IN de webshop die ik aan 't ontwikkelen ben, zijn er verschillende keuzes bij een product, bijvoorbeeld een maat of kleur. Nu wil ik een selectbox / dropdown met daarin de kleurnaam aan de linkerkant, en een blokje met die kleur er in aan de rechter kant. Dus bijvoorbeeld
Deze kleuren zijn te wijzigen in 't CMS, dus een plaatje als achtergrond van de <option> is geen mogelijkheid. Een span met background-color ook niet, aangezien er in een <option> geen html mag zitten.
Nou dacht ik, ik maak een unordered list, en maak er met javascript een selectoption van. Dit gaat echter niet in elke browser goed - waarschijnlijk dezelfde reden: een span in een option mag niet. Alleen FF vond 't prima.
Zijn er andere oplossingen om tot een soortgelijke oplossing te komen?
code:
1
2
| Blauw [ blauw blokje ] Rood [ rood blokje ] |
Deze kleuren zijn te wijzigen in 't CMS, dus een plaatje als achtergrond van de <option> is geen mogelijkheid. Een span met background-color ook niet, aangezien er in een <option> geen html mag zitten.
Nou dacht ik, ik maak een unordered list, en maak er met javascript een selectoption van. Dit gaat echter niet in elke browser goed - waarschijnlijk dezelfde reden: een span in een option mag niet. Alleen FF vond 't prima.
Zijn er andere oplossingen om tot een soortgelijke oplossing te komen?