Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolatethunda
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:11
Hallo!
ik vroeg me af of er hier iemand veel van Surround sets af weet en dergelijke. Ik zoek een surround set die op mijn ps3 kan met het liefst een receiver.

ik heb al verschillende keren op internet gezocht naar receivers en dergelijke..
Eerst begon ik bij de Logitech Z-5500 en heb ik nog verder gezocht en kwam ik er achter dat een receiver met speakers veel beter zou zijn. Ik had nog wat gevonden over de Onkyo HTX22HDX met de Onkyo SKS22X uitbreiding. Verder had ik ook nog wat gelezen over PCM codering van het geluid bij de ps3?? en dat dit bij bepaalde sets niet werkt.. :S Ik heb erg veel gegoogled en ben het helemaal beu.. veel dingen die ik gevonden heb zijn ook uit 2008 en ik heb het liefst een redelijk nieuwe goede set die op zijn minst 5 jaar mee gaat.

Het gaat om een Surround set met receiver en speakers.

Nodig:
-Rond de €450±
-5.1
-Diepe bas
-Een set waar bij je goed van films kan genieten (Dat je er echt in zit)

Optioneel:
-Iphone dock

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, alvast bedankt voor de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:24
Welke sets in je budget vallen ga ik niet voor je opzoeken, dat mag je zelf doen. Genoeg setjes van Yamaha, Onkyo en dergelijke die aan je eisen voldoen. Althans, de "diepe bas" zal nooit echt lukken met een dergelijke set, dan moet je toch echt naar de Z-5500. Ik wil best zeggen of er op je gekozen sets de mogelijkheid bestaat om de PS3 op aan te sluiten.

Maar over het algemeen kan je de PS3 met alle gemak op 99% van alle sets aansluiten. Dit omdat de PS3 sowieso een optische uitgang heeft waar sowieso DTS 5.1 en Dolby Digital 5.1 overheen gestuurd kunnen worden. Het kan natuurlijk beter: meeste sets van tegenwoordig hebben ook HDMI en de PS3 kan audio over HDMI uitsturen. Als je de PS3 Slim hebt dan kan je alles als bitstream uitsturen en gaat het LPCM-verhaal niet echt op. Dat gaat alleen op als je de PS3 Fat hebt, deze kan - door de oudere HDMI-chip - geen DTS HD en Dolby TrueHD als bitstream uitvoeren. In dat geval zal de PS3 de audio zelf decoderen en dan komt het als LPCM binnen. Je hebt dan nog steeds DTS HD of wat dan ook, maar door de console gedecodeert en niet door de PS3.

Maar een 5.1 setje met HDMI is zo te vinden. Net wat ik zeg: kijk eens bij Onkyo en Yamaha. Dacht dat er ergens ook een topic was over iemand met een dergelijk budget en die heeft een Onkyo TX-SR309 en een Klipsch 5.1 set gekocht. Was iets van 50 euro over je budget, maar ook een leuke set.

Let wel dat je met dit budget wel opties op de receiver gaat missen. Onder andere het converten van analoge signalen naar digitaal. Dit zodat je apparatuur welke je met composiet, component of S-Video aan hebt gesloten via de HDMI van de receiver uit kan voeren. Als je echter alleen apparaten met HDMI hebt dan maakt dat allemaal niet uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolatethunda
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:11
Heel erg bedankt! ik heb 2 sets vergeleken op de Onkyo website en ben er toch uit dat ik voor de TX-SR308 omdat de TX-SR309 80 euro duurder is en er maar 1 ding is veranderd.. en dat is USB port for mp3 ofzo.. :s

Verder heb ik nog speakers liggen van mijn vorige dvd speler (Philips MX3800D) 6 jaar oud± en ik vroeg me af of je veel in kwaliteit zal merken met nieuwere speakers

Tevens heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:24
In principe zijn speakers al jaren hetzelfde: een klankkast met één of meerdere units er in. Natuurlijk brengen producenten eens in de zo veel jaar nieuwe modellen uit. Maar nieuw hoeft niet altijd beter te zijn. Soms kan het natuurlijk wel beter zijn, zo is de B&W 802-serie door de jaren heen wat vriendelijker geworden voor de versterker, makkelijker aan te sturen. Maar in de basis is de speaker altijd nog hetzelfde.

Echter denk ik dat het zonde is om de speakers van de Philips MX3800D te gaan gebruiken. Geef dan iets meer geld uit aan bijvoorbeeld zo'n Klipsch-setje. Ik heb veel setjes beluisterd en als er één een bagger geluid gaf was het die Philips wel. Maar goed, het is jouw keuze. Houd er wel rekening mee dat je de subwoofer zal moeten vervangen, want naar mijn weten is de subwoofer van de Philips MX3800D passief en de receivers verwachten een actieve subwoofer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.