitingen.
Klik eens met rechtermuisknop op die bolletjes rechts..

Bij een pc heb je dan vaak nog een front mic aansluiting over en kan dat wel.. Jouw laptop heeft daarentegn niks over.

/edit
Ach shit, de meeste laptops hebben built-in mic.. |:(

[ Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 15-04-2011 20:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:23:
Bij de test werkt het niet. Wanneer ik muziek afspeel ook niet..
Muziek heeft maar 2 kanalen (links en rechts).

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bozozo schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:29:
Als je wilt gamen zou ik proberen de analoge aansluiting werkend te krijgen. Je realtek ondersteunt waarschijnlijk geen on-the-fly 5.1 encoding over spdif (PCM naar DD of DTS) dus kun je digitaal alleen stereo versturen. Alleen bronnen die 5.1 digitale audio bevatten (DVD's, films met AC3) worden dan als 5.1 afgespeeld.

Het klinkt alsof je nog aan je geluidskaart duidelijk moet maken dat hij 5.1 over de drie uitgangen moet sturen. Je kunt natuurlijk de surround of center uitgang aansluiten op de front ingang om te checken of je signaal hebt.
signaal is er zeker, dat kan ik testen met de speakers van logitech zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste JackiiBE,

Mogelijk werkt de audio driver niet correct, verwijder de oude driver en installeer deze: http://download.bto.eu/5....AUDIO/Vista_Win7_R257.exe
Mocht dit niet werken zal ik maandag avond even zelf testen met een 17CL37.

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog eens getest met de nieuwe driver, ik krijg nog altijd geen bass en surround.
Terwijl ik weet dat de speakers goed zijn aangesloten, dit kan ik testen met een test van de logitech speakers zelf.
Ik beschik nog altijd over een groene, gele en zwarte jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:46:
nog eens getest met de nieuwe driver, ik krijg nog altijd geen bass en surround.
Terwijl ik weet dat de speakers goed zijn aangesloten, dit kan ik testen met een test van de logitech speakers zelf.
Ik beschik nog altijd over een groene, gele en zwarte jack.
Ik heb het gisteravond ook even getest, je hebt gelijk, het werkt niet helemaal lekker.
Morgen avond zal ik nogmaals een poging doen, op dit moment geen 17CL37 bij de hand.
Pagina: 1