Toon posts:

fop38 op mobo of voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waarop moet ik mijn Fop38 die ik woensdag binnekrijg op aansluiten?
Op het moederbord of op de voeding?
Op de voeding krijg je toch niet te zien hoeveel RPM's hij maakt of heb ik da:?

Verwijderd

Nee op de voeding kan je niet zien hoeveel rpm hij maakt. Maar dat ding trekt heel wat dus ik zou hem niet op je mobo doen. Heb ik ook niet.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb hem op mijn mobo. Mijn voeding trok het niet :) Hij ging steeds rebooten, omdat hij niet genoeg stroom kon leveren.......

Verwijderd

sorry hoor, maar waar denk je dat het mobo zijn stroom vandaan haalt. :?

Een voeding kan gewoon zoveel ampere leveren op een bep voltage ( 12-7-5-3.3 u name it)
en die worden dan verdeelt over de kabels, en ze worden paralel aangesloten, zodat de capaciteit altijd daar is waar het nodig is.

(maakt dus bijvoorbeeld geen flikker uit of je nu je Hd's op 1 voedingkabel gooit of twee )

Verwijderd

En een fop 32... trekt die minder stroom ??

kan ik die ook gewoon op mobo in een 300w kast zetten ?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
dat verhaaltje van hitman moet je dus ff niet op letten ;)

imho moet dat ding het gewoon goed doen als je em aan je mobo knoopt (staat in het boekje van je mobo op welke pinnetjes).

beter is het als je em gewoon direct aan je voeding hang, dan weet je zeker dat ie 12v krijgt.

ennuh, 300w voeding is meer als zat hoor :)

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
hehe LOL. Het is echt vaag. Ik weet dat allemaal wel wat jullie zeggen, maar hij starte steeds opnieuw op en toen ik hem op mijn mobo aansluitte was het niet meer zo. Dus ik neem aan dat mijn voeding hem niet trok. Of jullie moeten een verklaring ervoor hebben.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Mijn FOP38 zit gewoon op mijn mobo... geen probleem.
Pagina: 1